Najdrahšou značkou sveta v roku 2010 je Coca-Cola

Prvé tri miesta v rebríčku Best Global Brands 2010 medzinárodnej poradenskej firmy Interbrand obhájili v roku 2010 spoločnosti Coca-Cola, IBM a Microsoft.

Prvé miesto patrí obchodnej značke najväčšieho svetového výrobcu nealkoholických nápojov Coca-Cola. Hodnota značky sa odhaduje na 70,452 miliardy dolárov. Na druhom mieste sa umiestnila značka najväčšieho výrobcu informačných technológií na svete, spoločnosti IBM, ktorej cena sa odhaduje na 64,727 miliardy dolárov. Tretie miesto získala značka Microsoft, ktorej hodnota sa odhaduje na 60,895 miliardy dolárov.

Do desiatky lídrov patria ďalej značky Google (43,557 miliardy dolárov), General Electric (42,808 miliardy dolárov), McDonald´s (33,578 miliardy dolárov), Intel (32,015 miliardy dolárov), Nokia (29,495 miliardy dolárov), Disney (28,731 miliardy dolárov) a HP (26,867 miliardy dolárov).

Spoločnosť Interbrand oceňuje svetové značky podľa pestrej škály kritérií. Podmienkou je napríklad skutočnosť, že finančné výkazy spoločnosti musia byť verejne dostupné a tretina zisku musí pochádzať mimo krajiny, v ktorej firma sídlí. Značka tiež musí mať výrazný vplyv na nákupné rozhodovanie zákazníka a musí oslovovať širokú cieľovú skupinu zákazníkov.

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako ochrániť duševné vlastníctvo a na čo si dávať pozor

Duševné vlastníctvo má hodnotu, ktorú je možné kvantifikovať a preto je potrebné chrániť ho pred odcudzením alebo zneužitím. Prinášame praktické rady, ako sa pri ochrane duševného vlastníctva nenechať dobehnúť.

Retail preferuje úspešné značky

Kúpa a vlastníctvo produktu drahej značky sa stáva (u niektorých ľudí) záležitosťou spoločenského postavenia a prestíže. Logá úspešných značiek sa využívajú ako účinný marketingový nástroj a prostredníctvom franchisingu sa stávajú sami produktom, ktorý má svoju hodnotu.

Licencie Creative Commons a ich použitie na Slovensku

Prehľad dôležitých informácií o licenciách Creative Commons a možnostiach ich použitia v prostredí slovenského internetu. Aké riziká podnikateľovi hrozia ak používa bezplatné fotky, či iné autorské diela?

Autorské práva a licencie - v akých situáciách a prečo sa nimi zaoberať?

Pri mnohých vzťahoch s dodávateľmi, odberateľmi alebo vlastnými zamestnancami by mal podnikateľ venovať pozornosť autorským právam a licenciám. Prečo je táto problematika dôležitá a kedy sa ňou v praxi zaoberať?