Inšpiratívny podnikateľský nápad (č. 103) – Náramkový komunikátor pomáha rodičom zostať v spojení so svojimi deťmi.

Mnohým z vás sa to už možno stalo. Ste na nákupoch so svojim dieťaťom a premýšľate, na ktoré potraviny nezabudnúť, aby ste mohli uvariť svoje obľúbené jedlo. Na sekundu svoj pohľad upriamite na predajný regál, keď tu zrazu zistíte, že sa vaše neposedné dieťa niekam zatúlalo. Takáto príhoda, chvalabohu so šťastným koncom, sa stala aj Stenovi Kirkbakovi s jeho synom Filipom. A viedla až k založeniu spoločnosti Evado Filip, ktorá v lete spustí predaj svojho inovatívneho náramkového komunikátora.

Od nepríjemnej skúsenosti po inovatívny produkt uplynuly 3 roky

Hneď po návrate z obchodného centra sa Sten vrhol na internet rozhodnutý kúpiť nejaké jednoduché zariadenie pre deti, ktoré by mohlo predísť situácii, ktorú práve zažil. Čo ale kúpite svojmu 4 ročnému dieťaťu? Smartfón asi nie je ideálnym riešením a GPS lokátor má pri použití v interiéri svoje limity. Sten vycítil podnikateľskú príležitosť a najbližšie tri roky strávil vývojom komunikátora vhodného pre deti od 6 do 12 rokov, ktorý umožňuje efektívne spojenie detí s rodičmi. Výsledkom je produkt s názvom VIVOplay, ktorý má podobu štýlových náramkových hodiniek. VIVOplay v sebe kombinuje tri technológie: GPS, ktorá je pri lokalizácii najpresnejšia, Wifi zabezpečujúca lokalizáciu v interiéroch a GSM technológii, aby sa rodičia a deti mohli ľahko dostať do kontaktu vždy, keď je to potrebné. Vďaka použitým technológiám môže rodič poslať dieťaťu napr. SMS správu „večera je hotová“. Rodičia tiež môžu vytvoriť tzv. „bezpečné zóny“, v ktorých sa dieťa môže pohybovať a akonáhle sa z tohto priestoru vzdiali, je na tom rodič upozornený. Okrem toho môže rodič prostredníctvom rodičovskej aplikácie vo svojom smartfóne nastaviť päť preddefinovaných čísel, na ktoré dieťa môže kedykoľvek zavolať. K dispozícii je tiež tiesňové tlačidlo, ktoré umožňuje nahrávať všetky zvuky okolo prístroja a prenášať túto informáciu na preddefinované telefónne čísla.

Článok pokračuje pod reklamou

Sten vysvetľuje: „VIVOplay ponúka všetky výhody a nezávislosť mobilného telefónu a minimalizuje obavy, ktoré majú rodičia z nákupu mobilných telefónov pre deti vo veku 6 až 12 rokov. VIVOplay je vodotesný, dá sa nosiť ako hodinky alebo ako súčasť iného príslušenstva tak, aby ho nebolo možné stratiť, a aby reagoval na meniaci sa vkus svojich zákazníkov.“

Rozhovor so Stenom si môžete pozrieť tu:

VIVOplay bude toto leto uvedený na americký trh a Sten je presvedčený o tom, že rieši problém množstva amerických rodín. Podľa amerického ministerstva spravodlivosti sa totiž každý rok v USA stratí 800 000 detí a podľa prieskumu spoločnosti Harris Interactive sa zistilo, že každá tretia rodina v Spojených štátoch s deťmi vo veku od 6 do 12 rokov by chcela využívať mobilné zariadenie pre prípad núdze, zároveň sa však obávajú o náklady, ktoré by mohli vzniknúť neodbornou manipuláciou s mobilom, resp. tým, že ho dieťa stratí. Čo poviete, Sten asi skutočne trafil kliniec po hlavičke...

Ak sa vám dnešný inšpiratívny nápad páčil, dávame vám do pozornosti našu publikáciu 99 inšpiratívnych podnikateľských nápadov, ktorú si môžete zakúpiť v našom eshope.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.