Ochrana spotrebiteľa

Kto sa považuje za spotrebiteľa a ako je chránený voči nezákonným praktikám? Ktoré sú agresívne obchodné praktiky? Aké povinnosti majú firmy predávajúce tovar konečným spotrebiteľom? Kto zabezpečuje ochranu spotrebiteľa a na koho sa môže spotrebiteľ obrátiť? Za čo hrozia najvyššie sankcie?

E-shop a ochrana spotrebiteľa

Ako v e-shope dodržať všetky pravidlá ochrany spotrebiteľov a na čo si dávať pozor?

Požiadaviek na ubytovacie zariadenia bude menej. Čo sa mení?

Vláda zrušila vyhlášku, ktorá určovala podnikateľom poskytujúcim ubytovacie služby absurdné povinnosti. Pozrite si prehľad tých najčudnejších z nich.

Potravinový semafor vyvoláva diskusie. Ako zasiahne výrobcov?

Aplikácia, ktorá má pomôcť zákazníkom pri nákupe potravín. Čo je Potravinový semafor, ako má fungovať a ako sa dotkne výrobcov a predajcov potravín?

Zmeny v zákone o ochrane spotrebiteľa a v reklamáciách od 21.7.2020

Novela zákona o ochrane spotrebiteľa má podnikateľov administratívne odľahčiť. Prináša zmeny v reklamáciách či reklamačnom poriadku, ale aj možnosť vyhnúť sa pokute od SOI.

Vrátenie tovaru - ako riešia eshopy nechcené produkty

Ako zredukovať percento vráteného tovaru? A čo urobiť s produktom, ktoré pôvodný objednávateľ nechce? Inšpirujte sa radami majiteľov úspešných slovenských eshopov.


Kto je spotrebiteľ

Spotrebitelia sú chránení zákonom vo väčšej miere z dôvodu, že sú slabšou zmluvnou stranou. Kto sa za spotrebiteľa podľa práva považuje?

Agresívne obchodné praktiky

Agresívne obchodné praktiky sú v spotrebiteľskom prostredí jedným z najvážnejších prehreškov voči spotrebiteľom. Obchodník sa tu nedostáva do konfliktu iba so všeobecnou legislatívou ochrany spotrebiteľa. Takéto konanie môže byť dokonca trestné.

To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky