Na Slovensku vznikol Klub podnikateľských anjelov

Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania v spolupráci so Združením mladých podnikateľov Slovenska a Hospodárskymi novinami dnes na Prvom stredoeurópskom fóre podnikateľských anjelov ohlásila vznik Klubu podnikateľských anjelov Slovenska (KPAS) . Jeho cieľom je podporovať začínajúcich podnikateľov a zvyšovať ich šancu na úspech.

Činnosti Klubu podnikateľských anjelov Slovenska sú zoskupené do piatich oblastí: vyhľadávanie originálnych podnikateľských nápadov, poskytovanie informácií potrebných pred oslovením investora, odborné poradenstvo, sprostredkovanie kontaktu s investormi – podnikateľskými anjelmi a promovanie úspešných podnikateľov a investorov.

Do Klubu podnikateľských anjelov Slovenska sa už pri spustení zapojilo viac ako 20 podnikateľských anjelov. Medzi nimi nájdeme osobnosti ako Peter Strýček, Martin Majsner, Pavol Konštiak či Jozef Kožár. Do unikátnych nápadov s reálnym podnikateľským zámerom sú ochotní investovať nielen svoje peniaze, ale aj čas a skúsenosti.


Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania sa dlhodobo snaží zlepšovať podmienky pre začínajúcich podnikateľov na Slovensku. Klub podnikateľských anjelov Slovenska je preto logickou súčasťou našich aktivít,“ hovorí Peter Pacek, riaditeľ sekcie národných a medzinárodných programov v Národnej agentúre pre rozvoj malého a stredného podnikania a dodáva: „Verím, že práve prostredníctvom Klubu podnikateľských anjelov sa nám podarí zlepšiť podmienky pre začínajúcich podnikateľov a zlepšiť imidž podnikania na Slovensku“,

Som rád, že aj na Slovensku sa podarilo vytvoriť sieť neformálnych investorov a verím, že z dlhodobého hľadiska bude práve Klub podnikateľských anjelov Slovenska jedným z hlavných aktérov pri podpore inovatívnych podnikateľských nápadov mladých podnikateľov,“ povedal Peter Strýček, jeden z prvých podnikateľských anjelov v KPAS.

Hlavným cieľom aktivít Klubu podnikateľských anjelov Slovenska je vyhľadávať inovatívne nápady mladých podnikateľov, dať ich do kontaktu s neformálnymi investormi a zvýšiť tým ich šancu na úspech v podnikaní. „Hlavné aktivity Združenia mladých podnikateľov Slovenska budú zamerané na vyhľadávanie inovatívnych podnikateľských nápadov, ako aj investorov ochotných tieto zámery financovať. Zároveň chceme mladým podnikateľom pomôcť zvyšovať kvalitu ich podnikateľských plánov s cieľom zvýšiť ich šancu na úspech u investora,“ dodáva Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska.


Bližšie informácie sú dostupné na webovej stránke www.BusinessAngels.sk

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


METRO Group & Techstars vyberajú inovátorov pre multikanálový predaj

Na základe minuloročného úspešného ročníku sa aj tento rok môžu start-upy zo Slovenska prihlásiť do projektu METRO Retail Accelerator v spolupráci s Techstars. Desať najlepších získa príležitosť zapojiť sa do trojmesačného akceleračného programu v Berlíne, kde sa im bude venovať viac ako 100 mentorov z celého sveta a môžu získať investíciu až 120 000 eur. Start-upy sa môžu prihlásiť až do 2. februára 2018.

Slovenský Domotron chystá pokročilý smarthome systém pre celý svet

Domotron je komplexný systém inteligentnej domácnosti, tzv. smarthome systém. Firmu založili v roku 2012 dvaja spoločníci, Martin Budaj a Ján Zuštiak. Neskôr k nim pribudol aj Alexander Janušek, ktorý predtým pôsobil vo firme ako externista na marketing a obchod. Podelil sa s nami o dvojročné skúsenosti s hľadaním investora na slovenskom a českom trhu, ale aj o plány, ako chce firma rásť na domácom aj svetovom trhu.

5 možností exitu investorov z podniku

Prvá otázka, nad ktorou dobrý investor rozmýšľa, je exit. Pre niekoho to možno znie kruto, ale majitelia, ktorí hľadajú venture kaptiálového alebo private equity partnera musia byť pripravení na to, že investor im predá firmu. Prinášame prehľad najčastejších spôsobov exitu investorov aj s príkladmi zo slovenského prostredia.

Priebeh exitu investora na portáli Obedovat.sk

Časť podnikateľov, ktorí sa rozhodnú predať svoj podiel vo firme, vyhľadáva kupcov aktívne. Niekedy sa však môže stať, že po vašom podniku už dlhšiu dobu „pokukuje“ potenciálny záujemca a taký sa ozve sám. Častokrát, keď to najmenej čakáte. Takýto bol aj príbeh slovenského portálu Obedovat.sk.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky