Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.40) – Steny nemusia byť iba biele...

O umelcoch sme v rámci seriálu písali už neraz. Ich podnikanie je istým spôsobom „iné“, netradičné a kreatívne. A v podstate vždy originálne, hoci môže ísť o techniku, ktorá je známa stovky rokov. V dnešnej časti seriálu vám povieme viac o podnikaní s prívlastkom „mural“. Ste zvedaví? Potom zabudnite na biele steny a čítajte ďalej.

Zaujímavý nápad zo Slovenska

Dnešný inšpiratívny nápad na podnikanie pochádza z našej rodnej hrudy. Firma vznikla približne pred piatimi rokmi ako inak zo záľuby. Jej meno je myWallpainting a to samo o sebe aj prezrádza činnosť spolku umelcov, ktorý založil dizajnér František Krivda.

Ide o originálne maľby na stenu, ktoré sú vo svojej podstate zmesou  umeleckej tvorivej práce, psychológie farieb, interiérového a grafického dizajnu. V originálnom anglickom názvosloví by ste tento typ umenia našli pod heslom „mural“, v strednej Európe sa však viac ujal názov wallpainting.

Možno si poviete, že nápad maľovať na steny nie je až taký originálny, veď ho ľudia dostali v podstate už v praveku. Inovatívnosť tohto podnikania však nespočíva prioritne v jeho základnej myšlienke, ale skôr v prevedení. Prvým inovatívnym prvkom je technológia maľovania. Nie je to len obyčajná biela stena a maľba na nej, práve naopak. Umelci z myWallpainting pracujú s koncepciou celého priestoru, berú do úvahy i textílie a vyvíjajú dokonca vlastné štruktúrované techniky. Druhým je psychológia farieb, originalita návrhu a pri firemných riešeniach aj marketingová atraktivita a účelnosť maľby – ak má totiž úspech, chýr o nej i o firme sa šíri neuveriteľne rýchlo. Stáva sa akýmsi typom „turistickej atrakcie“.

Článok pokračuje pod reklamou


Steny pre Azet a arabského šejka

Ako je to s umeleckým biznisom? V prvom rade určite nejde o „pásovú výrobu“, každá pomaľovaná stena je totiž ručne tvorený originál. Celková suma za realizáciu preto môže byť vyššia, no podobná cenová politika zasa vyselektuje klientov a prinesie firme iba tých, ktorí sa neboja odvážnych riešení a tiež nemajú „hlboko do peňaženky“. Ďalšou devízou firmy a tiež jej novátorským prístupom je pôsobnosť aj za hranicami Slovenska. Slovenskí umelci sa rozhodne nemusia báť pracovať globálne, ak majú svetovému trhu čo ponúknuť. Postačí angličtina na komunikatívnej úrovni, online portfólio v AJ s presvedčivými prácami a zákazky z Anglicka, Nemecka či spoza veľkej mláky sa začnú ozývať samy. Tak ako je tomu aj v prípade myWallpainting. Títo umelecky zameraní podnikatelia dokonca tvorili návrhy pre arabského šejka, no pracovali aj v iných lukratívnych priestoroch, akými sú vychytené hotely či reštaurácie po celej Európe. Nevynechávajú však ani domácu scénu, pomaľovali napríklad aj firemné priestory internetovej spoločnosti Azet.


Nápady na „ukradnutie“

Umelci z myWallpainting poňali podnikanie poctivo, to je asi jedna z najlepších charakteristík. Od slovenského nápadu si teda môžeme požičať chuť neustále na sebe pracovať a zdokonaľovať už existujúce postupy. Predovšetkým ak začínate v odvetví, kde už konkurencia existuje, prípadne sa ani náhodou nedá nazvať malou. Ďalším nápadom na „ukradnutie“ je globálna pôsobnosť – ak to čo i len trochu vaše podnikanie umožňuje, ponúknite ho celému svetu. Miesto piatich miliónov slovenských zákazníkov tak môžete mať 6 miliárd tých svetových. Zaujímavým konceptom najmä v umeleckej sfére je i originalita výrobkov. Logicky tak budete pracovať menej za vyššiu sumu a vaše výrobky budú navyše i jedinečné, čo sa pri konzumnom charaktere dnešného trhu veľmi cení. Ako teda, namaľujete si aj vy svoje vlastné originálne svetové podnikanie?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Znakovanie si zamilovala, dnes vedie franšízu Baby Signs® na Slovensku

Anna Beňadiková počas materskej zistila, že so svojím dieťaťom môže komunikovať skôr ako začne rozprávať, a to použitím jednoduchých gest. Metódu znakovania si obľúbila natoľko, že vedie slovenskú pobočku americkej značky Baby Signs®. Ako sa projektová manažérka v oblasti IT dostala k vedeniu kurzov pre deti a ich rodičov?

Inovatívny nápad z dielne SPANNER SK- dezinfekčné brány môžu pomôcť mnohým firmám

Ešte donedávna vyrábali na zákazku zvárané a montované zariadenia. Kvôli koronakríze sústredili svoju pozornosť na vlastnú výrobu a za pár týždňov vytvorili produkt, ktorý pomáha s prevenciou pred šírením koronavírusu a uľahčuje firmám plniť vládne nariadenia.

E-šport alebo klasický šport? Hranie na počítači môže byť slušný biznis

Z miliónového biznisu sa za rok stal miliardový. Popularita e-športov každoročne rastie a sú veľkým lákadlom pre investorov. Ako vyzerá biznis vo svete e-športov?

Ako 17-ročný sa stal pilotom. Dnes Adam Kacvinský (Aprop) učí, ako lietať s dronmi

Letectvo nemali v rodine a nepatrilo ani k jeho vášni od detstva. Napriek tomu sa z Adama Kacvinského stal pilot bezmotorového lietadla a dronov, inštruktor lietania a zakladateľ spoločnosti zameranej na letecký výcvik Aprop s.r.o.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky