Zviditeľnite svoju firmu za málo peňazí

Zviditeľnite svoju firmu za málo peňazí

Niekoľko tipov, s ktorými môžete vašu firmu zviditeľniť s minimálnymi nákladmi.

Malé firmy veľmi dobre poznajú situáciu, kedy nízke rozpočty na reklamu nedovoľujú investovať do médií a vlastné snahy o propagáciu zlyhávajú. Existuje však spôsob ako zviditeľniť váš biznis pre vašich potenciálnych zákazníkov a klientov. Východiskom sú alternatívne cesty propagácie. Ako na ne?

Web stránka optimalizovaná pre vyhľadávače

Vaša web stránka by mala byť optimalizovaná pre vyhľadávače. Dosiahnete to tak, že budete dôsledne vyberať kľúčové slová, ktoré použijete vo vašich názvoch, nadpisoch a textoch. Taktiež by ste si mali budovať váš status v komunitách a uistiť sa, že vaša stránka obsahuje dostatok preklikov z relevantných stránok a blogov. Týmto spôsobom zvýšite úroveň relevancie pre Google, čím budete oveľa viac viditeľní. Ideálne je, ak si môžete dovoliť nechať napísať text vašej stránky odborným copywriterom. Nielen, že vie správne vybrať kľúčové slová, ale vie tiež vytvoriť pútavé texty a osloviť viac zákazníkov prichádzajúcich na vašu webstránku.

Sociálne siete

Sociálne siete sú úžasným prostriedkom ako spájať vašich potenciálnych a súčasných zákazníkov a vytvárať komunity. Ich spojenie vám zaistí úrodnú pôdu pre zviditeľnenie pozitívnych skúseností a referencií od vašich zákazníkov. Taktiež uľahčíte zákazníkom možnosť vyjadriť sa k vašim produktom a službám a zostať v kontakte s vami. Toto je veľmi dôležité, nakoľko tak získate cennú spätnú väzbu a informácie o ich prianiach. Pritom platí, že okrem nutných znalostí použitia sociálnych sietí na propagáciu potrebujete iba pripojenie na internet a čas, a teda minimum prostriedkov.

Miestna reklama

Ak chcete, aby vaše obchody fungovali, prečo nezačať vo svojom okolí? Existuje mnoho spôsobov ako osloviť ľudí vo vašej blízkosti a spraviť z vašej firmy ich obľúbený miestny obchod. Môžete distribuovať letáky, zorganizovať alebo sponzorovať miestne charitatívne akcie, aktivizovať sa v miestnych komunitách a pomáhať im. Všetky tieto aktivity vás zviditeľnia a umožnia vám neskôr zapôsobiť vo väčšom rozsahu, napríklad v miestnych novinách alebo médiách. Takáto reklama má pre malých podnikateľov často oveľa väčší účinok ako propagácia na celoslovenskej úrovni.

Partnerstvá

Ak chcete ušetriť náklady na reklamu, môžete zvážiť partnerstvo s firmou, ktorá je podobná vašej, avšak nie je vašim priamym konkurentom. Napríklad ak predávate tlačiarne, môžete sa spojiť s predajcom kancelárskych potrieb a spraviť spoločnú reklamnú kampaň. Bude vás to stáť polovicu a efekt bude rovnaký. 

Vzťahy so zákazníkmi

Mať dobrý vzťah so svojimi zákazníkmi je základným pilierom každej úspešnej firmy. To znamená informovať vašich zákazníkov a brať do úvahy ich odporúčania a nápady. Taktiež musíte počúvať ich sťažnosti a mať akceptovateľné a čo najférovejšie podmienky pre reklamácie a vrátenie tovaru. Dobrým nápadom môže byť aj odmena pre verných zákazníkov. Vráti sa vám to v podobe dobrej reputácie a referencií na váš biznis.

Virálny marketing

Väčšina ľudí, ktorá sa už stretla s týmto druhom propagácie, si pod pojmom „virálny marketing“ najčastejšie predstavuje vtipné video kolujúce na internete a predstavujúce reklamu na nejaký produkt. V skutočnosti je však virálna propagácia založená na tom, že je oveľa lacnejšia a v konečnom dôsledku je efektívnejšie využiť ľudí ako platiť nákladné nosiče reklamných médií. Okrem toho neformálny odkaz, ktorý sa dozvieme od iného človeka, pôsobí na ľudí omnoho lepšie ako akýkoľvek krásny billboard či spot v televízii. Vtipná informácia, ktorá sekundárne nesie propagačný obsah, sa vďaka svojmu obsahu šíri od jedného človeka ku druhému ako vírus. Na trhu existuje niekoľko spoločností, ktoré ponúkajú svojim klientom virálne kampane na mieru. Z tohto druhu propagácie však môžte kľudne benefitovať aj sami. Stačí vytvoriť jednoduchý a ľahko zrozumiteľný odkaz, ktorý ponúknete zákazníkom. Niečo, čo si ľahko zapamätajú. Základom je dobrý nápad a originalita. Príkladom by mohla byť firma, ktorá sa tak veľmi hanbila za svojho prezidenta, že poznámku s ospravedlnením vyšila na informačné štítky ruksakov. Vhodné sú skrátka akékoľvek odkazy, ktoré človeka prekvapia a odštartujú diskusiu medzi ľuďmi, čím sa informácie o produkte alebo firme budú šíriť ďalej.

Dnes už neplatí, že účinný a efektívny marketing je doménou profesionálov. Je celkom ľahké byť viditeľným na trhu bez toho, aby ste museli investovať veľa do reklamy. Ak viete ako, môžete sa zviditeľniť sami a súčasne využiť najnovšie trendy. Možností je pomerne veľa. A okrem toho, vždy môžete prísť s niečim novým a ešte zaujímavejším.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Lucia Stefansky

V minulosti pôsobila ako marketingová špecialistka v Telefónica O2, v súčasnosti pracuje v oblasti riadenia vzťahov so zákazníkmi Slovak Telekom, a.s. Je absolventkou medzinárodných vzťahov Univerzity Komenského a práva na Paneurópskej vysokej škole v Bratislave. Špecializuje sa na témy z oblasti marketingu a práva.


Ako urobiť persóny tak, aby natívna reklama fungovala

Obsah dnes môže urobiť hocikto. To je fakt. Dokonca aj video. Ale ako nájsť témy a ako obsah spracovať tak, aby naozaj fungoval a pomáhal predaju?

Natívna reklama: Kedy bude váš obsah inšpirovať

Šírenie pozitívnych informácií je zmysluplná aktivita. Preto aj komunikačná stratégia postavená na šírení pozitívneho, inšpiratívneho obsahu má zvyčajne väčší zásah. Často však môže zlyhať. Zostane na povrchu a čitateľom je skôr na smiech. Pozrime sa, prečo je to tak a ako inšpiratívny obsah urobiť správne.

Ako redizajnovať web bez straty pozícií kľúčových slov vo vyhľadávačoch

Takmer každá firma, ktorá sa snaží držať krok s dobou, zažije raz za niekoľko rokov redizajn webu. Je to pomerne náročný a zdĺhavý proces. Množstvo spoločností však zabúda na to, ako si udržať pozície vo vyhľadávačoch aj po zmene/úpravách webu. Aké riziká predstavuje zmena webu pre SEO a ako ich minimalizovať či eliminovať?

Firmy používajú sociálne siete pri nábore, ale aj na overenie integrity

Určite ste už počuli o tom, že potenciálni zamestnávatelia si uchádzača o prácu prezerajú či preverujú aj na sociálnych médiách. Prečo to robia a v čom vidia súvislosť našich bežných súkromných aktivít a profesijného života?