Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.17) – Koniec problémom s veľkosťou oblečenia

Šaty číslo 34 či dámske topánky veľkosti 44? Pánska košeľa na muža s výškou 198 cm a váhou 70 kg? Všetky tieto kúsky majú jednu vec spoločnú – je ich takmer nemožné zohnať... Ak sa Vám stalo to „šťastie“, že ste sa nenarodili s klasickou veľkosťou oblečenia a obuvi ako zvyšok populácie, čaká Vás prinajmenšom raz také dlhé chodenie po obchodoch ako ostatných... alebo žeby predsa len nie?

Vysokí a štíhli

Problém prichádza aj pri zástupcoch mužského pohlavia, ktorých v mladosti rodičia zrejme dostatočne ťahali za uši a tak značne prevyšujú ostatných kolegov. Vybrať sa však do obchodu s XXL oblečením? Tak tomu ručička na váhe naozaj nezodpovedá... Kde teda majú nakupovať veľmi vysokí a pritom štíhli muži?
Problém je zvlášť s košeľami. Vo svetroch či v tričkách sa človek ešte zvyčajne „stratí“, no košeľa? Tento špecifický kúsok oblečenia by mal dokonale sedieť a akákoľvek veľkostná nezrovnalosť zvyčajne pôsobí komicky. Dostatok skúseností s touto nelichotivou situáciou mal aj Američan Mark Tindall, ktorý práve vďaka svojej výške a štíhlej postave naštartoval úspešný biznis.

Článok pokračuje pod reklamou

Jeho značka Longshot Apparel, ktorej centrála sídli v americkom meste Seattle, sa špecializuje na výrobu a predaj košieľ pre vysokých a štíhlych mužov. Mark sa tak rozhodol vyplniť medzeru na trhu a vyriešiť problém, ktorý trápil aj jeho samého.
Filozofia firmy znie, že muž nemusí byť vysoký a zároveň „veľký“. Práve naopak, aj vysokí a štíhli muži by mali mať nárok na oblečenie, v ktorom sa budú cítiť dobre a bude im priam akoby šité na mieru. Všetky košele značky Longshot Apparel sú navrhované a vyrábané v Spojených štátoch amerických a na výrobu sa používa kvalitná talianska látka. Firma funguje ako e-shop, košele dodáva za priaznivé poštovné a tovar je možné bezplatne vrátiť.
To nie je všetko – Mark a jeho dve spoločníčky Susan a Sally dôkladne budujú image firmy a dávajú zákazníkom pocit spolupatričnosti. Súčasťou webstránky firmy je totiž aj blog, na ktorom pravidelne publikujú články o vysokých a štíhlych mužoch z verejného života ale aj rôzne zaujímavosti o výrobe či materiáloch.

Ak by sme tento koncept porovnali so Slovenskom, zhodu by sme pravdepodobne nenašli nikde. Existuje pár príkladov, kedy známe značky vyrábajú aj tzv. „slim“ strihy pánskych košieľ, no takýto tovar je zvyčajne len ťažko dostupný, často predražený a keď už ho aj nájdete, buď nemajú Vašu veľkosť alebo sú k dispozícii „až“ 2 farby... priestor na trhu by teda rozhodne bol, zvlášť ak existuje podobný otestovaný a fungujúci biznis v USA vo forme e-shopu, ktorá nie je tak náročná na vstupnú investíciu ako kamenný obchod. 


Každá noha iná

Problém s vrchnou časťou tela sme teda vyriešili, no je tu ešte spodná časť. Čo také topánky? Kúpiť si ako žena veľkosť topánky 44 či 46 býva enormný problém. Opäť narážame na fakty ako slabá dostupnosť, obmedzený výber farieb a vzorov či samotná chýbajúca veľkosť. Nie však len s veľkou nohou je problém, podobná situácia je aj pri extra malých číslach. Čo sa však stane, ak máte každú nohu inú? Áno, aj takéto nohy chodia po našich cestách.
Ľudia s týmto problémom si zvyčajne kupujú dva páry rovnakých topánok každý inej veľkosti, čo je značný náklad navyše, najmä ak ide o drahšie topánky. Ako z tejto situácie von? Odpoveď našiel Johnatan Lee, ktorý je zakladateľom stránky UnevenFeet.com. Tento web spája ľudí s nohami rôznej veľkosti tak, aby našli svoj veľkostný náprotivok. Na úvodnej stránke stačí zadať svoje veľkosti, región a pohlavie a databáza dohľadá Vášho budúceho sponzora na nákupy obuvi. Samozrejme nie na tie rozmarné, ale na tie, kde každému bude vyhovovať práve jedna topánka z daného páru. Šikovné, nie?


Kde sú ešte rezervy?

Na svete existuje veľa skupín ľudí s istou potrebou, ktorá ešte nebola naplnená. Každá noha iná je možno pre slovenský trh trošku príliš odvážna myšlienka, no slim-košele, extra malé alebo extra veľké čísla dámskej a pánskej obuvi či oblečenie pre drobné a veľmi štíhle ženy stále chýba. O to viac je táto myšlienka lákavejšia, že sa dá realizovať prostredníctvom dnes stále obľúbenejšieho nakupovania cez internet. Tak ako, nespojíte sa so šikovnou krajčírkou od susedov?

 

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ekologické projekty hýbu aj slovenským podnikateľským prostredím

Že sa oplatí myslieť na ekológiu aj v biznise, dokazujú viaceré úspešné projekty. Aké inovácie vymysleli slovenskí podnikatelia a akú podporu môžu zelené podniky získať?

Nápady na podnikanie: inšpirácia zo zahraničia

Riešenie problémov spočíva často v jednoduchých inováciách. Inšpirujte sa podnikateľskými nápadmi, ktoré si na trhu našli svoje miesto aj zákazníkov.

Ako chrániť životné prostredie? Jedlé slamky ako jedno z riešení

Ako eliminovať množstvo slamiek, ktoré často končia v prírode? Úspešné podnikateľské nápady prišli s riešením, slamka sa dá napríklad zjesť.

Ako bojovať proti škodcom bez chémie? Zatočí s nimi hydina

Jednoduchý nápad sa stal úspešným biznisom. Prenájom kačíc sa postará o zárobok ich majiteľke, zákazníkom zasa o ekologické odstránenie škodcov zo záhrady.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky