Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.23) – Biznis okolo domácich miláčikov

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.23) – Biznis okolo domácich miláčikov

V našej rodnej reči sa často zvykne používať slovné spojenie psí život. Zvyčajne na vyjadrenie nepriaznivého osudu alebo zlých životných skúseností. Keď sa ale pozrieme na skutočný psí život, často ide o komfort, ktorý si niekedy nedopraje ani sám človek. Psie salóny krásy či hotely pre psov sa dostali už aj k nám. Na čom všetkom sa však ešte v spojitosti s domácimi miláčikmi dá zarobiť?

Psie siedme nebo

Aj tak by sa dala opísať zaoceánska sieť zariadení menom All American Pet Resorts. V preklade niečo ako 5-hviezdičková rezidencia pre domácich miláčikov, kde sa im budú venovať ako na luxusnej dovolenke. Vzhliadnuc budovu, v ktorej firma sídli, by sa asi každý z nás nachvíľu chcel stať psom. Rezidencia funguje ako hotel, reštaurácia a tréningové centrum. Samozrejme pre psov. Ponúkajú tu služby ako napríklad rozsiahle vonkajšie ihrisko, bazén, špeciálne denné menü, luxusné lôžkoviny, čas vyhradený na hranie s ľudskými opatrovateľmi alebo s inými domácimi miláčikmi, možnosť sledovania psa cez webkameru pre majiteľov, wellness program, cvičenie psov,  24-hodinová starostlivosť 7 dní v týždni a neustála prítomnosť najmenej jedného zverolekára. Nie nie, naozaj nečítate popis hotela Hilton, toto všetko je komfort určený domácim miláčikom. Naozaj „psí život“...

A biznis model? Ten je očividne zameraný na úzko špecializovanú klientelu, ktorá má svojho psa zrejme radšej ako samého seba. V rezidencii sa určite vystriedal už aj nejeden prominentný hollywoodsky psík... Na slovenské pomery je tento model zrejme až príliš bláznivý, no ktovie... All American Pet Resorts ponúka totiž aj franchise...

Článok pokračuje pod reklamou


Automaty pre psov

Poznáte ich. Tie „ľudské“ - na kávu, nápoje, sladkosti, či v poslednej dobe i bagety alebo studené hotové jedlá. No verili by ste, že podobné automaty môžu existovať aj pre psov? Za veľkou mlákou je takýto podnikateľský nápad realitou od roku 1998. Jeho zakladateľkou je žena menom Carlotta Lennox, ktorá si jedného dňa pri prechádzke so psom v parku uvedomila, že zabudla vrecko na zber... veď viete čoho. V tom jej v hlave skrsol nápad. Čo tak umiestniť na miesta, kam často chodia psíčkari automaty, ktoré by obsahovali všetko potrebné pre majiteľa chlpatého domáceho miláčika? Krmivo v malých baleniach, rôzne psie pochúťky, vitamínmi obohatená voda, obojky či už spomínané vrecká na zber psích exkrementov. Jednoducho čokoľvek, čo Vám príde vhod, ak ste dobrú pamäť nechali v práci na stole. Automaty pod názvom Hey Buddy sú umiestňované v parkoch, na sídliskách, v hoteloch, na odpočívadlách či na veterinárnych klinikách. Aj k tomuto nápadu (ktorý je už o niečo menej extravagantný ako predošlý) je k dispozícii franchise... porozmýšľate?


Slovenský nápad za milión

Áno, aj v domovskej krajine sa zrodila myšlienka vyvinúť biznis okolo domácich miláčikov. Dokonca tak užitočný, že pomáha naprávať typické pošramotené slovenské susedské vzťahy.
Poznáte to... sused má doma v paneláku psa, ktorý očividne nepozná hodinky. Príšerne šteká nielen cez deň, kedy by ste mu to ešte snáď odpustili, ale aj v noci, keď sa chcete vyspať. Riešenie? Doteraz snáď len pevné nervy, takmer zbytočné pokusy s trestnými oznámeniami alebo nebodaj snaha o urýchlenie cesty domáceho miláčika do večných lovíšť.
Košická firma, ktorú možno nájsť na slovenskom internete pod trefnou doménou antištekače.sk, začala na slovenský trh dovážať inovatívne a humánne riešenie spomínaného problému. V praxi ide o prístroje, ktoré psa na základe podmieneného reflexu dokážu odnaučiť štekať. Zariadenie vtipne pomenované antištekač na základe detekcie vstavaného mikrofónu zachytí psie štekanie a aktivuje vyslanie krátkeho ultrazvukového signálu (pre človeka pod prahom počuteľnosti), ktorý je pre psa nepríjemný. Pes si časom tieto dve aktivity spojí a tak už na základe spomínaného reflexu (pamätáte si ešte Pavlova zo školy, nie?) prestane štekať len tak pre zábavu. Spoločnosť má v ponuke zariadenia vhodné do interiérov-bytov, ako aj do exteriérov-záhrad (odolné voči počasiu), rovnako aj nenápadné mobilné obojky pre vašich miláčikov.

Natíska sa otázka, či takýto spôsob boja proti psiemu štekotu nemôže byť pre psa bolestivý alebo škodlivý. Americké veterinárne výskumy však dokazujú, že nie. Nič teda nebráni rozvoju biznisu, ktorý si určite nájde mnoho fanúšikov nielen v Petržalke.

Podnikateľské nápady zamerané na domácich miláčikov zdá sa nie sú vo svete ničím novým. Nakoniec i majiteľ psa či mačky má svoje každodenné problémy, ktoré hľadajú svojho riešiteľa. Tak ako, pridáte sa aj Vy?

 

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.