Franchisingové koncepty, ktoré pripravujú vstup na slovenský trh

Franchisingové koncepty, ktoré pripravujú vstup na slovenský trh

Expanziu formou franchisingu pripravuje napríklad známa reštaurácia Fou Zoo, či predaj vína IN VINO.

Na Slovensku by malo pribudnúť množstvo nových franchisingových konceptov. Vstup na slovenský trh pripravujú rôzne zahraničné značky, no zaujímavé je, že nezaostáva ani vznik ďalších pôvodných slovenských konceptov.

Názov konceptu Predmet činnosti
5áSec sieť rýchločistiarní
AMB konzulácie a terapia chudnutia
BEMATECH dekoratívna technika (rolety, žalúzie ...)
Body Concept centrum pre zdravie a krásu
Broaster Chicken americký fastfoodový reťazec
CUTANí štúdiá zdravia a krásy
DAS FUTTERHAUS krmivá pre zvieratá
DEMMERS TEEHAUS obchod s čajom
Fitness food menu systémového stravovanie s pridanou hodnotou
Fou Zoo Pan Asian Restaurant (slovenský koncept)
Gloria Jean´s Coffees kaviarne
Great American Cookies čokoládové sušienky
Chi Chi´s samoobslužné reštaurácie mexickej kuchyne z Texasu (USA)
Church´s Chicken -Texas Chicken rýchle občerstvennie
IN VINO vinárstvo a predaj vína (slovenský koncept)
Lody Bonano točená americká zmrzlina
AIRLUX vzduchové matrace
Marbie Slab Creamery prémiová zmrzlina, dezerty
Náš grunt predajne domácich produktov
Nicole cosmetics parfumérie, kozmetika
Pretzelmaker rýchle občerstvenie, praclíky
SHAPE - LINE formovanie postavy žien
SKINIAL odstraňuje tetovanie bez použitia lasera
Smart - Repair oprava lakov karosérií a hliníkových diskov
SONNENTOR produkcia a obchod, biopotraviny
The Coffee Bean & Tea Leaf (Coffee Bean) kaviarne
The Twist & Chips čerstvé zemiakové lupienky z Maďarska
UniCredit Bank bankové služby
Wendy´s rýchle občerstvenie
Wittchen kvalitný koženéhý tovar

Článok bol spracovaný v spolupráci so Slovenskou frachisingovou asociáciou.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako ovplyvnila globalizácia vývoj franchisingu

Históriu moderného franchisingu začal písať americký výrobca šijacích strojov Isaac Singer v roku 1850. Jeho nápad sa z dnešného pohľadu javí ako "z núdze cnosť". Potreboval totiž v tom čase kapitál na financovanie rozšírenia výroby a tiež na to nadväzujúci rozvoj systému distribúcie svojich výrobkov.

Uvedie Coca-Cola na Slovensko značku Costa Coffee?

Pohár so značkou Costa Coffee v zaranžovanej fotografii vedľa plechovky klasickej Coca-Coly, sa objavila vo svetových médiách koncom augusta. Symbolizuje dohodu o kúpe spoločnosti Costa Limited, ktorú kúpi Coca-Cola od jej materskej spoločnosti Whitbread Limited a zaplatí za ňu 5,1 miliardy dolárov.

Metodika tvorby franchisingového balíka - Interný manuál franchisora

Podľa metodiky FRANCHISING made in Slovakia sú vzory zmluvnej dokumentácie franchisingového konceptu súčasťou Interného manuálu franchisora. Obsahuje všeobecné vzory zmlúv, ktoré používa franchisor pri zazmluvňovaní franchisee.

Metodika tvorby franchisingového balíka - prevádzkový manuál

Podľa metodiky FRANCHISING made in Slovakia sú prevádzkové príručky (manuály) franchisingového konceptu uvedené v druhom module franchisingového balíka pod súhrnným názvom Prevádzkový manuál.