Naučte sa svetový jazyk alebo si zahrajte vankúšovú vojnu s projektom WonDare

Naučte sa svetový jazyk alebo si zahrajte vankúšovú vojnu s projektom WonDare

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Viete si predstaviť, že by sa s vami človek na ulici pustil do vankúšovej bitky alebo vám len tak pre radosť podal čokoládu? Že nie? Spoznajte projekt, ktorý láme sociálne bariéry a možno tým človekom budete práve vy.

V hlave jej skrsla neobyčajná myšlienka, ktorej sila spočíva v prepájaní, bavení a zároveň odreagovaní sa od stresu ľudí naprieč celým svetom. Keďže sama nápadu nedokázala dať reálne kontúry, nových členov do tímu si prišla poobzerať na košický Startup weekend 2015. Oplatilo sa. S nápadom vtedy ešte pod názvom Tasky Flock Adriana Hižňanová a jej novovytvorený tím dokázali porotcov presvedčiť o sile svojej myšlienky a napokon zvíťazili. Pár mesiacov od výhry na košickom Startup weekende 2015 projekt Tasky Flock zmenil názov na WonDare. Oficiálna webová stránka čaká na svoje spustenie. Kým sa na nej pracuje, pred očami verejnosti ostáva ukrytá. Prví, komu určite neujde jej spustenie, budú členovia fanúšikovskej základne na sociálnych sieťach.

Zábava aj odreagovanie

Ašpirantke na titul PhD. v oblasti parazitológie sa na Startup Weekende 2015 v Košiciach podarilo okolo seba vytvoriť 7-členný tím. „Podstatou nápadu WonDare je vytvoriť komunitu na celom svete, v ktorej si ľudia navzájom môžu zadávať rozličné úlohy,“ vysvetľuje autorka nápadu jeden z jeho cieľov. Úlohy pritom rozdeľuje do niekoľkých pomyselných sekcií; sociálnej, intelektuálnej či napríklad pohybovej alebo kreatívnej. Vďaka malým, časovo a aj finančne nenáročným úlohám sa dokonca malými krokmi môžete naučiť základy niektorého zo svetových jazykov. „Spravte každý deň desať klikov, odštartujte s náhodným človekom na ulici vankúšovú bitku alebo vytvorte kreatívny darček pre svojho blízkeho,“ aj také úlohy vás podľa slov Adriany môžu postretnúť, ak sa rozhodnete stať súčasťou komunity WonDare.

Úlohy by nemali byť príliš náročné na čas, preto by ich mali zvládnuť aj časovo veľmi vyťažení ľudia. „Ľudia tak začnú robiť niečo nové, niečo, čo doteraz nepoznali“ dodáva autorka nápadu. Sama Adriana trávila veľmi veľa času štúdiom literatúry, skrípt alebo sedením v laboratóriu. Únik z pracovnej reality a stereotypu našla práve v projekte WonDare. Ten je ako stvorený pre ľudí s množstvom práce a nedostatku voľného času, keďže úlohy príjemne rozptýlia a zabavia, no zároveň na ne človek nepotrebuje mnoho času. Výzvy sú však vhodné aj pre tých. Ktorí disponujú väčším množstvom voľného času a chcú zažiť a vyskúšať napr. počas letných prázdnin niečo celkom nové. Môžu tak čeliť výzve upiecť koláč, pozvať niekoho na kávu, naučiť sa slovíčka v akomkoľvek jazyku alebo si zaobstarať naozaj bláznivú fotku. Nejde to však len tak – ako dôkazový materiál o splnení výzvy slúži zhotovená fotografia. WonDare tak aj súčasnej mladej generácii poskytuje možnosť zážitkového trávenia voľného času mimo virtuálneho sveta, no zároveň jeho využívaním.

Úlohu pritom môžete dostať od hocikoho na svete. „Niekto v Austrálii môže zadať úlohu napríklad obyvateľovi Guatemaly. Cieľom je, aby boli ľudia počas všedných dní šťastnejší a aby zažívali nové veci a stali sa členmi celosvetovej komunity“ vysvetľuje podstatu nápadu Adriana, ktorá si podobné úlohy najskôr zadávala v úzkom kruhu so svojimi priateľmi. Nápadu WonDare sa rozhodla dať širší rozmer, vytvoriť osobitú webovú stránku a rozšíriť ho medzi ľudí na všetkých kontinentoch. Do skúšobnej verzie, spustenej ešte v priebehu košického Startup weekendu 2015, sa zapojilo 78 ľudí, medzi ktorými sa našli obyvatelia Austrálie, Kanady, Talianska, ale aj Slovenska. Projekt si tak aj v rámci skúšobnej verzie dokázal získať priaznivcov z rôznych kultúr.

Zo Startup Weekendu Košice si autorka víťazného projektu pochvaľuje najmä rozšírenie obzorov vo svete podnikania, o ktoré sa postarali nielen mentori a skúsené rady, ale aj networking s ostatnými startupistami a podnikateľmi, ktorí do Košíc prišli. „Mentori nám veľmi pomohli najmä v súvislosti s marketingovou a biznis stránkou nášho nápadu. Dostali sme rady, vďaka ktorým verím, že si nápad na seba zarobí sám a my ho nebudeme musieť živiť z vlastného vrecka,“ konštatuje účastníčka Startup Weekendu Košice 2015, ktorá sa biznis eventu takéhoto typu zúčastnila premiérovo prvýkrát.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Máte nápad na biznis? Takto si otestujte, či funguje

Asi to poznáte. Zobudíte sa ráno s parádnym nápadom, ktorý určite musí fungovať. Nasleduje hľadanie spôsobov, ako ho uviesť do života. Načo váhať, veď ste predsa čítali, že až trh povie, čo uspeje. Síce to platí, ale dá sa to urobiť aj s menším rizikom finančnej straty. Predtým, než nápad uvediete do života, otestujte ho.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

Máte dobrý podnikateľský nápad? Prihláste sa do Business Idea Competition 2018

Nosíte v hlave jedinečný podnikateľský nápad v oblasti potravín, zdravia, alebo materiálov? Chcete súčasne zlepšiť svoje podnikateľské schopnosti? Ak áno, zapojte sa do európskej súťaže Business Idea Competition 2018 (BIC 2018) a premeňte svoje nápady na skutočnosť.