Česká čajovňa ich inšpirovala k vlastnému biznisu. Do Ameriky priniesli sypaný čaj

Pre nás prirodzené, pre Američanov nezvyčajné a nové. Zakladatelia americkej Tiesta Tea využili dieru na trhu a z Európy priniesli domov biznis so sypaným čajom.

Niekedy stačí jeden okamih a váš život môže nabrať úplne iný smer. Tento prípad sa stal aj dvom americkým študentom Danovi Kleinovi a Patrickovi Tannousovi, ktorí absolvovali počas vysokej školy jeden semester v zahraničí. Precestovali viaceré krajiny Európy a spoznali množstvo kultúr.

Ich život zmenila jedna malá čajovňa v centre Prahy. Tento podnik ponúkal sypaný čaj, s ktorým mladíci nemali dovtedy žiadnu skúsenosť. Po ochutnaní čaju v pražskej čajovni zostali študenti zaskočení jeho chuťou a prijateľnou cenou. Nechápali, prečo aj u nich doma nie je tento čaj ľahšie dostupný. Rozhodli sa preto vyplniť dieru na trhu.

Čajoví revolucionári

Po návrate do USA hľadali spôsob, ako sa k sypaným čajom dostať. Našli ich len v špecializovaných obchodoch. S cudzími názvami a neznámym pôvodom. Nevyznali sa v chutiach ani účinkoch, nehovoriac o tom, že ich cena bola premrštená..

Rozhodli sa preto vytvoriť vlastnú značku, prostredníctvom ktorej dokážu spraviť pre väčšinového spotrebiteľa sypaný čaj dostupnejší a hlavne lacnejší.

Na začiatok oslovili kamaráta zo strednej školy, ktorý bol zhodou okolností zakladateľ svetového čajového veľtrhu v USA. Vďaka nemu získali kontakty na dodávateľov sypaných čajov. Ich hlavný zámerom bolo vytvoriť značku, ktorá ľuďom jasne a jednoducho napovie o chuti a účinkoch čaju. Vytvorili tak spoločnosť Tiesta Tea, kde začali ponúkať čaje s viacerými príchuťami, rozdelené do piatich kategórií: Energizer (energia), Slenderizer (zdravá výživa), Eternity (antioxidanty), Immunity (imunita) a Relaxer (odpočinok). Tieto kategórie mali spotrebiteľovi napovedať, na čo sú konkrétne čaje určené a aké majú účinky. V súčasnosti sú ich produkty rozšírené aj o čajové nápoje v sklenených fľašiach.  

Od dverí k dverám

Mladíci vytvorili vlastnú spoločnosť a ponúkali produkt, ktorý bol v Amerike ťažko dostupný. Pred sebou mali ešte jednu prekážku, a to dostať svoj produkt ku spotrebiteľom. Rozhodli sa svoj biznis rozbehnúť „klasickým“ spôsobom, konkrétne predávať svoj produkt od domu k domu. Prvý mesiac tak obehli približne 500 domov a predstavili svoj produkt bežným spotrebiteľom. Nielen že predali svoje prvé produkty, ale vďaka osobnému predaju zistili ich nedostatky, prípadne spoznali potreby zákazníkov. Neskôr začali svoje produkty predávať do obchodov s potravinami a do kaviarní..

Na rozbehnutie spoločnosti potrebovali študenti peniaze. Rozhodli sa využiť prostriedky, ktoré im ponúkala Univerzita v Illinois. Vďaka školskému podnikateľskému programu dostávali nielen rady od skúsených odborníkov, ale prostredníctvom finančnej podpory mohli investovať do svojich produktov. Rovnako získali priestory zadarmo, kde mohli naplno rozbehnúť svoje podnikanie. Pri zakladaní biznisu spolupracovali aj so Jimmim Johnom Liautaudom, ktorý vlastní sieť vyše dvetisíc reštaurácií v 43 štátoch naprieč USA. Tento skúsený podnikateľ im dal množstvo cenných rád a finančne investoval do ich spoločnosti.

Článok pokračuje pod reklamou

Pomalší rozjazd, úspešný príbeh

V prvom roku podnikania mali mladíci problém s predajmi. Ťažko oslovovali zákazníkov, a preto premýšľali aj o ukončení podnikania. Od jedného z investorov dostali radu, že by mali svoj biznis rozšíriť do viacerých miest, nakoľko sa dovtedy zameriavali len na Illinois a Wisconsin.

Podnikatelia preto vycestovali do piatich miest, kde navštívili množstvo prevádzok. Od toho okamihu im začal rapídne rásť predaj a na obzore začínali vidieť úspech. V roku 2018 mala ich spoločnosť hodnotu približne sedem miliónov dolárov a ich čaj nájdete vo viac ako 7 500 prevádzkach.

Prečítajte si tiež

Ich produkty sú tak súčasťou množstva domácností a rodín. Čaje pochádzajú z rôznych kútov sveta a jedným z nich je aj Nigéria. Za úspechom spoločnosti Tiesta Tea stojí teda aj táto krajina, ktorá bohužiaľ súperí so znečistenou vodou. Dan Klein a Patrick Tannous si uvedomujú, že vo svete existujú rôzne globálne problémy. Preto sa rozhodli pomôcť prostredníctvom výstavby studní v Nigérií, aby umožnili ľudom prístup k pitnej vode. 

Inšpirácia z čajového biznisu

V živote sa stáva, že jedna dobrá myšlienka môže byť predzvesťou úspešného podnikania. V tomto príbehu prišiel nápad po čaji v Prahe s produktom, ktorý je bežný v každej domácnosti. Pre začínajúcich podnikateľov však ani nápad nemusí byť dostačujúci. Inšpirácia z úspešného príbehu mladých Američanov pochádza z ich dôvery vo svoj vlastný produkt. Nebáli sa obetovať svoj čas podomovému predaju.

Rovnako hľadali možnosti, ako čo najviac znížiť náklady na prevádzku spoločnosti, čo sa prejavilo využitím rôznych podporných programov na univerzite. Za každým úspešným projektom je množstvo driny, čo Američania ani na sekundu neváhali obetovať. Zároveň každá nová skúsenosť, nová kultúra, vám môže počas vášho cestovania vnuknúť myšlienku, ktorá bude v živote prelomová. Príbeh úspešných podnikateľov s čajom nás preto navádza, aby sme mali stále oči otvorené. Nech sme kdekoľvek. 

Zdroj: entrepreneur.com, tiestatea.com, thesimpledollar.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Včelárstvo päťkrát inak: Inovatívne nápady slovenských včelárov

Včelárske podnikanie nie je len o mede. Ponúka tiež široký priestor na inovácie. Ako ho využili slovenskí včelári?

Znakovanie si zamilovala, dnes vedie franšízu Baby Signs® na Slovensku

Anna Beňadiková počas materskej zistila, že so svojím dieťaťom môže komunikovať skôr ako začne rozprávať, a to použitím jednoduchých gest. Metódu znakovania si obľúbila natoľko, že vedie slovenskú pobočku americkej značky Baby Signs®. Ako sa projektová manažérka v oblasti IT dostala k vedeniu kurzov pre deti a ich rodičov?

Inovatívny nápad z dielne SPANNER SK- dezinfekčné brány môžu pomôcť mnohým firmám

Ešte donedávna vyrábali na zákazku zvárané a montované zariadenia. Kvôli koronakríze sústredili svoju pozornosť na vlastnú výrobu a za pár týždňov vytvorili produkt, ktorý pomáha s prevenciou pred šírením koronavírusu a uľahčuje firmám plniť vládne nariadenia.

E-šport alebo klasický šport? Hranie na počítači môže byť slušný biznis

Z miliónového biznisu sa za rok stal miliardový. Popularita e-športov každoročne rastie a sú veľkým lákadlom pre investorov. Ako vyzerá biznis vo svete e-športov?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky