Sworkit – Fitness aplikácia s 14 miliónmi stiahnutí

Sworkit – Fitness aplikácia s 14 miliónmi stiahnutí

Sworkit rád o sebe hovorí, že vo fitness znamená to isté, čo Spotify v hudbe.

Na prvý pohľad sa toto tvrdenie môže zdať trúfalé, ale pri bližšom nazretí do pozadia tejto aplikácie zistíte, že Sworkit je na najlepšej ceste za naplnením tejto definície. Či na Google Play alebo Apple Itunes, táto aplikácia zaznamenáva super pozitívne ohlasy a vysoký rating. V titulkoch online magazínov bežne nájdete použitie superlatívov ako najlepšia fitness aplikácia na trhu a podobné ekvivalenty. Dokonca sa objavil výskum jednej z amerických univerzít, ktorý hodnotil fitness aplikácie na trhu podľa normatívov na zdravé a efektívne cvičenie a Sworkit z neho vyšiel najlepšie.

Sworkit je fitness aplikácia z USA, ktorá si rýchlo získava popularitu. Jednoduchým spôsobom si užívateľ vytvorí playlist cvikov špeciálne pre tú časť tela, ktorú si chce práve precvičiť. Po nastavení času, aplikácia sama vyberie vhodné cviky a navolí cvičebný playlist. Základná verzia aplikácie je zadarmo, mesačný poplatok 2,99 dolárov sa účtuje za používanie jej pro verzie.

Zakladatelia tejto aplikácie, Gregory Coleman a Benjamin Young, majú dlhoročné skúsenosti z fitness sektora, preto presne vedeli, aké cviky majú byť v aplikácii, aby dosiahli úspech. Pred vstupom do fitness sektora obaja slúžili v armáde, čiže cvičenie je obor, v ktorom sú naozaj doma. Vďaka kontaktom sa dostali k trénerom, ktorí im pomohli natočiť všetky cviky, ktoré sú spravené výhradne pre potreby aplikácie bez potreby používania materiálov tretích strán. Aplikáciu najprv financovali z vlastných zdrojov, ale rýchlo sa im podarilo  získať počiatočnú investíciu v hodnote 2,1 milióna amerických dolárov.

Gregory touto aplikáciou primárne riešil svoj vlastný problém, kedy mu časová zaneprázdnenosť nedovolila dodržiavať jeho cvičebný plán na 100%. Cieľom Sworkit je prispôsobiť sa používateľovi a nie naopak. Pokiaľ návšteva posilňovne zaberie celkom veľa času a výhovorka pre vynechanie jej návštevy sa vždy ľahko nájde, Sworkit vsadil na krátke, ale intenzívne cvičenie, ktoré sa dá vykonať kedykoľvek a kdekoľvek, keďže ku cvičeniu nepotrebujete žiadne dodatočné príslušenstvo.

Táto aplikácia berie do úvahy každý cieľ a vekovú skupinu individuálne. Vychádza z predpokladu, že každý človek má iné požiadavky na cvičenie. Pred samotným spustením cvikov je potrebné nastaviť parametre a cieľ cvičenia, na základe ktorých aplikácia namieša správny playlist cvikov.

Pred začatím cvičenia si zvolíte, či sa chcete zamerať na silové cvičenie, strečing, kardio, alebo jógu. Potom sa nastavuje čas cvičenia, ktorý môže byť rýchlych 5 minút, kedy sa cviky menia v intervale každých 30 sekúnd alebo si zvolíte vlastný časový úsek. Každý cvik je nahratý v aplikácii profesionálnym trénerom, aby ste ho vedeli správne zrealizovať. Cviky môžete kedykoľvek zastaviť, alebo preskočiť ako pesničku v Spotify.

Zisk aplikácie prichádza z dvoch smerov. Tretinu peňazí prináša reklama, ale hlavný balík je z predaja pro verzie, pričom základná verzia aplikácie je zadarmo. Sworkit je na trhu necelé 2 roky a má viac ako 14 miliónov stiahnutí. Prekročil hranicu 1,5 milióna aktívnych používateľov a mesačné tržby sú na úrovni 100 000 amerických dolárov. Tvrdiť, že sa jedná o Spotify vo fitness sa na konci také prehnané vôbec nezdá.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Lukáš Veselovský

Píšem o nových biznis modeloch, ktoré ešte neboli na Slovensku zavedené. Cieľom je inšpirovať, a po prečítaní textu, vo vás zanechať pocit: „Hmm, toto by mohlo fungovať aj u nás.“.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.