Aké nápady zaujali v Podnikateľskom nápade roka 2014?

Aké nápady zaujali v Podnikateľskom nápade roka 2014?
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Porotcovia Podnikateľského nápadu roka 2014 určili pätnástku najlepších projektov. Čím dokázali ich nápady zaujať?

Renomovaná slovenská podnikateľská súťaž Podnikateľský nápad roka 2014 má za sebou zasadnutia poroty, výber a predstavenie finalistov. V porovnaní s minulými ročníkmi súťaže stúpol nielen počet, ale aj kvalita prihlásených projektov. Porotcovia sa preto rozhodli dať šancu osobne sa predstaviť viacerým start-upom. Z celkového počtu 425 prihlásených projektov sa tak porote osobne predviedlo 15 súťažných tímov.

„Ako člen poroty som mal som možnosť vidieť projekty v prvom aj druhom ročníku súťaže Podnikateľský nápad roka. Aktuálne prebieha už tretí ročník a môžem konštatovať, že kvalita prihlásených projektov a tiež kvalita ich prezentácie je omnoho vyššia. Preto sme sa dohodli, že bude lepšie, ak do tzv. shortlistu zaradíme viac projektov, ako tomu bolo minulé roky. Niektoré idey sú skutočne pozoruhodné a prihlásené tímy majú veľkú perspektívu,“ povedal riaditeľ reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett, Peter Kontra.

O osude prihlásených projektov v Podnikateľskom nápade roka 2014 rozhodlo viacero faktorov. Do úvahy porotcovia brali aj predchádzajúce skúsenosti realizačného tímu či podnikateľský potenciál nápadov na trhu s nemalou konkurenciou. Výraznú úlohu tak zohrala predovšetkým inovatívnosť nápadov a ich pridaná hodnota. Od nej sa totiž odvíja aj schopnosť produktu predať sa na trhu. Kľúčom k úspechu však nebola len produktová inovácia.

Zaujali najmä projekty, ktoré na trhu ešte nie sú zastúpené, a ak áno, tak prinášajú významný inovatívny prvok, ktorý sa pre potenciálneho zákazníka stáva pridanou hodnotou. Porotcovia zvažovali aj predajnú cenu produktu či služby a ochotu potenciálnych klientov zaplatiť za ňu. Dôležitým kritériom, ktoré mohlo rozhodnúť o postupe prihláseného projektu, bola aj fáza, v ktorej sa nachádza. Len vízia vo väčšine prípadov zďaleka nestačila. Výsledky doterajšieho snaženia prihlásených, ich úspechy a posuny k dokonalejším podobám projektu boli tým, čo porotcov nabádalo hlasovať za postup daného projektu. Porotu zaujali najmä prototypy produktov, ktoré pôsobili revolučne a zároveň atraktívne pre veľkú skupinu ľudí.

Najčastejším dôvodom zatvorenia sa brány do finále súťaže Podnikateľský nápad roka 2014 bola nízka konkurencieschopnosť daného produktu, ktorý zároveň nedisponoval potrebnou dávkou inovatívnosti. Pre viaceré projekty sa však osudným stal ich nedostatočný biznis potenciál, s ktorým by mali iba malú šancu uspieť.

Hoci kvalita prihlásených projektov v porovnaní s minulými rokmi stúpla, nárast úrovne však zatiaľ badať najmä v strednej kategórií. Projekty s malým potenciálom priveľmi nezaujali, a tie s výbornou ideou neoslnili natoľko, že by porotcovia jednotne ukazovali prstom na jednoznačného favorita. Odborníci v porote sa však zhodli na 15 finálových projektoch, z ktorých vyberú Podnikateľský nápad roka 2014. Šancu stať sa na chvíľu porotcom máte aj vy. Zoznámte sa s najlepšou pätnástkou projektov a zahlasujte za svojho favorita. Kliknutím na „Páči sa mi“ na Youtube kanáli mu tak dáte šancu získať titul Populárny nápad roka 2014.

Aktualizácia: Video sumarizujúce Podnikateľský nápad roka 2014

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Bude podnikanie neplnoletých realitou? So zmenou súhlasia aj odborníci

Aké riziká môže priniesť zlegalizovanie podnikania neplnoletých a prečo doteraz nebola úprava prijatá? Diskutovali odborníci na podujatí „Podnikanie od 16-tich, prečo nie?“.

10 dôvodov, pre ktoré sa možno aj vám nedarí nakopnúť biznis na rýchlejšie obrátky

Poučte sa z chýb iných a vyhnite sa omylom, ktoré váš podnikateľský nápad môžu stáť život.

S výrobou kotlov začali celkom od nuly, dnes konkurujú svetovým výrobcom - Botoenviro

Vdýchli život projektu, ktorý roky ležal na papieri: Michal Bršel s otcom sa za 5 rokov dokázali vypracovať na úroveň svetovej špičky a môžu sa pochváliť aj riadiacou jednotkou, ktorú nenájdete nikde inde na svete.

Úspešné podnikanie na jazykovom trhu rozbehol bez využitia akejkoľvek reklamy

Sedenie nad učebnicou, rovnako ako reklamu pre svoje podnikanie odmieta. Andrej Štalmach svoju jazykovú agentúru rozbehol len na základe pozitívnej referencie, ktorá sa dostala až ku klientom v ďalekej Kórei.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky