Strategické riadenie


Podnikanie počas korona krízy: Debakel v druhej tretine. Ale zápas sa hrá 60 minút

To, čo zažíva segment malých a stredných firiem v týchto dňoch, je naozaj veľmi ťažký zápas. Netreba však zabúdať na to, že aj keď dostaneme veľa gólov v druhej tretine, zápas sa hrá ďalej. A vôbec to neznamená že je prehratý. A už vôbec nie, že vypadávame z ligy.

Ktoré pracovné miesta nahradia roboty a umelá inteligencia?

Roboty, či automatizované systémy postupne preberajú pracovné pozície, ktoré doteraz robil človek. Ktoré profesie zaniknú a ktorých sa robotizácia zásadne nedotkne?

Firemná kultúra Netflixu: Zamestnaj najlepších, dobre ich zaplať a daj im slobodu

Firemná kultúra Netflixu nie je pre ľudí, ktorí hľadajú pokojné a stabilné miesto, naopak priťahuje ľudí, ktorí sú pripravení neustále podávať najlepšie výkony a za to sú vysoko odmeňovaní.

Firemné hodnoty pomáhajú robiť rýchlejšie rozhodnutia a zvyšujú zisk

Firemné hodnoty odzrkadľujú to, na čom ľuďom vo firme záleží. Aplikovaním hodnôt si vytvoríte jedinečnú firemnú kultúru, ktorá odlíši vašu firmu od konkurencie.

Filip Glasa (FinStat) – už sedem rokov odhaľuje ekonomickú kondíciu slovenských firiem

Projekt trojice priateľov sa rozrástol do firmy s 30-timi ľuďmi. Slovenský FinStat v súčasnosti expanduje do zahraničia a ráta so stovkou zamestnancov.


4-dňový pracovný týždeň. Komu sa oplatí ho zaviesť?

4-denný pracovný týždeň je dohoda medzi zamestnávateľom a zamestnancami, pri ktorej by zamestnanci síce chodili do práce menej, ale podali by rovnaký výkon a dodali tie isté výsledky ako doteraz. Je to vôbec možné?

Skúsenosť zákazníka s výrobkom alebo službou je dôležitejšia ako značka

Dnes už nikto nepochybuje o tom, že ak chce firma obstáť v konkurenčnom boji, musí priebežne inovovať. Inovácie sú spojené s technológiami, ale aj vzdelanými ľuďmi, ktorí ich vedia obsluhovať či priamo vymyslieť. O tom, aké investície do vzdelávania sa oplatia aj malým firmám, priblíži v rozhovore Ján Uriga – šéf PwC experience centra v Prahe.

Aleš Mlátilík: Zľavomat už dávno nie je o nízkej cene, ale o kvalitnej službe a zážitku

Pred zverejnením ponuky prevádzku osobne navštívia a následne finančne motivujú zákazníkov, aby o službe napísali hodnotenie. Portál Zľavomat si už nezakladá na najnižších cenách.


To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky