Finančná správa vymaže niektoré účty na elektronické prihlasovanie

Na portáli finančnej správy je takmer 15 000 duplicitných účtov, ktoré klienti nevyužívajú. Finančná správa sa rozhodla takéto účty vymazať. Čo to bude znamenať pre používateľov?

Finančná správa pripravuje „upratovanie“ v účtoch, ktorými sa daňovníci prihlasujú na portál finančnej správy (PFS). Eviduje totiž až 15 000 subjektov s duplicitným účtom, ktorý nevyužívajú. S cieľom vyhnúť sa možným komplikáciám pri plnení daňových povinností sa finančná správa rozhodla preventívne takéto účty zrušiť. Týka sa to tých, ktoré daňovníci nevyužívali od 1.1.2020. Subjektom bude ponechaný len účet podľa posledného prihlásenia, resp. vybraný účet s najnižšou hodnotou čísla prihlasovacieho mena.

Čo bude zrušenie účtov znamenať pre používateľov?

Používatelia PFS sa tohto kroku nemusia obávať. Zrušenie duplicitných účtov nemá žiadny vplyv na ich autorizácie k subjektom. Všetky väzby na subjekty zostanú bez zmeny. Táto aktivita nemá tiež žiadny vplyv na prihlasovanie prostredníctvom eID či podávanie a podpisovanie podaní.

Finančná správa bude dotknuté subjekty o zrušení vybraného účtu informovať v predstihu prostredníctvom softwarningu. K tomuto kroku nie je preto potrebné kontaktovať finančnú správu. Následne dotknuté subjekty dostanú aj informáciu o ich ponechanom účte, prostredníctvom ktorého sa budú môcť naďalej na PFS prihlasovať.

Čo robiť v prípade zabudnutého ID a hesla?

Klienti sa nemusia obávať ani v prípade, ak k ponechanému účtu nebudú poznať heslo, prípadne ho zabudli. Obnoviť si ho môžu priamo na PFS. Stačí po kliknutí na „Prihlásenie“ a výbere typu prihlásenia zadaním ID a hesla zvoliť možnosť „Zabudnuté heslo“ a vygenerovať si nové. V prípade problémov sa klienti môžu obrátiť na call centrum finančnej správy na tel. čísle 048/43 17 222. Pri zabudnutí svojho ID (identifikátora) je potrebné kontaktovať finančnú správu prostredníctvom e-mailu, najlepšie z adresy, ktorá bola poskytnutá pri registračnom procese. Podrobnosti o možnostiach komunikácie s daňovým úradom, približujeme v článku Elektronická komunikácia s daňovým úradom od júla 2021.

Zdroj: Finančná správa SR

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Výmena informácií o podnikajúcich na elektronických platformách od 1. 1. 2023

Informáciami o podnikajúcich na elektronických platformách na účel daní budú príslušné orgány disponovať automaticky. Cieľom je zabrániť daňovým únikom. Akým spôsobom sa bude medzinárodná výmena informácií realizovať?

Aké mzdové dokumenty možno zasielať zamestnancom elektronicky?

Niektoré dokumenty medzi zamestnancom a zamestnávateľom je možné zasielať elektronicky. O ktoré ide, čo je pre to potrebné urobiť a pri ktorých dokumentoch to možné nie je?

Optimalizácia kontaktných miest daňových úradov – zmeny od 1.12.2022

Elektronická komunikácia, pokles počtu spravovaných subjektov či menšia návštevnosť, viedli finančnú správu k prehodnoteniu fungovania kontaktných miest daňových úradov. K 1.12.2022 plánuje zmeny.

Výmena občianskeho preukazu čaká mnohých podnikateľov: platnosť certifikátov končí

Certifikáty pre e-podpis niektorým držiteľom občianskych preukazov skončia 31.12.2022. Je preto potrebné vybaviť si nové doklady. Koho sa to týka a ako postupovať?
Videonávod podania návrhu na zápis údajov do obchodného registra

Ako zvládnete zápis do 30.9.2022 svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky