Šimon Šicko, Pixel Federation: Kultúra a procesy sú jediným spôsobom, ako udržať tých najlepších ľudí

Ako vybudovať zo Slovenska globálne úspešnú firmu? Čo znamená Happy profit? Prečo by mohol byť Pixel Federation prirovnávaný k slovenskému Google? Aj o tom sme sa rozprávali so Šimonom Šickom, spoluzakladateľom a CEO najväčšieho hráča (doslova) na poli online hier na Slovensku.

Kto je Šimon Šicko?

Vyštudoval architektúru na Vysokej škole výtvarných umení, krátko v tomto odbore aj pracoval. V roku 2002 sa začal venovať tvorbe počítačových hier, od roku 2003 pôsobil ako lead concept designer pre slovenskú dcéru nemeckého štúdia 10Tacle. V roku 2007 spolu s ďalšími troma spoločníkmi založil Pixel Federation, ktorého je dodnes výkonným riaditeľom. Prvý výrazný úspech prišiel v roku 2010 s titulom TrainStation, ktorý dnes na Facebooku mesačne hrávajú dva milióny hráčov. V roku 2014 sa stal Technologickým podnikateľom roka 2014 a je investorom v niekoľkých českých a slovenských start-upoch. Pôsobí tiež ako poradca Slovak-American Foundation a je členom Správnej rady Nadácie Pontis.

Pozrite si najnovšiu časť show Insight so Šimonom Šickom

Nemáte možnosť sledovať video? Vypočujte si podcast - zvukovú stopu

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Majiteľ optiky: Budúcnosť vidím v nákupe okuliarov cez internet

Odišiel z rodinnej firmy a s manželkou asi 300 metrov od rodičov otvorili vlastnú optiku, ktorá tej rodinnej nekonkuruje.

Barberka Radka Štefániková: Ďalší pán na holenie až o mesiac!

Radka vyštudovala strednú školu a chcela byť kaderníčka. Nie však hocijaká. Už počas štúdia inklinovala k pánskym strihom a lákalo ju strihať inak ako v bežných kaderníctvach. Ako malá veľmi rada kreslila a v dospelosti chcela svoju kreativitu pretaviť aj do práce. V roku 2017 si v Považskej Bystrici otvorila barbershop a o rok neskôr v ňom vítala stovky nových zákazníkov.

Jana Bednárová (Chutné kytice): Firma je naše štvrté dieťa

Za šesť rokov podnikania namočili do čokolády už milión jahôd. Pred štartom nevedeli o potravinárstve takmer nič, dnes majú viac ako desaťtisíc objednávok ročne.

Lucia Pašková (CURAPROX): Učíme ľudí zachovať si svoje zuby až do smrti

Nešlo jej o zarábanie peňazí, chcela vzdelávať mladých. Začiatočný kapitál si požičala od rodičov a zo Švajčiarska priniesla na Slovensko farebné zubné kefky. Dnes sú u nás lovebrandom.