Umelá inteligencia a jej využitie v čase pandémie: ako môže pomôcť firmám?

Prepuknutie pandémie koronavírusu ochromilo a zmenilo naše bežné fungovanie, a to obzvlášť v pracovnej sfére. Ako nám v takýchto situáciách môže pomôcť umelá inteligencia a iné technológie?

Vyskúšajte robiť onboarding z domu

Pre zamestnancov, ktorí vo firme pracujú dlhšie a nadobudli dostatočné skúsenosti, je práca z domu úplne prirodzená. Noví zamestnanci sa však môžu cítiť ohrozene. Možno sa stihli naučiť len pár maličkostí a nie sú si istí, či si ich v práci necháte.

Ak sa však v takej situácii spoľahnete na využívanie inteligentnej onboardingovej platformy (digital adoption platform), netreba sa ničoho báť.

Zamestnanec si môže z domu vyskúšať prácu v jednotlivých systémoch pri využívaní personalizovaného onboardingu, vďaka ktorému získa užitočné informácie prehľadne, jasne a stručne aj bez pomoci kolegov.

Aby ste celý proces mierne zosobnili, tesne pred koncom pracovnej zmeny sa s novým zamestnancom spojte a prejdite si, ako sa mu pri onboardingu darí. Možno vás informuje o drobnostiach, ktoré by sa dali vylepšiť a ktoré môžete do vášho onboardingu dodatočne implementovať. Váš nový zamestnanec bude rád, že má príležitosť učiť sa aj z domu a byť nápomocný.

Dobrý pocit z práce a kolegov nerobí kancelária, ale spoločne strávený čas. Venujte si so svojím tímom a nováčikom aspoň jeden video meeting denne.

Ako funguje Digital Adoption Platform?

Pomocou našej onboardingovej platformy YesElf môžete naučiť nových zamestnancov používať firemný softvér bez potreby osobných školení. Efektívne e-zaškolenie sa následne prejaví na produktivite i ušetrených nákladoch.

Onboardingová platforma YesElf vám pomôže vytvoriť jednoduché návody, ktoré sa objavia v programe v správnom čase a zamestnancov prevedú celým užívateľským prostredím. Vaši zamestnanci sa vďaka nim naučia ovládať program efektívne a rýchlo.

Zdroj: yeself.com/sk/usecases
Zdroj: yeself.com/sk/usecases

YesElf tiež dokáže odhaliť problémové časti softvéru a identifikuje miesta, kde je onboarding nutný alebo, naopak, zbytočný. Sprievodca zároveň poskytuje zamestnancovi nápovedy s relevantnými informáciami, ktoré vedú k vyriešeniu jeho problému. Pomocník sa totiž viaže na danú úlohu alebo aktuálny stav aplikácie.

Využite vychytávky, ktoré ponúkli technologickí giganti

Aj technologickí giganti reagovali na pandémiu koronavírusu. Aby pomohli veľkým i malým firmám po celom svete, sprístupnili rôzne programy a nástroje na prácu z domu – niektoré z nich sú zadarmo, iné zasa používateľsky rozšírili. Po vypuknutí pandémie firmy prispôsobovali svoje produkty napríklad takto:

Box – cloudové úložisko Box ponúkalo používateľom tri mesiace bezpečného zdieľania dát a integrovaných aplikácií zadarmo. Ponuka bola určená pre firmy a zahŕňala neobmedzené úložisko, prístup z mobilu a pokročilé reporty pre užívateľov.

Google – rozšíril funkcie svojej videokonferenčnej platformy Hangouts Meet pre zákazníkov. Možné tak bolo realizovať videohovor až s 250 účastníkmi, livestream pre 100-tisíc sledovateľov a ukladať všetky nahrávky z meetingov na Disk Google.

Cisco – spoločnosť rozšírila služby pre existujúcich zákazníkov Webexu, platformy určenej na videohovory. Ponuka od Cisco zahŕňala neobmedzené časové používanie služby, bezplatné hovory a podporu pre maximálne 100 účastníkov hovoru.

GoToMeeting – ponúkali na tri mesiace bezplatnú licenciu na videohovory po celom svete pre dôležité organizácie – poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, vzdelávacie inštitúcie, mestské úrady a neziskové organizácie.

Microsoft – spoločnosť prišla s bezplatnou verziou balíka Office 365 E1 na šesť mesiacov. Balík zahŕňal viacero služieb na komunikáciu a spoluprácu z domu, vrátane videohovorov. Okrem toho Microsoft zrušil obmedzenie počtu používateľov, ktorí sa chcú pripojiť na videohovor.

Článok pokračuje pod reklamou

Rekvalifikujte aj na diaľku

Máte pocit, že by v krízovej situácii vedel niektorý zo zamestnancov vykonávať aj inú, prácu, ktorou by bolo možné pomôcť svetu a ľuďom okolo nás? Vyskúšajte dočasnú rekvalifikáciu. Zamestnanci sa potešia aktivite navyše, novým informáciám a v podstate aj vzdelávaniu.

Zamyslite sa nad tým, v ktorej oblasti by bolo možné vyťažiť viac zamestnancov a s pomocou Digital Adoption platformy im dovoľte získať nové zručnosti a praktické znalosti v ďalšej oblasti. Napríklad zamestnanec, ktorý sa zaoberá iba prípravou výsledných reportov, by mohol byť v podobnej situácii ako je pandémia užitočnejší pri príprave podrobnej vývojovej analýzy situácie na trhu.

Skúsený zamestnanec, ktorý skvele ovláda svoju prácu, sa vám ponúkne, že by sa na prípravu vývojovej analýzy podujal, no potrebuje získať školenie a skúsenosti. Práve v tomto prípade sa dá reagovať personalizovaným e-learningom s pomocou implementovanej AI platformy. Zamestnanec sa počas práce z domu naučí robiť vývojové analýzy, pomôže vyťaženejším kolegom a získa nové znalosti. Dá sa to aj z domu a malá zmena niektorým zo zamestnancov rozhodne prospeje.

Zamerajte sa na efektivitu

Pri porovnávaní práce z domu vs. práce z kancelárie sa často spomína efektivita. Niektorí zamestnávatelia si sú istí, že ľudia z domu pracujú málo, neefektívne a neporiadne a že v kancelárii je to oveľa lepšie. Možno práve pandémia bola správnym momentom zistiť, ako to skutočne je.

Digital adoption platforma v rámci výkonu práce v systéme detekuje, ako dlho trvá vykonanie procesov. Zároveň vie odhaliť, ktoré procesy zamestnanec zvláda systematicky a kontinuálne a, naopak, pri ktorých nastáva chyba alebo trvajú pridlho.

Napríklad, príprava istej analýzy má trvať 2 hodiny. Počas zberu dát pri výkone práce však zamestnancom trvá príprava až 3 hodiny. AI platforma dokáže určiť, kde nastal problém a kde sa zamestnanec mohol „zaseknúť”.

Po zozbieraní dát tak máte šancu zmerať efektivitu vlastného onboardingu a prejsť k prípadnej implementácii zmien. Pomocou implementácie AI platformy do interných systémov dokážete porovnať aj to, ako efektívne zamestnanec pracoval z kancelárie a ako mu to ide z domu. Dáta získate v reálnom čase a z dlhšieho časového úseku.

Na základe toho možno zistíte, že máte v tíme šikovných ľudí, ktorým sa pri práci z domu výkon a efektivita rapídne zvyšuje.

Popri technológiách nezabúdajte na ľudskosť

Aj napriek tomu, že nám AI a ďalšie technológie dokážu pomôcť, používajte ich citlivo. Buďte stále ľudskí a osobní, spájajte sa so svojím tímom čo najčastejšie a dajte zamestnancom pocit, že sú potrební. Stabilita v práci prináša do nášho života pokoj a rozvahu, ktorú teraz potrebujeme viac ako čokoľvek iné.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Kľúč k vhodnému kyberzabezpečeniu firmy: ocenenie rizík

Únik firemných dát sa podpíše na jej fungovaní aj financiách. Kľúčom k zvoleniu vhodných opatrení je analýza a ocenenie potenciálnych rizík. Ako na to a prečo je to dôležité?

Zabudnutý alebo zablokovaný BOK/KEP kód: čo robiť?

Ako si odblokovať prístupové/podpisové kódy na občianskom preukaze? Kedy ich možno odblokovať online a kedy je potrebné zájsť na políciu osobne?

Regulácia umelej inteligencie v EÚ: aké budú pravidlá?

Na regulácii používania umelej inteligencie sa inštitúcie EÚ zhodli a jej schválenie sa blíži do „finále“. Čo to bude v praxi znamenať pre podnikateľov na Slovensku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky