Aj neprevzaté zásielky sú časom doručené

Začiatkom roka finančná správa spustila obojsmernú elektronickú komunikáciu s platiteľmi spotrebných daní. Časť dokumentov si firmy neprevzali, napriek tomu sa považujú za doručené.

Finančná správa začala 11. januára 2016 elektronicky komunikovať s platiteľmi  spotrebných daní.  Počas úvodných mesiacov sme vydali takmer 2 500 elektronických dokumentov, ktoré sme doručovali približne 1 200 firmám. 

Takmer tretinu dokumentov si firmy neprevzali, napriek tomu sa považujú za doručené. Najčastejšie dôvody neprevzatia dokumentov sú:

  • subjekt ani po upozornení nemá autorizovanú osobu na preberanie zásielok,
  • oprávnená osoba je dlhodobo odcestovaná alebo hospitalizovaná,
  • technické problémy na strane subjektu,
  • nepozornosť, nevšímavosť,
  • vedomé neprevzatie.

V sledovanom období si takmer 300 dokumentov adresáti neprevzali vedome. Na ich doručenie to však nemá žiadny vplyv. Pokiaľ adresát neprijme elektronický dokument do 15 dní odo dňa jeho zaslania do elektronickej osobnej schránky, dokument sa považuje za doručený posledným dňom lehoty, aj keď sa adresát o doručení nedozvedel.

Ak sa chcete vyhnúť nepríjemným prekvapeniam v budúcnosti, odporúčame Vám:

  • nastaviť oprávnenú osobu na preberanie dokumentov,
  • nastaviť si notifikáciu o prijatí správ,
  • komunikovať s colným úradom.

V prípade otázok kontaktovať call centrum finančnej správy 048/4317 222 v pracovných dňoch od 8:00 do 16:00 hod.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Čo je chatbot a aké má využitie?

Chatbot alebo chatovací robot nie je žiadna technologická novinka. Že ste ešte o ňom nepočuli? Možno ste si už s ním písali, no nevedeli ste, že je to robot.

Zaručená konverzia dokumentov

Zaručená konverzia predstavuje prevod z listinnej formy dokumentu do elektronickej a naopak. Túto službu poskytujú notári, právnici či pošta. O čo presne ide a aká je cena?

Prihlásenie motorového vozidla elektronicky cez internet (návod)

Ako prihlásiť motorové vozidlo on-line? Prinášame vám podrobný návod, ako na elektronický zápis nového držiteľa a vlastníka auta.

Zaručená elektronická fakturácia a centrálny ekonomický systém od 1.8.2019

Nový zákon prináša zmeny podnikateľom, ktorí budú obchodovať so štátom (verejnou správou). Pribudne im nová povinnosť – vyhotovenie zaručenej elektronickej faktúry.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky