Česká čajovňa ich inšpirovala k vlastnému biznisu. Do Ameriky priniesli sypaný čaj

Pre nás prirodzené, pre Američanov nezvyčajné a nové. Zakladatelia americkej Tiesta Tea využili dieru na trhu a z Európy priniesli domov biznis so sypaným čajom.

Niekedy stačí jeden okamih a váš život môže nabrať úplne iný smer. Tento prípad sa stal aj dvom americkým študentom Danovi Kleinovi a Patrickovi Tannousovi, ktorí absolvovali počas vysokej školy jeden semester v zahraničí. Precestovali viaceré krajiny Európy a spoznali množstvo kultúr.

Ich život zmenila jedna malá čajovňa v centre Prahy. Tento podnik ponúkal sypaný čaj, s ktorým mladíci nemali dovtedy žiadnu skúsenosť. Po ochutnaní čaju v pražskej čajovni zostali študenti zaskočení jeho chuťou a prijateľnou cenou. Nechápali, prečo aj u nich doma nie je tento čaj ľahšie dostupný. Rozhodli sa preto vyplniť dieru na trhu.

Čajoví revolucionári

Po návrate do USA hľadali spôsob, ako sa k sypaným čajom dostať. Našli ich len v špecializovaných obchodoch. S cudzími názvami a neznámym pôvodom. Nevyznali sa v chutiach ani účinkoch, nehovoriac o tom, že ich cena bola premrštená..

Rozhodli sa preto vytvoriť vlastnú značku, prostredníctvom ktorej dokážu spraviť pre väčšinového spotrebiteľa sypaný čaj dostupnejší a hlavne lacnejší.

Na začiatok oslovili kamaráta zo strednej školy, ktorý bol zhodou okolností zakladateľ svetového čajového veľtrhu v USA. Vďaka nemu získali kontakty na dodávateľov sypaných čajov. Ich hlavný zámerom bolo vytvoriť značku, ktorá ľuďom jasne a jednoducho napovie o chuti a účinkoch čaju. Vytvorili tak spoločnosť Tiesta Tea, kde začali ponúkať čaje s viacerými príchuťami, rozdelené do piatich kategórií: Energizer (energia), Slenderizer (zdravá výživa), Eternity (antioxidanty), Immunity (imunita) a Relaxer (odpočinok). Tieto kategórie mali spotrebiteľovi napovedať, na čo sú konkrétne čaje určené a aké majú účinky. V súčasnosti sú ich produkty rozšírené aj o čajové nápoje v sklenených fľašiach.  

Od dverí k dverám

Mladíci vytvorili vlastnú spoločnosť a ponúkali produkt, ktorý bol v Amerike ťažko dostupný. Pred sebou mali ešte jednu prekážku, a to dostať svoj produkt ku spotrebiteľom. Rozhodli sa svoj biznis rozbehnúť „klasickým“ spôsobom, konkrétne predávať svoj produkt od domu k domu. Prvý mesiac tak obehli približne 500 domov a predstavili svoj produkt bežným spotrebiteľom. Nielen že predali svoje prvé produkty, ale vďaka osobnému predaju zistili ich nedostatky, prípadne spoznali potreby zákazníkov. Neskôr začali svoje produkty predávať do obchodov s potravinami a do kaviarní..

Na rozbehnutie spoločnosti potrebovali študenti peniaze. Rozhodli sa využiť prostriedky, ktoré im ponúkala Univerzita v Illinois. Vďaka školskému podnikateľskému programu dostávali nielen rady od skúsených odborníkov, ale prostredníctvom finančnej podpory mohli investovať do svojich produktov. Rovnako získali priestory zadarmo, kde mohli naplno rozbehnúť svoje podnikanie. Pri zakladaní biznisu spolupracovali aj so Jimmim Johnom Liautaudom, ktorý vlastní sieť vyše dvetisíc reštaurácií v 43 štátoch naprieč USA. Tento skúsený podnikateľ im dal množstvo cenných rád a finančne investoval do ich spoločnosti.

Článok pokračuje pod reklamou

Pomalší rozjazd, úspešný príbeh

V prvom roku podnikania mali mladíci problém s predajmi. Ťažko oslovovali zákazníkov, a preto premýšľali aj o ukončení podnikania. Od jedného z investorov dostali radu, že by mali svoj biznis rozšíriť do viacerých miest, nakoľko sa dovtedy zameriavali len na Illinois a Wisconsin.

Podnikatelia preto vycestovali do piatich miest, kde navštívili množstvo prevádzok. Od toho okamihu im začal rapídne rásť predaj a na obzore začínali vidieť úspech. V roku 2018 mala ich spoločnosť hodnotu približne sedem miliónov dolárov a ich čaj nájdete vo viac ako 7 500 prevádzkach.

Prečítajte si tiež

Ich produkty sú tak súčasťou množstva domácností a rodín. Čaje pochádzajú z rôznych kútov sveta a jedným z nich je aj Nigéria. Za úspechom spoločnosti Tiesta Tea stojí teda aj táto krajina, ktorá bohužiaľ súperí so znečistenou vodou. Dan Klein a Patrick Tannous si uvedomujú, že vo svete existujú rôzne globálne problémy. Preto sa rozhodli pomôcť prostredníctvom výstavby studní v Nigérií, aby umožnili ľudom prístup k pitnej vode. 

Inšpirácia z čajového biznisu

V živote sa stáva, že jedna dobrá myšlienka môže byť predzvesťou úspešného podnikania. V tomto príbehu prišiel nápad po čaji v Prahe s produktom, ktorý je bežný v každej domácnosti. Pre začínajúcich podnikateľov však ani nápad nemusí byť dostačujúci. Inšpirácia z úspešného príbehu mladých Američanov pochádza z ich dôvery vo svoj vlastný produkt. Nebáli sa obetovať svoj čas podomovému predaju.

Rovnako hľadali možnosti, ako čo najviac znížiť náklady na prevádzku spoločnosti, čo sa prejavilo využitím rôznych podporných programov na univerzite. Za každým úspešným projektom je množstvo driny, čo Američania ani na sekundu neváhali obetovať. Zároveň každá nová skúsenosť, nová kultúra, vám môže počas vášho cestovania vnuknúť myšlienku, ktorá bude v živote prelomová. Príbeh úspešných podnikateľov s čajom nás preto navádza, aby sme mali stále oči otvorené. Nech sme kdekoľvek. 

Zdroj: entrepreneur.com, tiestatea.com, thesimpledollar.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Založil prvú kryptoburzu na Slovensku. Záujem Slovákov o kryptomeny rastie s ich cenou, hovorí Richard Bystrian

Podniká v oblasti kryptomien a na Slovensku zakladal prvú burzu, na ktorej je možné kúpiť si kryptomeny za eurá.

Zakladateľka prvého obchodu s čapovanou drogériou Helena Škrivánková: Zákazníkov si získali formou predaja aj kvalitou výrobkov

O čapovanej drogérii pred pár rokmi veľa Slovákov netušilo. Takýto koncept predajne sem priniesla až Helena Škrivánková. Že to bol dobrý nápad dokazujú nielen spokojní zákazníci, ale aj neustále pribúdajúce prevádzky so záujmom o spoluprácu.

Filip Glasa (FinStat) – už sedem rokov odhaľuje ekonomickú kondíciu slovenských firiem

Projekt trojice priateľov sa rozrástol do firmy s 30-timi ľuďmi. Slovenský FinStat v súčasnosti expanduje do zahraničia a ráta so stovkou zamestnancov.

Podnikanie v oblasti zdravej výživy. 4 inšpiratívne príbehy zo zahraničia, ktoré dokazujú, že je to dobrý nápad

Zdravší trend v stravovaní sa stáva čoraz viac obľúbeným. Prispôsobujú sa mu aj podnikatelia, ktorí na trh prinášajú nové typy reštaurácii či obchodov.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky