Speechly rozumie požiadavkám zákazníkov zadaných hlasom, unikátnosť tak dodáva aj e-shopom

Rozumieť prirodzenému ľudskému jazyku je pre robota zložité. S riešením prišiel startup Speechly, ktorého technológiu dnes využívajú mnohé veľké spoločnosti.

V snahe dosiahnuť, aby automatické, strojom vykonávané procesy boli „ľudskejšie“, chcú mnohé spoločnosti vytvoriť hlasové nahrávky podobné tým ľudským a nájsť lepšie spôsoby spracovania prirodzeného jazyka. Priekopníkom v tomto smere je spoločnosť Apple, ktorá vytvorila hlasového pomocníka Siri. Vo Fínsku zasa vznikol startup Speechly, ktorý bol založený vo viere, že hlas bude po dotyku ďalším spôsobom interakcie s elektronikou. Jeho zakladatelia Hannes Heikinheimo a Otto Söderlund sa podieľali aj na vytváraní Siri. Vtedy si Hannes uvedomil, že základné technológie, ktoré umožňujú moderné hlasové používateľské rozhrania, konečne dosiahli úroveň, keď je možné vytvoriť niečo jedinečné. Dvojica sa preto rozhodla založiť vlastnú firmu a vytvoriť novú, dokonalejšiu technológiu.

Speechly rozumie prirodzenému jazyku ľudí a ich požiadavkám, pomáha aj vývojárom

Platforma je postavená na myšlienke, že súčasní hlasoví asistenti nerozumejú zložitému a komplexnému ľudskému jazyku. Softvér Speechly využíva rozpoznávanie reči a porozumenie prirodzenému jazyku na preklenutie rozdielu medzi verbálne zadanou požiadavkou človeka a úlohami, ktoré má aplikácia alebo web vykonať.

Speechly sa od spoločností, ktoré sa taktiež zaoberajú hlasovými technológiami, odlišuje tým, že vytvára nástroje pre vývojárov. Tie im umožňujú zlepšovať používateľské prostredie ich aplikácií pridaním hlasových funkcií.

Ceny za tieto hlasové služby závisia od veľkosti vývojárskeho tímu a množstva hlasových údajov odoslaných do API rozhrania platformy Speechly. Užívatelia môžu začať s minimálnymi nákladmi, ak využívajú bezplatnú alebo vývojársku úroveň. Pre komerčné projekty spoločnosť odporúča profesionálnu úroveň. Náklady pre podnikateľov sa pohybujú okolo 2 000 až 10 000 dolárov (približne 1 700 až 8 800 eur) mesačne.

Speechly využívajú mnohé veľké spoločnosti, úspech má aj v zdravotníctve či v e-commerce

Technológia Speechly sa už používa v elektronickom obchode, virtuálnej realite, médiách, zdravotníctve, priemyselných službách a je možné ju použiť v akomkoľvek priemysle alebo na akejkoľvek platforme. Napríklad v e-shopoch je vďaka Speechly možné vyhľadávať produkty jednoduchšie. Počítaču či smartfónu stačí povedať, po čom zákazník túži, pričom názov oblečenia, topánok či elektroniky nemusí zadávať písomne.

Inovatívnu technológiu od fínskych vývojárov už využíva viacero významných klientov. Jeden z popredných amerických poskytovateľov chladiarenských skladov ju používa na zvýšenie efektivity zamestnancov. Ďalším príkladom je európsky maloobchodný predajca, ktorý vytvoril úspešnú hlasovú aplikáciu na nakupovanie potravín.

Konverzačný technologický startup Speechly vyzbieral pomocou anjelských investorov v roku 2019 na svoj projekt 2 milióny eur. Financie firma využila na ďalší vývoj a rozšírenie hlasovej technológie Speechly aj do ďalších krajín. Tím firmy sa tiež zväčšil o niekoľko stoviek vývojárov, ktorí spolupracujú na nových produktoch a službách.

Zdroje: speechly.com, techcrunch.com, voicebot.ai, startup.info

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky