Ochrana spotrebiteľa

Kto sa považuje za spotrebiteľa a ako je chránený voči nezákonným praktikám? Ktoré sú agresívne obchodné praktiky? Aké povinnosti majú firmy predávajúce tovar konečným spotrebiteľom? Kto zabezpečuje ochranu spotrebiteľa a na koho sa môže spotrebiteľ obrátiť? Za čo hrozia najvyššie sankcie?

Telefonické podvody: útočníci vás presvedčia, že volá banka

Využívajú na to metódy zvané vishing a spoofing. Na čo dať pozor a ako neprísť o všetky svoje úspory?

Podvodné e-shopy: napodobenín webových stránok pribúda

Podvodníci kopírujú stránky e-shopov a zákazníkov oberajú o peniaze. Ako falošné e-shopy rozpoznať? Čo môžu robiť oklamaní spotrebitelia či prevádzkovatelia odkopírovaných stránok?

Nedôveryhodné e-shopy: spotrebiteľov oberajú o peniaze aj čas

Slovenská obchodná inšpekcia upozorňuje na rizikové e-shopy. Čo pri nákupe z nich zákazníkom hrozí, ako ich rozpoznať a čo robiť, ak sú porušené práva nakupujúceho?

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa od 1.8.2023: prehľad zmien

Dlhšia lehota na vrátanie tovaru, zmeny v uvádzaní zliav, zníženie byrokratickej záťaže či nové zásady ukladania sankcií. Aké sú najzásadnejšie novinky?

Podomový predaj

Čo je podomový predaj, aké povinnosti má predávajúci pri podomovom predaji a aké sankcie hrozia za ich porušenie?


Klamlivé konanie

Čo je klamlivé konanie a ktoré obchodné praktiky sú považované za nekalé? Aké sankcie hrozia za porušenie zákazu používania klamlivého konania pri obchodných transakciách?

Nové povinnosti pre e-shopy na českom trhu

Zmeny v reklamáciách, zákaz dvojitej kvality, overovanie recenzií. Čo priniesla česká novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá sa týka aj slovenských e-shopov?

Telemarketing a nevyžiadané hovory od roku 2022

Čo sa zmenilo v pravidlách pre telemarketingové hovory? Čo je Robinsonov zoznam, ako často ho musia firmy kontrolovať a kto musí používať predvoľbu 0888?


To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky