Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.42) – Nezvyčajný nocľah

Koľkokrát ste už počas svojho života spali v hoteli? V takom tom klasickom, vlastná izba, posteľ, stolík, kreslo, kúpeľňa a WC. Uteráky s logom a usmievavý recepčný. Celosvetový štandard, ktorý sa hoteliérom zrejme osvedčil. No práve z dôvodu konzervatívneho charakteru trhu s ubytovaním je tu obchodnícka medzera. Niektorí si už stihli povedať – čo tak priniesť inovatívny koncept v podobe kapsulového hotela alebo ekologickej myšlienky?

Noc v „kapsuli“

Ak by ste sa ešte v roku 2010 pokúsili nájsť si ubytovanie v centre Amsterdamu za 20 €, zrejme by ste neuspeli. Podnikanie s prívlastkom 2011 však túto situáciu mení. Do hlavného mesta Holandska totiž prišiel CityHub hotel, novinka, ktorá spravila vietor aj na stránkach pre podnikateľov. Ide o kapsulový hotel, kde sa možno ubytovať na princípe včelieho plástu.
Model nie je absolútne nový, poznajú ho už dlhšie v Číne. Pre tamojší rapídny nedostatok priestoru a preľudnenia niektorých oblastí sa kapsulovým hotelom darí veľmi dobre. Holandský mladší brat prináša podobnú funkcionalitu, a teda posteľ, svietidlo, okienko smerom na chodbu, zamykateľné dvere a úsporná skrinka na osobné veci. Nič viac. Zabudnite na mramorom vykladanú kúpeľňu, minibar s light colou alebo na fén. Do hotela ste sa predsa prišli vyspať, nie?
CityHub má aj vďaka maximálne úspornému vybaveniu či spoločným sociálnym zariadeniam svoju jasne definovanú klientelu – aktívnych turistov, shoppoholikov či maniakov na kultúru. Presne tých, ktorí strávia väčšinu dňa behaním kade tade a na hotel sa prídu naozaj iba vyspať. Vďaka nízkej cenovej politike má takýto podnik v centre európskej metropoly tiež permanentne plno. Veď koho by aj nelákala takáto raritka za takmer ľudovú cenu?

Článok pokračuje pod reklamou


Eco za nízku cenu

Hotel nemusí byť len vizuálne zaujímavý a štruktúrne netradičný, ale nôže byť aj ekologický. Tak je tomu v prípade hotela menom Lookotel, ktorý sám seba označuje prívlastkom lowxurious. Nachádza sa v Španielsku a je postavený z vopred pripravených samostatných modulov, ktoré tvoria izby hotela. Tie môžu mať veľkosť od 9 do 12m2, k dispozícii je klasické hotelové vybavenie, ktoré tu má netradičný a moderný dizajn. Aj vďaka samotnému dizajnu a premyslenej architektúre má hotel naozaj mizivé náklady na prevádzku. Prvotná investícia bola vyššia, no premýšľať sa oplatilo. Za všetko hovoria čísla ako o 40% nižšie energetické náklady, či o 70% nižšie mzdové náklady. Prečo je to tak? V hoteli funguje self check-in aj self check-out, čo šetrí náklady na recepciu. Služby ako upratovanie či pranie sú outsorcované. A samotný dizajn jednotlivých modulov predstavuje výhodu v rôznych eko-parametroch. Použité materiály dôkladne izolujú, šetrí sa voda, atď., atď.. Lookotel by rád expandoval v rámci Španielska a neskôr i ďalej v Európe, pridáte sa?


Inovatívne hotely u nás doma?

Franchise od Lookotels alebo vlastný kapsulový hotel? Biznis model je jednoduchý – ak ponúknete niečo lacné a dostatočne atraktívne pre isté skupinky ľudí, získate veľa zákazníkov a tým aj vysoký zisk. O to lepšie, ak sa vám náklady podarili stiahnuť na minimum. Tak ako, rodí sa vám v  hlave práve teraz nový hoteliersky Facebook? Do toho, tešíme sa na váš príbeh!

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky