10 rád ako sa pripraviť na výstavu a byť na nej úspešný

10 rád ako sa pripraviť na výstavu a byť na nej úspešný
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Aj keď všeobecne platný sprievodca účasti na veľtrhoch neexistuje, zopár praktických rád môže aspoň čiastočne podať pomocnú ruku. Desatoro užitočných skúseností minimálne zamedzí chybám, na ktorých sa popálili viacerí pred vami.

  1. Vyhnite sa stresu a na prípravu si vymedzte dostatok času.
  2. Dôkladne si premyslite, ktoré z produktov chcete vystavovať. Vášmu výberu prispôsobte veľkosť aj prevedenie výstavného stánku.
  3. O výstave sa podrobne informujte. Informácie zbierajte najmä o type zákazníkov, špecifikách daného regiónu, ale aj výstavných priestoroch. Oslovte zopár vystavovateľov a zistite ich skúsenosti a dojmy. Menší výskum zrealizujte aj v oblasti konkurenčných spoločností.
  4. Pri výbere zamestnancov berte do úvahy ich pracovné výsledky, komunikačné zručnosti a profesionálne znalosti. Skrátka pošlite tých najlepších z najlepších.
  5. Dajte ľuďom vedieť, že sa na veľtrhu ukážete. Rozpošlite pozvánky obchodným partnerom, ale aj spokojným zákazníkom. Nevynechajte pri tom ani sociálne siete či iné dostupné formy komunikácie.
  6. Myslite na detaily. Reklamnými darčekmi či oblečením navrhnutým na túto príležitosť nič nepokazíte. Myslite aj na letáčiky s predbežnými cenovými kalkuláciami. Nebudete tak musieť strácať čas informovaním ľudí o orientačnej hodnote služby či produktu.
  7. Zvoľte si stratégiu a pevne stanovte cieľ. V hľadáčiku máte nových koncových zákazníkov alebo veľkoobchodných partnerov? Odpoveď je smerodajnou pri tvorbe celkovej stratégie či marketingovej kampane.
  8. Pri predbežnom výpočte očakávaných nákladov si nechajte aspoň menšiu rezervu, aby vás nezaskočili nepredpokladané výdavky.
  9. Priamo na veľtrhu medzi potenciálnymi záujemcami selektujte. Naplno sa venujte najmä tým ľuďom, ktorí prejavujú seriózny záujem. Nezabudnite si tiež pripraviť kontaktné formuláre. Snažte sa vyťažiť čo najviac z osobného kontaktu, ten je neoceniteľný najmä vo vzťahu s veľkoobchodníkmi.
  10. Neváhajte sa podeliť o svoje silné stránky a pridanú hodnotu, ktorou sa vaša firma odlišujte. Dajte návštevníkom vedieť, že ste profesionálom vo svojom obore.
Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Online obchod TEMU a jeho vplyv na e-commerce u nás

Napriek kritike, ktorej platforma čelí, je u zákazníkov stále obľúbená. Čím si ich získava, ako príchod TEMU ovplyvnil európske e-shopy a ako môžu obstáť v konkurenčnom boji?

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa od 1. 7. 2024 – prehľad zmien

Parlament schválil nový zákon o ochrane spotrebiteľa. Aké zmeny prinesie pre spotrebiteľov a obchodníkov vrátane e-shopov? Pripravili sme stručný prehľad tých najdôležitejších zmien.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Nákup cez platformu Alibaba: na čo si dať pozor?

Ako rozoznať podvodníkov, prečo neplatiť na súkromné účty a čo si od dodávateľa pýtať? Tipy, ako neprísť o peniaze a ako sa vyhnúť problémom s dodaním tovaru.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky