Biznis zameraný na deti – 5 úspešných nápadov zo zahraničia

Podnikať sa dá v rôznych oblastiach, avšak biznis cielený na deti asi nikdy nevymizne. Produkty sa totiž nemenia, len inovujú. Sladkosti bez cukru, knižky na mieru alebo bláznivé ponožky. Aj to sú biznis nápady, ktoré dokázali vo svete zarobiť milióny.

Každý rodič sa o svoje dieťa stará najlepšie ako dokáže a chce mu dopriať všetky vymoženosti, ktoré trh ponúka. Tu prichádzajú na rad šikovní podnikatelia, ktorí vedia vycítiť vysoký dopyt po detských produktoch.

Rodičia predsa nakupujú pre svoje ratolesti stravu, oblečenie, hračky a rôzne iné produkty. Trh je preto celkom veľký a prináša množstvo zaujímavých podnikateľských nápadov, ktoré našli inšpiráciu práve v deťoch. My sme pre vás pár zaujímavých ideí spracovali.

Plyšák podľa vlastných predstáv

Spánok s plyšovým zvieraťom je už tradične spájaný najmä s deťmi. No niektorí si tento detský doplnok prenesú až do dospelosti. Iné to nebolo ani u Marissi Louie, ktorá sa v jedno ráno prebudila so svojím plyšákom v ruke a spomenula si na zaujímavý nápad z detstva.

S jej zosnulou sestrou boli zaťažené na plyšových medvedíkov, avšak vždy im na nich niečo chýbalo. Ich detským snom bolo tieto hračky vylepšiť. Marissa bola dizajnérka pre Apple, avšak po tragédií v rodine si uvedomila, že život je krátky a rozhodla sa robiť to, čo sama chcela.

V roku 2016 sa spojila so svojím známym, Danom Hollandom, ktorý bol dizajnérom pre spoločnosť Pixar. Rozhodli sa priniesť revolúciu v plyšových hračkách. Vytvorili plyšáka, ktorého končatiny sú prichytené špeciálnymi magnetmi a deťom umožňujú meniť podobu svojej hračky podľa vlastnej predstavivosti. Vytvorili hneď niekoľko druhov plyšových zvierat a rozbehli vlastný biznis.

Svoju spoločnosť pomenovali Animoodles a ich produkt sa stal okamžite hitom. Deti si hračky obľúbili a Marissa vďaka svojej spoločnosti získala aj niekoľko ocenení, ako napríklad víťazstvo v kategórií Women in Toys: Rising Star 2019.

Zdravšie sladkosti

Detská obezita patrí k nepríjemným fenoménom dnešnej doby. Priveľa cukru a zlá výživa u detí sa javia v spoločnosti ako veľký problém. Časté konzumovanie cukroviniek nielen že spôsobujú problémy s váhou, ale sú aj iniciátorom nepríjemných chorôb.

S nadmerným cukrom sa rozhodla bojovať Tara Bosch, keď založila spoločnosť SmartSweets s gumovými medvedíkmi takmer bez cukru. Jej myšlienka vznikla po rozhovore s jej starou mamou, ktorá po čase ľutovala nadpriemerné konzumovanie cukrov. Zakladateľka spoločnosti mala sama problémy so zlým stravovaním, čo sa odzrkadlilo aj na jej zdraví a váhe.

Tara založila spoločnosť v roku 2016, keď mala len 21 rokov. Rozhodla sa skončiť so školou, objednala si formu na gumových medvedíkov z Amazonu a začala pracovať na novom recepte pochutiny. Po troch mesiacoch a viac ako 200 pokusoch, vytvorila produkt, s ktorým mohla vstúpiť na trh sladkých dobrôt.

Produkty SmartSweets sú vyrábané bez umelých sladidiel a farbív. Jeden balík gumových medvedíkov obsahuje len 3 gramy cukru, čo je v porovnaní s klasickými cukrovinkami rozdiel približne o 16 gramov.

Jej víziou je stať sa poprednou líderkou v inovácii cukrárenských výrobkov, priniesť spoločnosti zdravšie formy dobrôt a ako hovorí Tara, snažiť sa #Kicksugar, teda „nakopať“ cukor.

Od predaja prvého balíka gumových medvedíkov ich popularita rapídne narástla a dnes tento produkt môžete nájsť približne v 10-tisícoch obchodoch naprieč USA a Kanadou. Tara spočiatku financovala svoju spoločnosť z vlastných prostriedkov, avšak v súčasnosti firma oslavuje finančný profit približne 6,1 milióna amerických dolárov (približne 5,4 mil. eur).

Od detí pre deti

Úspešný biznis nemusí vzniknúť len z hláv dospelých, ale plno nápadov drieme aj u detí. V roku 2013 si matka Rachel Martinezová u svojich detí všimla, že radi nosia zábavné a farebné ponožky. Dvaja bratia Sebastian a Brandon Martinezoví si užívali pocit, keď niekde vyčnievali. Staršiemu synovi Sebastianovi navrhla, aby si začal kresliť vlastné páry ponožiek.

O rok neskôr si spoločne založili firmu s plným inventárom zábavných ponožiek, či už pre deti alebo dospelých. Spoločnosť nesie názov Are you kidding (Robíš si srandu). Sebastian má dnes 11 rokov a je CEO spoločnosti. Jeho 13-ročný brat Brandon je riaditeľom predaja. Ich matka Rachel je na základe mladého veku iniciátorov biznisu riaditeľkou a majiteľkou spoločnosti.

Prečítajte si tiež

Detskí podnikatelia tiež v rámci firmy pomáhajú menej šťastných. Bratia počas svojej 6-ročnej histórie podporili nadácie na pomoc deťom s rakovinou, autizmom, deťom bez rodičov, hendikepovaných športovcov a množstvu iných nadácií. Dokonca sa rozhodli založiť vlastnú nadáciu Kids Helping Kids (Deti pomáhajú deťom).

V priebehu posledných štyroch rokov sa im podarilo predať v prospech charity niečo cez 100 000 párov ponožiek a dokázali pomôcť množstvu detí.

Článok pokračuje pod reklamou

Každý si píše svoj príbeh

Maia Haag bola úspešnou manažérkou vo veľkej spoločnosti General Mills. Vždy ju to ťahalo k podnikaniu, avšak na zaujímavý nápad prišla až počas materskej dovolenky.

So svojím synom na kolenách počas voľného času napísala detskú knižku s názvom Moje vlastné meno. Príbeh knihy rozprával o zvieratkách, ktoré prinášali listy zo stromov označené písmenami. Nakoniec sa z písmenok poskladalo krstné meno a priezvisko dieťaťa. Zvieratká potom oslavovali, že poskladali dokonalé meno a pre dieťa vytvorili zaujímavý zážitok, pretože on bol hlavným hrdinom knižky.

Manželia Maia a Allan Haag uvideli v tomto nápade potenciál pre podnikanie a v roku 2000 vytvorili spoločnosť I See Me! (Vidím seba!). Allan, ktorý bol grafickým dizajnérom, našiel ilustrátora, zatiaľ čo Maia našla možnosti, ako dať knihu do väzby. Vydali prvú knihu Moje vlastné meno, vytvorili webové stránky a začali spolupracovať s miestnou tlačiarňou na výrobe kníh.

Maia využila svoje marketingové skúsenosti z predošlého zamestnania a produkt sa takmer okamžite stal predajným hitom. Zákazníci knihu začali nakupovať ako darček pre novorodencov a malé deti. Popularita narastala a spoločnosť sa mohla popýšiť aj zaujímavými klientmi ako napríklad známa herečka Courteney Cox alebo Jessica Alba.

Vytvorili cez 40 titulov personalizovaných kníh pre deti a podarilo sa im vytvoriť multimiliónovú spoločnosť.

V roku 2014 sa manželia rozhodli predať spoločnosť známej vydavateľskej firme Chronicle Books. Tá zamestnala všetkých pôvodných zamestnancov, spoločne aj s predošlou majiteľkou Maiou Haag, ktorá sa tak mohla aj naďalej venovať svojej záľube. Maia získala počas svojej podnikateľskej histórie niekoľko ocenení - v roku 2004 bola vyhlásená za Emerging Business Woman of the Year od National Association of Women Business Owners.

Zdravá výživa na prvom mieste

Jednou zo základných potrieb dieťaťa po narodení je potrava. To si uvedomovali aj matky a zároveň zakladateľky spoločnosti Bobbie - Laura Modi a Sarah Hardy. Podnikateľky zistili, že až 20 % matiek fyzicky nedokáže vyprodukovať dostatok materského mlieka k nakŕmeniu svojho dieťaťa. Veľa matiek sa potom prikláňa k doplnkovej výžive zakúpenej v obchodoch.

Väčšina takýchto produktov v USA však obsahuje látky, ktoré nie sú úplne prospešné pre dieťa. Nájdete tam napríklad kukuričný sirup, sójový olej, glukózoví sirup, maltodextrín alebo palmový olej. Zodpovedný rodič rozhodne nechce, aby jeho dieťa pravidelne prijímalo takéto látky.

Spoločnosť Bobbie preto prišla s „európskym štýlom“ výživy. Na trh priniesli produkt Companion Formula, ktorého hlavnou ingredienciou je kravské mlieko s nulovou toleranciou pre vyššie spomínané látky. Zároveň je detská strava vyrábaná v Európe a spĺňa preto európske podmienky pre detskú výživu.

Prečítajte si tiež

Cieľom Modi a Hardy bolo priniesť rodičom lokálnejšiu formu zdravej výživy. V roku 2018 založili start-up a prostredníctvom spoločností Bolt, Nextview Ventures, Lakehouse a Precursor sa im podarilo vyzbierať približne 2,4 milióna dolárov (2,15 mil. eur). Objednávky začali prijímať v roku 2019 v nedeľu na deň matiek.

Zdroje: theanimoodles.com, entrepreneur.com, forbes.com, voyagemia.com, areyoukiddingsocks.com, medium.com, huffpost.com, techcrunch.com, fortune.com.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Filip Glasa (FinStat) – už sedem rokov odhaľuje ekonomickú kondíciu slovenských firiem

Projekt trojice priateľov sa rozrástol do firmy s 30-timi ľuďmi. Slovenský FinStat v súčasnosti expanduje do zahraničia a ráta so stovkou zamestnancov.

Podnikanie v oblasti zdravej výživy. 4 inšpiratívne príbehy zo zahraničia, ktoré dokazujú, že je to dobrý nápad

Zdravší trend v stravovaní sa stáva čoraz viac obľúbeným. Prispôsobujú sa mu aj podnikatelia, ktorí na trh prinášajú nové typy reštaurácii či obchodov.

Česká čajovňa ich inšpirovala k vlastnému biznisu. Do Ameriky priniesli sypaný čaj

Pre nás prirodzené, pre Američanov nezvyčajné a nové. Zakladatelia americkej Tiesta Tea využili dieru na trhu a z Európy priniesli domov biznis so sypaným čajom.

Začali podnikať na materskej. 8 slovenských nápadov, ktoré majú úspech

Veľa žien si nedokáže predstaviť vypadnúť z pracovného tempa, keď idú na materskú dovolenku. Niektoré z nich preto začnú podnikať s dieťaťom na rukách.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky