Tell My Story Book – hlavný hrdina príbehu z leporela býva aj u vás doma

Neobmedzujte svoje deti počtom knižných hrdinov. Spravte hlavné postavy priamo z nich.

Tento malý startup z Írska založil Eoin Heverin. Ide o biznis s relatívne rýchlym rozbehom. V novembri 2014 mal Eoin iba prvý prototyp knižky, ktorý testoval so svojou šesťročnou neterou. Nápad na podnikanie dostal počas čítania malej neteri z bežnej knižky. Povestná žiarovka sa mu rozsvietila nad hlavou a položil si zásadnú otázku, aké by to bolo, ak namiesto tváre princeznej v knižke by bola tvár jeho netere. Úspech u detí bol okamžitý a nárast biznisu raketový. Hlavnou postavou rozprávkovej knižky z TellMyStoryBook môže byť ktorékoľvek dieťa, ktorého fotku uploadnete pri zadávaní objednávky. Každá knižka obsahuje personalizované venovanie na prvej strane. Knihy sú napísane írskym autorom a sú tlačené v Írsku. Eoin vo svojej komunikácii prízvukuje lokálny a komunitný rozmer svojho podnikania.

Eoin do štartu nového biznisu nemusel venovať žiadne závratné sumy. Predtým sa živil ako grafický dizajnér, takže veľa úloh dokázal splniť investovaním svojho času. Vo svojom rodnom meste Castlebar v západnej časti Írska mal už v čase začatia TellMyStoryBook fungujúcu prevádzku na tlač Heverin Print. Všetok svoj čas venoval prevádzke, ale jedného dňa sa zranil pri futbale a nemohol chodiť do práce, a tak všetok svoj čas investoval do vytvorenia prvej presonalizovanej rozprávkovej knižky.

Zaujímavosťou je aj prvotné financovanie, ktoré získal od štátneho úradu (enterprise board), ktorých má Írsko 31 po celej krajine. Úlohou tohto úradu je pomáhať podnikateľom nielen jednorazovou finančnou pomocou, ale aj poradenstvom, mentoringom a mnohými ďalšími spôsobmi. Napriek krátkej dobe, počas ktorej je TellMyStoryBook na trhu, má svojich fanúšikov aj mimo Írska. Tieto výnimočné rozprávkové knižky boli objednané z takých krajín ako Japonsko, Austrália a Kanada.

Článok pokračuje pod reklamou

V roku 2015, v čase keď mal nápad 250 zákazníkov a tržby presiahli 6 000 eur, začal byť zaujímavý pre malých investorov. Pred pár mesiacmi Eoin získal investíciu v hodnote 40 000 eur pre financovanie ďalšieho rastu. Priestor pre zlepšenie predstavuje ponuka kníh na výber. V súčasnosti sú v ponuke iba dve knihy o výmyselníkovi a víle, ktoré sú určené jedna pre chlapcov a druhá pre dievčatá. Funkcionalita a UX dizajn je v takomto prípade alfou a omegou. Tellmystorybook.ie nič nekomplikuje a po výbere knihy, pohlavia dieťaťa a pridaní mena a fotky je objednávka vyplnená v priebehu pár krátkych okamihov. Dodacie lehoty pre personalizovanú rozprávkovú knižku taktiež nie sú dramatické. Väčšina je doručená v rámci jedného týždňa.

Veľkou výhodou tejto biznis inšpirácie sú relatívne nízke vstupné náklady. Napísať párstranovú detskú knižku, zariadiť vhodné ilustrácie a spustenie webstránky, bez ktorej sa už dnes biznis ani nedá robiť, sa hýbe rádovo v stovkách eur.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.