39 rád, ako budovať svetovú firmu s investorom

Príbehy a skúsenosti slovenských firiem, ktoré rástli s pomocou s pomocou investora (venture kapitálu).

Obj. číslo:
VP3
Formát
Knihy
Bežná cena:
19,90 €

17,60 € s DPH 16,00 € bez DPH

+ -
Novinka

39 rád, ako budovať svetovú firmu s investorom

Od inovatívnych nápadov až po vstup na burzu

Máte podnikateľský nápad, o ktorom si myslíte, že môže zmeniť svet? Práve táto publikácia ľudskou rečou vysvetľuje, ako na Slovensku funguje financovanie začínajúcich a už aj naštartovaných firiem, najmä takých, ktoré majú spoločnú črtu – ambície a potenciál na rýchly rast. Dozviete sa, ako so svojím nápadom môžete osloviť biznis anjela, kedy ste už dozreli pre venture kapitál či dokonca private equity. Od ľudí, ktorí si týmto procesom prešli pred vami, sa dozviete ako svoj nápad alebo už existujúcu firmu potenciálnym investorom dobre prezentovať a na čo sa pripraviť, aby ste získali financovanie. Odhaľuje zákutia alternatívneho financovania start-upov aj etablovaných spoločností - od vstupu investora, cez spoločné podnikanie, až po jeho exit z podniku a prípadný vstup na burzu.

Autori opísali niekoľko známych aj menej známych slovenských biznis príbehov, ktoré boli financované partnermi, ktorí poskytujú alternatívne financovanie na rozdiel od tradičného modelu rozvoja firmy v spolupráci s bankami. Kniha uvádza argumenty o pridanej hodnote, ktorú okrem peňazí takíto investori prinášajú do spoločností - sú to najmä skúsenosti z odvetvia, rozhľad, štruktúrované riadenie firmy cez čísla a vlastné rozsiahle kontakty. Každá minca má však dve strany a dozviete sa aj to, na čo sa musí podnikateľ pri živote s investorom pripraviť, aká je jeho motivácia a kedy sa priority akcionárov môžu začať rozchádzať.

Nazrite vďaka tejto publikácii do zákulisia financovania firiem ako sli.do, Datamolino, Piano Media, Orderlord, Vesigen, Pygmalios, Etarget, rádio Express, Profesia, Slovanet, STD Donivo, NAY, Kofola, Asseco a ďalších.

Alex Šrank, partner, líder poradenstva PwC: Rozhovory s ľuďmi, ktorí skúsenosť s investorom zažili na vlastnej koži, boli pre mňa osobne najsilnejšou časťou knihy. Poskytuje zaujímavý pohľad na financovanie rastu vo veľmi širokom zábere. Rád by som ju odporučil študentom, softvérovým inžinierom, lekárom, výrobným technológom, učiteľom a vôbec každému, kto má nápad, ako inovovať, zlepšiť alebo zmodernizovať proces alebo výrobok spôsobom, ktorý si dokáže jedného dňa nájsť platiacich zákazníkov. Experti v oblasti investovania, či už investiční manažéri, bankári, právnici alebo finanční poradcovia, určite nájdu časti, ktoré by chceli spresniť alebo pridať detailnejšie vysvetlenie, ale vo všeobecnosti ich určite poteší nový pohľad a popularizácia ich profesionálneho zamerania. Knihu ako prístupný zdroj poznatkov a dobrý úvod do problematiky ocenia tiež majitelia a manažmenty firiem, ktoré plánujú kapitálový vstup nového investora.


 


Pevná väzba o rozmeroch 240x170 mm, 227 strán

Zoznam autorov

Monika Sobeková Majková, Ján Solík

Prílohy k produktu 39 rád, ako budovať svetovú firmu s investorom

Ukážka publikácie
39-ukazka.pdf