10 rád ako sa pripraviť na výstavu a byť na nej úspešný

10 rád ako sa pripraviť na výstavu a byť na nej úspešný
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Aj keď všeobecne platný sprievodca účasti na veľtrhoch neexistuje, zopár praktických rád môže aspoň čiastočne podať pomocnú ruku. Desatoro užitočných skúseností minimálne zamedzí chybám, na ktorých sa popálili viacerí pred vami.

  1. Vyhnite sa stresu a na prípravu si vymedzte dostatok času.
  2. Dôkladne si premyslite, ktoré z produktov chcete vystavovať. Vášmu výberu prispôsobte veľkosť aj prevedenie výstavného stánku.
  3. O výstave sa podrobne informujte. Informácie zbierajte najmä o type zákazníkov, špecifikách daného regiónu, ale aj výstavných priestoroch. Oslovte zopár vystavovateľov a zistite ich skúsenosti a dojmy. Menší výskum zrealizujte aj v oblasti konkurenčných spoločností.
  4. Pri výbere zamestnancov berte do úvahy ich pracovné výsledky, komunikačné zručnosti a profesionálne znalosti. Skrátka pošlite tých najlepších z najlepších.
  5. Dajte ľuďom vedieť, že sa na veľtrhu ukážete. Rozpošlite pozvánky obchodným partnerom, ale aj spokojným zákazníkom. Nevynechajte pri tom ani sociálne siete či iné dostupné formy komunikácie.
  6. Myslite na detaily. Reklamnými darčekmi či oblečením navrhnutým na túto príležitosť nič nepokazíte. Myslite aj na letáčiky s predbežnými cenovými kalkuláciami. Nebudete tak musieť strácať čas informovaním ľudí o orientačnej hodnote služby či produktu.
  7. Zvoľte si stratégiu a pevne stanovte cieľ. V hľadáčiku máte nových koncových zákazníkov alebo veľkoobchodných partnerov? Odpoveď je smerodajnou pri tvorbe celkovej stratégie či marketingovej kampane.
  8. Pri predbežnom výpočte očakávaných nákladov si nechajte aspoň menšiu rezervu, aby vás nezaskočili nepredpokladané výdavky.
  9. Priamo na veľtrhu medzi potenciálnymi záujemcami selektujte. Naplno sa venujte najmä tým ľuďom, ktorí prejavujú seriózny záujem. Nezabudnite si tiež pripraviť kontaktné formuláre. Snažte sa vyťažiť čo najviac z osobného kontaktu, ten je neoceniteľný najmä vo vzťahu s veľkoobchodníkmi.
  10. Neváhajte sa podeliť o svoje silné stránky a pridanú hodnotu, ktorou sa vaša firma odlišujte. Dajte návštevníkom vedieť, že ste profesionálom vo svojom obore.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Alibaba vs Aliexpress: rozdiely a využitie v podnikaní

Aké sú rozdiely medzi platformami Alibaba a Aliexpress, ktorá stránka je vhodnejšia, ak chce firma nakupovať tovar z Číny a na čo si dať pozor?

Rast cien potravín: odborník o príčinách, riešeniach a ich dopadoch

Čo ovplyvnilo ceny potravín a prečo na pultoch nemáme viac domácich výrobkov? Pomôže zastropovanie marží či štátny supermarket? Prezradil predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu.

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa od 1.8.2023: prehľad zmien

Dlhšia lehota na vrátanie tovaru, zmeny v uvádzaní zliav, zníženie byrokratickej záťaže či nové zásady ukladania sankcií. Aké sú najzásadnejšie novinky?

Ako získať zákazníkov pomocou offline reklamy?

Fyzický leták, ochutnávka, digitálny out of home či guerilla marketing - aké sú výhody a nevýhody jednotlivých druhov offline reklamy a ako ju využiť vo firme?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky