Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.34) – Estetická ekológia

Keď sa povie ekológia, mnohým z nás sa vybaví neustále poučovanie, katastrofické scenáre zániku sveta kvôli ľudskej nedbanlivosti alebo pár divokých aktivistov, ktorí sa priväzujú o stromy. V mnohých prípadoch však ide iba o predsudky. Ekológia totiž môže byť veľmi príjemná téma a ak sa dnes začítate, zistíte že i nesmierne estetická a výnosná!

Módne doplnky z hasičských hadíc či z padákov

Prvým inšpiratívnym podnikateľským nápadom v dnešnej časti seriálu je britský projekt menom Elvis & Kresse. A ako už hovorí podnadpis, podnikanie to nebude len tak obyčajné. Majitelia sa totiž rozhodli vyrábať módne doplnky z priemyselného odpadu. Tým sú napríklad staré hasičské hadice, vyradené padáky, staré vrecia od kávy, bezpečnostné pásy z automobilov a podobne. Čo môže byť na takýchto „odpadkoch“ lákavé? Divili by ste sa! Červený opasok z leštenej kože pochádzajúcej zo starej hasičskej hadice z dielne Elvis & Kresse nedávno zdobil Cameron Diaz na stránkach amerického Vogue. Módna značka je na trhu už etablovaná a okrem slušných ziskov za krásne dizajnové kúsky má toto podnikanie aj sociálny rozmer. 50% zo zisku totiž putuje na charitu, predovšetkým na dobrovoľné hasičské zbory a ich prosociálne aktivity. Firemná webová stránka informuje, že spoločnosť už stihla spracovať viac ako 45 ton „odpadu“, ktorý premenila na skutočne esteticky a lákavo pôsobiace kabelky, opasky, peňaženky či obaly na mobil. Idea ako vyšitá pre tých, ktorí chcú nielen podnikať, ale im aj záleží na stave našej planéty.

Článok pokračuje pod reklamou


Dôvtipné eko-nálepky

Zabúdate zhasínať svetlo? Hryzie Vás svedomie, že nešetríte životné prostredie? Podobne sa asi cítili aj zakladatelia firmy HU2 Design, keďže sa rozhodli na trh priniesť nálepky na stenu s ekologickým posolstvom. Špeciálne nálepky lemujú zvyčajne okolie vypínača osvetlenia a tak Vám vždy pripomenú, že treba zhasnúť.
Neskôr sa k ekologickým motívom ako veterná elektráreň, CO2 komín či rafinéria pridali aj klasické nástenné nálepky, no „zelený“ rozmer firme rozhodne neubudol. Ide teda opäť o originálny nápad, ako spojiť príjemné s užitočným, teda ozvláštniť si domácnosť a pritom myslieť na ekológiu. Z hľadiska podnikania ide o nenáročný projekt sériovej výroby nálepiek, ktoré možno predávať cez e-shop a ktoré si vo svete zdá sa získavajú patričný ohlas.


Myšlienky využiteľné všade na svete

Ako sme mohli vidieť, ekológia vôbec nemusí byť otravná záležitosť ani rôzne akcie „z povinnosti“. Ohľaduplný životný štýl môže byť veľmi estetický, originálny a v podstate aj ľahko speňažiteľný. Skúste popremýšľať – neexistuje niečo, čo by ste v rámci svojho nového podnikania mohli zrecyklovať a počas tohto procesu vytvoriť finálny vysoko luxusný a krásny produkt, ktorý by mal príbeh a dobre by sa predával? A to nielen na Slovensku, ale možno aj na celom svete?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.