GymBeam získal najväčšiu e-commerce investíciu v histórii Slovenska

Najrýchlejšie rastúca e-commerce platforma v strednej a východnej Európe získala investíciu od Crowdberry a Slovak investment holding.

GymBeam je slovenským unikátom

Slovenská e-commerce platforma GymBeam vyvíja, predáva a distribuuje fitness výživové doplnky, funkčné potraviny a vybavenie pre aktívny životný štýl do 13 krajín strednej a východnej Európy. V roku 2019 dosiahla firma obrat 24 miliónov eur a v súčasnosti zamestnáva viac ako 150 zamestnancov. Zo svojho logistického a prevádzkového centra v Košiciach vyexpeduje viac ako 4000 balíkov. Vďaka prepracovanej e-commerce platforme GymBeam dosahuje rekordné výsledky a svojím výnimočným rastovým potenciálom firma zaujala investorov z Crowdberry a Slovak Investment Holding (SIH). V investičnej kampani získal GymBeam rastový kapitál v celkovej výške 6 miliónov eur.

Neustály rast e-commerce trhu a presun spotrebiteľov do online sveta výrazne urýchľuje súčasná situácia. Po šiestich rokoch je košická spoločnosť GymBeam nielen najrýchlejšie rastúcou značkou pre aktívny a zdravý životný štýl v regióne strednej a východnej Európy. Do e-commerce odvetvia prináša inovácie, vďaka ktorým sa z Košíc stáva významná križovatka, odkiaľ sa denne vyexpeduje viac ako 4000 balíkov. Firma sa za pomerne krátke obdobie života vypracovala z 2,5 miliónového obratu v roku 2015 na vyše 20 miliónov eur v minulom roku, pričom vlastné značky tvoria takmer 60 % tržieb. Tieto výsledky zaujali nielen súkromných investorov z platformy Crowdberry, ale aj Slovak Investment Holding. Spoločnosť, ktorej poslaním je podpora súkromných a verejných investícií v strategických sektoroch na Slovensku, doplnila 4-miliónovú privátnu investíciu Crowdberry investorov o 2 milióny eur. Celkovo tak GymBeam získa objem vo výške 6 miliónov eur a predstavuje najväčšiu e-commerce investíciu v histórii Slovenska.

Investori vsádzajú na rastúci trend e-commerce po koronakríze

„Regionálna e-commerce stratégia GymBeam nemá v našom priestore obdobu. Do odvetvia, ktorému desiatky rokov vládli veľkí offline hráči, prináša digitálnu revolúciu. Firma rýchlo reaguje na trendy z dátovej analýzy a prináša interaktívny spôsob marketingu a produktové inovácie – podporované lokalizovaným zákazníckym servisom. Využíva silný komunitný charakter svojho publika – dnes má už vyše milión followerov na sociálnych sieťach – vďaka čomu sa šíri povesť značky a dosahuje vysoko nadpriemerný rast. Pre investorov Crowdberry je jedinečnou príležitosťou podieľať sa rastovým kapitálom na vytváraní hodnoty jednoznačného lídra v strednej Európe s ambíciami presahujúcimi tento región,“  hovorí Dano Gašpar z Crowdberry.

Ivan Lesay, generálny riaditeľ SIH k investícii dopĺňa: „S firmou GymBeam sme o investícii začali rokovať ešte v roku 2019, teda dávno pred tým, než svet ochromila pandémia. Nie je veľa sektorov hospodárstva, ktoré z koronakrízy môžu vyjsť posilnené, ale práve e-commerce takou oblasťou je. Sme radi, že na Slovensku sa našla firma, ktorá je absolútne inovatívna a unikátna prístupom k zákazníkom pri online nákupoch produktov zameraných na aktívny a zdravý životný štýl. Veríme, že GymBeam využije trend a medzinárodne ešte viac porastie.“

Spoločnosť GymBeam sa zásadne odlišuje od klasických online a kamenných predajcov, pretože umožňuje prinášať na trh produktové inovácie najmä v oblasti funkčných potravín vo veľmi krátkom čase. Analýzou nákupného správania, trendov a stratégiou vývoja vlastných značiek dokáže pružne reagovať na dopyt zákazníkov. „Máme ambíciu stať sa vedúcou značkou na všetkých trhoch strednej a východnej Európy. Investíciu využijeme na modulárnu automatizáciu distribučného centra, máme v pláne vybudovať nové vývojové centrum pre vlastné produkty, otvorili sme odberné a reprezentačné miesta v Budapešti a v Prahe. Našim cieľom je dosiahnuť obrat viac ako 100 mil. eur do roku 2024,“ hovorí Dalibor Cicman, zakladateľ spoločnosti  GymBeam, ktorý je dnes vďaka svojim s skúsenostiam a výsledkom považovaný za významnú osobnosť v startupovom resp. podnikateľskom prostredí v strednej Európe.

Firma, ktorá je dnes schopná do 24 hodín doručiť zásielky do viacerých krajín, si zakladá na zákazníckej starostlivosti, pričom využíva lokálny potenciál. Za svoju strategickú výhodu vzhľadom na cieľové trhy považuje GymBeam domovskú lokalitu – Košice. Tým zásadne podporuje lokálne talenty v oblasti marketingu, IT a e-commerce. Rastové ambície firmy, tak budú mať nezanedbateľný a pozitívny vplyv aj na rozvoj košického kraja a otvoria atraktívne pracovné príležitosti v regióne.

Článok pokračuje pod reklamou

Kto sú investori do GymBeam

Crowdberry, a.s. je vedúcou platformou pre alternatívne investovanie na Slovensku a v Českej republike s pobočkami v Prahe, Bratislave a Košiciach. Platforma bola založená v roku 2015 v spolupráci s Tatra banka Private Banking. Funguje ako profesionálne digitálne trhovisko pre podnikateľov a súkromných investorov s cieľom poskytnúť atraktívne investičné príležitosti a podporiť rast inovatívnych spoločností. S viac ako 3000 investormi a doteraz získaným kapitálom v objeme vyše 20 miliónov eur poskytuje Crowdberry inovatívny a rýchlo rastúci prístup k inteligentnému rastovému kapitálu pre inovatívne a dynamické spoločnosti.

Slovak Investment Holding (SIH) je akciová spoločnosť v 100-percentnom vlastníctve štátu. Jej hlavným poslaním je podpora strategických verejných i súkromných investícií na Slovensku v oblasti infraštruktúry, energetickej efektívnosti, odpadového hospodárstva, malých a stredných podnikov, sociálnej ekonomiky a kultúrneho a kreatívneho priemyslu. Finančné prostriedky na realizáciu investícií čerpá z Európskych štrukturálnych a investičných fondov.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Live streaming ako biznis: dá sa stream využiť v podnikaní?

Milióny divákov denne vytvárajú zisky nielen streamerom, ale aj streamovacím platformám. Ako tento biznis funguje a prečo ho koronakríza negatívne nezasiahla?

Mediálna agentúra – tím profíkov alebo darmožráči?

Je mediálna agentúra prínosom alebo kampaň len predraží? Prečo nakupovať médiá cez sprostredkovateľa a nie priamo? Je výhodné platiť si tím externých odborníkov si radšej vybudovať stabilný interný tím?

E-shopy ovplyvnené koronavírusom - o čo je teraz najväčší záujem?

Po akých výrobkoch v období „koronakrízy“ stúpa a naopak klesá dopyt? Porovnanie predajov v USA a na Slovensku.

E-shopy a reklama v čase pandémie - ako situáciu správne využiť?

Ako vytvoriť „chytľavú“ reklamu počas pandémie COVID-19? Ako sa v tejto situácii vynašli slovenské firmy?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky