On-line trhovisko nápadov a kapitálu

Začínajúci podnikatelia majú novú možnosť, kde hľadať financie na rozbeh svojho biznisu. Môžu využiť Ideamart.sk. Ide o jedinečné on-line trhovisko nápadov a kapitálu, ktoré spája ľudí zo záujmom podporiť nové podnikateľské nápady a zároveň dáva najmä mladým ľuďom možnosť získať kontakty na investorov ochotných spolupodieľať sa na rozvoji ich podnikateľských nápadov. Ideamart.sk je ďalšou z aktivít Združenia mladých podnikateľov Slovenska zameranou na uľahčenie financovania štartu podnikania.

Ideamart.sk je on-line trhovisko, ktorého cieľom je sprostredkovať kontakt medzi individuálnymi investormi a perspektívnymi podnikateľskými projektami, ktoré potrebujú kapitál. Ideamart.sk vznikol ako odozva na skúsenosti Združenia mladých podnikateľov s prevádzkou slovenskej siete neformálneho rizikového kapitálu pod názvom Klub podnikateľských anjelov Slovenska. Na túto sieť sa obracajú mnohí podnikatelia, ktorých projekty nespĺňajú nároky kladené investormi, čo však neznamená, že ich projekty nemôžu byť konkurencieschopné. Ďalším príkladom sú takí podnikatelia, ktorí nepotrebujú rizikový kapitál, ale napríklad len úverové financovanie. Ideamart dáva podnikateľom (budúcim podnikateľom) rovnakú možnosť osloviť investorov bez rozdielu na ich potreby.

Služby portálu Ideamart.sk môže bezplatne využiť každý, kto hľadá partnera na realizáciu alebo rozvoj svojho podnikateľského  projektu, resp. má podnikanie, ktoré chce predať. Registráciou na portáli Ideamart.sk získate možnosť uverejniť neobmedzené množstvo svojich podnikateľských projektov a nájsť pre ne investora. K týmto podnikateľským projektom zároveň máte možnosť získať spätnú väzbu. Zároveň prostredníctvom kontaktného formulára získajú podnikatelia možnosť aktívne osloviť tých investorov, ktorí uverejnili svoju ponuku.


O Združení mladých podnikateľov Slovenska

Združenie mladých podnikateľov Slovenska bolo založené v roku 2010 ako organizácia združujúca slovenských podnikateľov do 40 rokov. Víziou združenia je stať sa hlasom mladých podnikateľov a podnikateliek, ktorý bude obhajovať ich záujmy v inštitúciách formujúcich podnikateľské prostredie v SR a vytvárať mosty medzi úspešnými podnikateľmi dneška a zajtrajška. Medzi hlavné aktivity ZMPS patrí  propagácia podnikania, pomoc pri realizácii a financovaní inovatívnych podnikateľských nápadov, networking a mentoring mladých podnikateľov.
 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


METRO Group & Techstars vyberajú inovátorov pre multikanálový predaj

Na základe minuloročného úspešného ročníku sa aj tento rok môžu start-upy zo Slovenska prihlásiť do projektu METRO Retail Accelerator v spolupráci s Techstars. Desať najlepších získa príležitosť zapojiť sa do trojmesačného akceleračného programu v Berlíne, kde sa im bude venovať viac ako 100 mentorov z celého sveta a môžu získať investíciu až 120 000 eur. Start-upy sa môžu prihlásiť až do 2. februára 2018.

Slovenský Domotron chystá pokročilý smarthome systém pre celý svet

Domotron je komplexný systém inteligentnej domácnosti, tzv. smarthome systém. Firmu založili v roku 2012 dvaja spoločníci, Martin Budaj a Ján Zuštiak. Neskôr k nim pribudol aj Alexander Janušek, ktorý predtým pôsobil vo firme ako externista na marketing a obchod. Podelil sa s nami o dvojročné skúsenosti s hľadaním investora na slovenskom a českom trhu, ale aj o plány, ako chce firma rásť na domácom aj svetovom trhu.

5 možností exitu investorov z podniku

Prvá otázka, nad ktorou dobrý investor rozmýšľa, je exit. Pre niekoho to možno znie kruto, ale majitelia, ktorí hľadajú venture kaptiálového alebo private equity partnera musia byť pripravení na to, že investor im predá firmu. Prinášame prehľad najčastejších spôsobov exitu investorov aj s príkladmi zo slovenského prostredia.

Priebeh exitu investora na portáli Obedovat.sk

Časť podnikateľov, ktorí sa rozhodnú predať svoj podiel vo firme, vyhľadáva kupcov aktívne. Niekedy sa však môže stať, že po vašom podniku už dlhšiu dobu „pokukuje“ potenciálny záujemca a taký sa ozve sám. Častokrát, keď to najmenej čakáte. Takýto bol aj príbeh slovenského portálu Obedovat.sk.