Ako začať podnikať v maloobchode a nebyť pri tom sám

Malé predajne potravín v blízkosti bydliska sú opäť „v kurze“. Ako sa pustiť do vlastného podnikania v maloobchode a zároveň mať po boku silného partnera?

Mať malé, nezávislé potraviny v mieste svojho bydliska, rozvíjať podnikanie podľa vlastných predstáv a na mieru svojim zákazníkom, ponúkať to, čo veľké supermarkety nedokážu. To je väčšinou vízia tých, ktorí sa rozhodli splniť si sen a vstúpiť do podnikania, ktoré je veľmi dynamické a nie vždy úplne jednoduché. Práve preto je dobré mať pri sebe partnera, ktorý dokáže poradiť, podporiť v plánoch na rozvoj biznisu, ale zároveň rešpektovať individualitu a vlastné plány majiteľa.

Toto všetko ponúka podnikanie v nákupnej aliancii Môj obchod, ktorú prevádzkuje spoločnosť METRO Cash&Carry. Výhody aliancie ocenilo za šesť rokov jej existencie už viac ako 500 majiteľov maloobchodov - väčších či menších potravín alebo predajní s rozličným tovarom na celom Slovensku. V súčasnosti, kedy spotrebitelia opäť vedia oceniť nakupovanie v menších obchodoch, no zároveň nechcú robiť kompromisy v kvalite predaja a sortimentu, môže byť podnikanie s nákupnou alianciou Môj obchod pre mnohých vynikajúcim riešením.

Aliancia Môj obchod združuje viac ako 500 nezávislých maloobchodníkov s potravinami a zmiešaným tovarom

Nákupná aliancia Môj obchod združuje nezávislých maloobchodníkov s potravinami a zmiešaným tovarom a zastrešuje ju spoločnosť METRO Cash&Carry. Inovatívny koncept aliancie, ktorý úspešne funguje vo viacerých krajinách vrátane susedného Česka a Poľska, predstavila spoločnosť obchodníkom prvýkrát na jeseň roku 2012. Už o rok neskôr, v septembri 2013 dosiahol počet predajní pod značkou Môj obchod okrúhlu stovku.

V roku 2018 oceňuje výhody nezávislého podnikania so silným zázemím nákupnej aliancie viac ako 500 jej členov - podnikateľov z celého Slovenska. Za týmto úspechom stojí fakt, že podnikanie v aliancii Môj obchod prináša výhody pre všetky zúčastnené strany – pre dodávateľa, maloobchodníka aj spotrebiteľa.

Kto sa môže stať členom

Členstvo v nákupnej aliancii Môj obchod môže byť vhodnou voľbou pre samoobsluhy či menšie predajne potravín, ktoré chcú rozšíriť a najmä zlepšiť svoje podnikanie, prípadne pre podnikateľov, ktorí chcú do tohto zaujímavého biznisu ešte len vstúpiť. Vďaka členstvu v aliancii získajú maloobchodníci balík podpory založený na ucelenej identite predajne pod značkou Môj obchod, výhodnej ponuke tovarov a aktívnej obchodnej spolupráci.

Podmienkou vstupu je byť zákazníkom METRO Cash&Carry a prevádzkovať svoju predajňu podľa zákonných noriem a štandardov kvality. Veľkosť ani obrat predajne nie sú kľúčové, dôležitý je skôr pozitívny prístup a aktívna spolupráca pri zmene podnikania k lepšiemu.

Čo získa (nielen) začínajúci maloobchodník z členstva v aliancii

Každý člen aliancie Môj obchod získa hneď pri vstupe svojho špecialistu, s ktorým od úplného začiatku naplánujú štart alebo prestavbu predajne. „Stretneme sa po dohode čím skôr do troch dní podľa toho, ako to komu vyhovuje. Obsahom stretnutia je oboznámenie zákazníka s podmienkami vstupu do aliancie a obojstranná dohoda na spolupráci. Vždy navštívim prevádzku, zhodnotím aktuálny stav a dohodneme sa na možnostiach vonkajšieho a vnútorného vzhľadu a usporiadania predajne,“ hovorí špecialistka METRO pre maloobchod Vlasta Meňhartová, ktorá odborne asistuje 111 partnerom zo západného Slovenska.

Predajňa tak vďaka poradenstvu a spolupráci s odborníkmi získa nový, moderný vzhľad zvonka aj zvnútra, nový a ľahko zapamätateľný názov Môj obchod, ktorý ju ľahko odlíši od konkurencie. Aliancia sa podieľa na grafických a marketingových nákladoch a pri prestavbe pomáha ušetriť napríklad odporučením vhodných špecialistov. „Úpravy sú realizované na náklady majiteľa predajne. METRO poskytne balík reklamných materiálov, ktorý je súčasťou Zmluvy o obchodnej spolupráci,“ dodáva Vlasta Meňhartová.

Špecialisti z aliancie zároveň podnikateľovi poskytnú odborné poradenstvo v oblastiach dôležitých pre úspešnosť podnikania – v oblasti aktuálnych trendov v nakupovaní, v odbornom zostavení sortimentu a usporiadania predajnej plochy podľa najnovších štandardov, zabezpečia dlhodobú legislatívnu aj marketingovú podporu. Súčasťou popdpory je aj preškolenie zamestnancov v maloobchodnej akadémii.

Článok pokračuje pod reklamou

Aké sú podmienky maloobchodného podnikania v aliancii Môj obchod

Vstupom do aliancie Môj obchod sa každý podnikateľ (maloobchodník) zaväzuje k aktívnej obchodnej spolupráci so spoločnosťou METRO Cash&Carry. V praxi to znamená, že sa zúčastňuje pravidelných letákových akcií, ktoré pripravuje aliancia v spolupráci s členmi. V dvojtýždňových intervaloch musí predajňa zabezpečiť, aby mala na pultoch zhruba 15 položiek, ktoré aliancia promuje v letáku.

Takisto je povinná obohatiť sortiment svojej predajne o tovary, ktoré zákazníci inde nenájdu – značku ARO, ktorá ponúka štandardnú kvalitu za najvýhodnejšie ceny, a o exkluzívnu líniu potravín Fine Life vyrobených z vybraných surovín za priaznivé ceny.

Dôležité však je, že aj pri dodržaní uvedených podmienok podnikateľ členstvom v aliancii Môj obchod nestráca svoju nezávislosť. Naďalej rozhoduje o celkovej podobe a smerovaní svojho obchodu a uskutočňuje svoje ďalšie podnikateľské zámery bez obmedzení. Má úplnú slobodu vo výbere dodávateľov a cenotvorbe, jedinou výnimkou sú už zmieňované letáky, vďaka ktorým však môže profitovať, keďže obsahujú atraktívne produkty.

Ako začať podnikať v malooobchode ako člen aliancie

Aktuálne trendy v maloobchode s potravinami skutočne opäť prajú menším podnikateľom. Spotrebitelia vyhľadávajú produkty a služby menších, lokálnych dodávateľov a aj pri nakupovaní často radi uprednostnia namiesto neosobného hypermarketu svoj obľúbený obchodík vo vedľajšej ulici s príjemnými majiteľmi.

Od svojich nárokov na úroveň predaja, skladbu sortimentu či zdanlivé detaily ako usporiadanie predajnej plochy, dizajn predajne alebo zľavy či špeciálne ponuky však zároveň nechcú upustiť. Podnikanie pod značkou Môj obchod tieto dva trendy dokáže spojiť a majiteľom predajne ponúka silné partnerstvo v aliancii a zároveň nezávislosť pri tvorbe svojho vlastného podnikania.

Ak chcete o možnostiach, ktoré Môj obchod ponúka vedieť viac, kontaktujte alianciu na adrese mojobchod.sk/kontakt alebo sa zastavte pri nákupe v METRO Cash&Carry pri pulte služieb partnerom. Bližšie detaily o tom, čo môžete vstupom do aliancie Môj obchod očakávať a aké sú jej benefity, nájdete aj v informačnom videu:

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Standup komik Szatmary zvažuje kariéru podnikateľa - presvedčte sa, ako mu to ide

Známy stand-up komik Michael Szatmary je súčasťou tohtoročnej kampane na podporu osláv Dňa súkromného podnikania (DSP), ktorý sa tento rok koná 8. októbra.

Pridajte sa ku stovkám podnikateľov a oslávte Deň súkromného podnikania aj tento rok

Takmer 400 podnikateľov sa už prihlásilo a ďalší rýchlo pribúdajú. Taká je súčasná bilancia Dňa súkromného podnikania, ktorý sa uskutoční 8. októbra 2019, na celom Slovensku. Spoločnosť METRO tak prostredníctvom iniciatívy každý rok prináša zákazníkom unikátne prekvapenia a podnikateľom nových klientov.

Peniaze na rozbeh podnikania - aké má začínajúci podnikateľ možnosti?

Máte skvelý biznis nápad, ale chýbajú vám peniaze na jeho realizovanie? Nezúfajte. Ukážeme vám možnosti získania financií na štart podnikania.

Úrokové prázdniny pre začínajúcich podnikateľov od SLSP

Podnikatelia a firmy, ktoré v tomto roku začali alebo začnú so svojou činnosťou, môžu na jeden rok fungovania získať od Slovenskej sporiteľne investičný úver až 10 000 eur bez úrokov.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky