Easywedding.sk: Svadby robíme s radosťou!

Easywedding.sk: Svadby robíme s radosťou!
Michal Ondruš

Milovník kníh a hier so slovíčkami. Často lieta v oblakoch. Tam sa totiž rodia tie najlepšie nápady. Snaží sa vidieť veci inak, preto založil PR agentúru First media, v ktorej aktívne pôsobí. Verí, že univerzálny recept na úspech neexistuje, preto hľadá nové možnosti a cesty. Má rád voľnosť, dôslednosť a férovy prístup.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Svadba je jeden z najpamätnejších okamihov v živote mladých ľudí. Neraz sa tento deň nezaobíde bez stresu a dolaďovania detailov do poslednej chvíle. Veď kto by nechcel mať dokonalú svadbu ako z amerického filmu. Na to je však potrebná svadobná agentúra. Osvedčený koncept podnikania však na Slovensku dlhodobo chýbal. Easywedding.sk v roku 2007 túto dieru na trhu úspešne zaplnila.

Organizovanie svadby nie je jednoduchou záležitosťou. Easywedding.sk sa zaoberá kompletným servisom pri plánovaní svadieb a všetkým, čo s tým súvisí. Za vznik firmy je považovaný rok 2007. Ako jedna z mála firiem na Slovensku, Easywedding ponúkali už v tom čase služby svadobného plánovača a koordinátora. Od roku 2013 k tomu pribudol aj e-shop so svadobnými doplnkami.

Pomohla kamarátka

Cesta ku založeniu svadobnej agentúry, ktorá by komplexne zastrešovala svadby nebola priamočiara. Monika Pipová, majiteľka agentúry priznáva, že prvotný impulz na vznik agentúry prišiel od jej kamarátky a dnes obchodnej partnerky Katky. „V tom období sa Katka venovala fotografii, maľbe a stretávala sa s ľudmi, ktorí plánovali svadbu, objednavali si služby fotografky, ale chýbalo im všetko ostatné.“ Monika vtedy zastávala pozíciu marketingovej manažérky a tak kamarátske puto prerástlo aj do spoločného podnikania. „ Až po príprave mnohých eventov, viacmesačných spoločných cestách po Slovensku a následných zdravotných komplikáciach sme sa rozhodli, že pozíciu marketingovej manažérky opustím a vytvoríme spolu produkt, ktorý nám obom dá zmysel, bude nás rovnako naplňať a spatná väzba v podobe usmiatých novomanželov bude viac menej okamžitá,“ objasňuje začiatky Monika Pipová.

Boj s nepochopením

Každý začiatok podnikania býva ťažký. V prípade organizovania svadieb to platí dvojnásobne. Ide o špecifickú oblasť, kde mnohí nechápali ponúkané služby svadobnej agentúry a funkcie svadobného koordinátora. Boli presvedčení, že organizovať dobrú svadbu je predsa jednoduché. Ťažkosti s prvotným chápanim zmyslu svadobnej agentúry potvrdzuje aj Monika Pipová. „Na Slovensku ľudia nerozumeli, ako im môže pomôcť agentúra pri prípravách svadby, poskytnutím hodnotných informácií o overených produktoch, ľudoch, službách, či samotným bezstarostným priebehom celej svadby.“

Ich prvotným cieľom pri rozbehu podnikania tak nebolo iba získanie potenciálnych klientov, ale i vysvetľovanie, že svadba sa dá organizovať aj inak. Hlavnými argumentami v prospech využitia ich svadobnej agentúry bol najmä ušetrený čas a starosti. „Prípravy na svadbu nemusia byť len o nervozite a o tom, že všetci príbuzní si musia nájsť čas na pomoc s prípravami svadby. Práve v deň posledných príprav pred svadbou môžu mladomanželia oddychovať pri čaji, či káve a svadobná agentúra sa zatiaľ postará o všetko ostatné.“

Napriek vynaloženej snahe o vysvetľovanie, čo všetko svadobná agentúra môže pre mladomanželov urobiť, sa stretávali aj s nepochopením. Napríklad po polročnej príprave, niekoľkých cenových kalkuláciách a hodinách strávených nad plnením predstáv oboch novomanželov sa potenciálny pár rozhodol nevyužiť služby svadobnej egentúry. Monika Pipová z Easywedding.sk konštatuje: „V začiatkoch sme na takéto situácie neboli pripravení. Nebrali sme napríklad zálohy za rezerváciu termínu. Musím však priznať, že bez týchto chýb by sme nemohli rásť.“

Úspech vďaka referenciám

Organizovanie svadieb patrí k podnikaniu založenom na dobrých referenciách, preto od začiatku podnikania sa v Easywedding sústredili na dobrú webovú stránku, ako aj na odporúčanie od hotelov a známych. „Veľmi nám pomohol hotel pri hrade Červený Kameň, kde sa každý týždeň organizujú svadby a iné akcie. Manažér hotela bol nadmieru spokojný s našou spoluprácou. Myslím, že v prvých mesiacoch nás odporúčal ako správnu voľbu pri prípravách na svadbu. Potom sa informácie dostávali k ľudom cez iných ľudí, ktorí boli s nami spokojní.“

Na rozbeh podnikania s organizovaním svadieb nie sú potrebné také veľké prvotné investície. O úspechu rozhodujú iné veci ako peniaze. Základom úspechu je pre Easywedding najmä nadšenie. Je o tom presvedčená Monika Pipová: „Som veľmi šťastná, že ľudia ktorí so mnou pracujú, to robia z lásky a baví ich to.“

Článok pokračuje pod reklamou

Spokojnosť na prvýkrát

Okrem referencií je pre svadobnú agentúru dôležité si uvedomiť, že konkrétnych zákazníkov má možnosť získať iba raz v živote. „Ak pripravíte svadbu, neočakávate, že sa o rok mladomanželia rozvedú a opäť využijú vaše služby. Z kontaktov ktoré nadobudneme, vie čerpať napr. naša kvetinárka, vizážistka, alebo kaderníčka. Svadobná agentúra však nie. Rovnako to platí o zákazníkoch v našom eshope. Pri príprave svadby si zákazník jednorazovo kúpi všetky potrebné veci, nebojujete tu o dlhodobú priazeň klienta. Ten musí byť spokojný na prvýkrát,“ hodnotí Monika Pipová. S postupom času stránka Easywedding.sk rozšírila pôsobenie o možnosť objednávať si veci na svadbu aj cez internet. Je to odpoveďou pre tých, ktorí nepotrebujú pomoc s organizovaním svadby, ale chcú mať jedinečnú svadbu vytvorenú svojpomocne.

Aby Easywedding dosiahli pri organizovaní svadieb skutočnú spokojnosť novomanželov, museli si nastaviť určité pravidlá fungovania. Medzi základné pravidlá patrí: „Jedna svadba na víkend.“ Dôvod tohoto pravidla je veľmi prozaický. Svadobná agentúra v piatok pripravuje priestory, celú sobotu zabezpečuje bezchybný priebeh svadby a v nedeľu sa všetko balí. Organizovanie svadieb je citlivá záležitosť, kde neraz hrávajú hlavnú úlohu emócie. Pre novomanželov je to ich veľký deň. Monika Pipová dodáva: „Pre nás je priorita, aby každý zákazník citil, že je pre nás veľmi dôležitý. V e-shope je pre nás prvoradé, aby zákazník dostal vždy to, čo požaduje, v najvyššej kvalite, v najlepšom možnom čase. Ponúkame produkty, ktoré sú presným zrkadlom nášho podnikania – krása, dôraz na detail, najvyššia kvalita. Zakladáme si na rýchlom riešení otázok a reklamácií. Zákazníci, ktorí u nás nakupujú, nesmú mať obavy, že by sme nejakým spôsobom ohrozili ich svadbu.“

Rodina je základ

Organizovanie svadieb nie je biznis na osem hodín denne. Práca cez víkendy je totiž samozrejmosťou. Skĺbiť prácu s rodinou je tak pre každú mladú mamičku veľkým problémom. „Som vďačná za partnera, ktorý mi je oporou. Keď sme začínali, on bol jedným z dobrovoľníkov, ktorý nám chodil vešať svetelné steny, či obaľovať stoličky. Po narodení nášho syna sa mu venuje v čase, keď ja potrebujem pracovať.“ Dôležité je aj vedieť delegovať svoje povinnosti na iných. Mnoho úloh súvisiacich s vedením svadobnej agentúry prevzala obchodná partnerka, ktorá pokračuje v Monikiných šľapajách.

Napriek časovej náročnosti práca vo vlastnej firme a rodina sa dá skĺbiť dohromady. Vždy je to o dobrom organizovaní času a stanovení priorít. Monika Pipová pre všetky začínajúce podnikateľky odkazuje: „Vždy sa riaďte srdcom. Podnikanie na Slovensku nie je vždy ľahké a nie vždy sa stretnete s ústretovosťou, ale verím, že len vytrvalosťou si splníte sny.“

Spájame sa s najlepšími

Približnej pred rokom sa v Easywedding rozhodli stať sa členom Združenia mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS). Dovôd bol podľa Moniky jednoduchý: „Vstupovali sme do organizácie s vedomím, že chceme byť viac informovaní o právach, ale aj povinnostiach pre mladých podnikateľov na Slovensku, ako sme aj my sami. Podnikať zodpovedne a učiť sa od vzorov, ktoré sú všade vôkol nás je veľmi dôležité. Myslím, že práve toto združenie nám ponúklo byť súčasťou jedného veľkého celku tých, ktorí to myslia vážne s čestným podnikaním na Slovensku.“

Tajomstvo úspechu podľa Easywedding.sk:

  1. Nie je nič cennejšie, ako spokojnosť zákazníka.
  2. Podnikanie vás musí napĺňať.
  3. Zákazníci musia mať jasnú predstavu, čo ponúkate.
  4. Byť vytrvalým sa oplatí.
  5. Byť matkou neznamená zanevrieť na kariéru.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Ondruš
Michal Ondruš

Milovník kníh a hier so slovíčkami. Často lieta v oblakoch. Tam sa totiž rodia tie najlepšie nápady. Snaží sa vidieť veci inak, preto založil PR agentúru First media, v ktorej aktívne pôsobí. Verí, že univerzálny recept na úspech neexistuje, preto hľadá nové možnosti a cesty. Má rád voľnosť, dôslednosť a férovy prístup.


Grantový program She’s Next: financie a poradenstvo pre podnikateľky

Druhý ročník grantového programu Visa She's Next podporí mikro, malé a stredné firmy vlastnené ženami. Ako sa zapojiť a aké sú podmienky?

Generačná výmena môže biznis posunúť vpred: príkladom je prešovská textilná firma

Zakladateľ OZEX Control System zveril firmu deťom, výsledkom je rozšírenie výroby a nová značka oblečenia. Čomu vďačia za hladký priebeh nástupníctva a prečo kladú dôraz na firemnú kultúru?

Za vznikom cukrárne DELIGHTILLI stojí diagnóza zakladateľky i láska k pečeniu

Našla dieru na trhu a založila bezlepkovú cukráreň, hoci polovicu zákazníkov tvoria ľudia bez alergií. Ako sa na úspechu firmy podieľa tím Petry Illeovej a čím v čase zdražovania potešila zákazníkov?

Konkurenčná výhoda firmy Profirol: inovácie a hodnoty v biznise

Vo firme s tieniacou technikou si zakladajú na férovosti a odbornosti. Ako zakladateľ Andrej Lehota firmu vedie, aby hodnotami žila a čím sa líšia od konkurencie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky