Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.40) – Steny nemusia byť iba biele...

O umelcoch sme v rámci seriálu písali už neraz. Ich podnikanie je istým spôsobom „iné“, netradičné a kreatívne. A v podstate vždy originálne, hoci môže ísť o techniku, ktorá je známa stovky rokov. V dnešnej časti seriálu vám povieme viac o podnikaní s prívlastkom „mural“. Ste zvedaví? Potom zabudnite na biele steny a čítajte ďalej.

Zaujímavý nápad zo Slovenska

Dnešný inšpiratívny nápad na podnikanie pochádza z našej rodnej hrudy. Firma vznikla približne pred piatimi rokmi ako inak zo záľuby. Jej meno je myWallpainting a to samo o sebe aj prezrádza činnosť spolku umelcov, ktorý založil dizajnér František Krivda.

Ide o originálne maľby na stenu, ktoré sú vo svojej podstate zmesou  umeleckej tvorivej práce, psychológie farieb, interiérového a grafického dizajnu. V originálnom anglickom názvosloví by ste tento typ umenia našli pod heslom „mural“, v strednej Európe sa však viac ujal názov wallpainting.

Možno si poviete, že nápad maľovať na steny nie je až taký originálny, veď ho ľudia dostali v podstate už v praveku. Inovatívnosť tohto podnikania však nespočíva prioritne v jeho základnej myšlienke, ale skôr v prevedení. Prvým inovatívnym prvkom je technológia maľovania. Nie je to len obyčajná biela stena a maľba na nej, práve naopak. Umelci z myWallpainting pracujú s koncepciou celého priestoru, berú do úvahy i textílie a vyvíjajú dokonca vlastné štruktúrované techniky. Druhým je psychológia farieb, originalita návrhu a pri firemných riešeniach aj marketingová atraktivita a účelnosť maľby – ak má totiž úspech, chýr o nej i o firme sa šíri neuveriteľne rýchlo. Stáva sa akýmsi typom „turistickej atrakcie“.

Článok pokračuje pod reklamou


Steny pre Azet a arabského šejka

Ako je to s umeleckým biznisom? V prvom rade určite nejde o „pásovú výrobu“, každá pomaľovaná stena je totiž ručne tvorený originál. Celková suma za realizáciu preto môže byť vyššia, no podobná cenová politika zasa vyselektuje klientov a prinesie firme iba tých, ktorí sa neboja odvážnych riešení a tiež nemajú „hlboko do peňaženky“. Ďalšou devízou firmy a tiež jej novátorským prístupom je pôsobnosť aj za hranicami Slovenska. Slovenskí umelci sa rozhodne nemusia báť pracovať globálne, ak majú svetovému trhu čo ponúknuť. Postačí angličtina na komunikatívnej úrovni, online portfólio v AJ s presvedčivými prácami a zákazky z Anglicka, Nemecka či spoza veľkej mláky sa začnú ozývať samy. Tak ako je tomu aj v prípade myWallpainting. Títo umelecky zameraní podnikatelia dokonca tvorili návrhy pre arabského šejka, no pracovali aj v iných lukratívnych priestoroch, akými sú vychytené hotely či reštaurácie po celej Európe. Nevynechávajú však ani domácu scénu, pomaľovali napríklad aj firemné priestory internetovej spoločnosti Azet.


Nápady na „ukradnutie“

Umelci z myWallpainting poňali podnikanie poctivo, to je asi jedna z najlepších charakteristík. Od slovenského nápadu si teda môžeme požičať chuť neustále na sebe pracovať a zdokonaľovať už existujúce postupy. Predovšetkým ak začínate v odvetví, kde už konkurencia existuje, prípadne sa ani náhodou nedá nazvať malou. Ďalším nápadom na „ukradnutie“ je globálna pôsobnosť – ak to čo i len trochu vaše podnikanie umožňuje, ponúknite ho celému svetu. Miesto piatich miliónov slovenských zákazníkov tak môžete mať 6 miliárd tých svetových. Zaujímavým konceptom najmä v umeleckej sfére je i originalita výrobkov. Logicky tak budete pracovať menej za vyššiu sumu a vaše výrobky budú navyše i jedinečné, čo sa pri konzumnom charaktere dnešného trhu veľmi cení. Ako teda, namaľujete si aj vy svoje vlastné originálne svetové podnikanie?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Krabička FabFitFun obsahuje všetko pre zdravý životný štýl

Z webovej stránky, ktorá hodnotila kozmetické a zdravotnícke produkty, sa stala predplatiteľská služba. Balíčky s kvalitnými kozmetickými produktmi pravidelne tešia viac ako milión zákazníkov.

BibeCoffee dokáže vďaka monitorovaniu kávovarov minimalizovať straty kaviarní

Niet nad chutnú a kvalitnú kávu, avšak dôležitý je aj kávovar. Ak nie je v dobrom stave, môže ovplyvniť kvalitu a chuť aj tej najvýnimočnejšej kávy. Trojica priateľov z Grécka však vymyslela spôsob, ako je možné tento problém riešiť.

Navigácia v topánkach – inovatívne vložky vedú do cieľa pomocou vibrácií

Špeciálne vložky v topánkach nahradia navigáciu v telefóne, pomáhajú nevidiacim, no aj športovcom a ďalším. O predobjednávky nebola núdza a produkt zaujal vo viac ako sto krajinách sveta.

Fastfood a mäsiarstvo, kde živočíšne mäso nenájdete

V netradičnom mäsiarstve si zákazníci môžu kúpiť výlučne rastlinné mäso. Priaznivcov vegánskej náhrady obľúbenej potraviny nie je málo.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky