Vianočné prekvapenie aeroliniek - lekcia virálneho marketingu!

Kanadské aerolinky WestJet celému svetu ukázali, ako sa robí nízkonákladový marketing. Inšpirujte sa i Vy!

Na predvianočné nákupy zákazníkov sa spolieha nejeden podnikateľ. Či už ide o kníhkupectvá, hračkárstva, parfumérie, predajne textilu či eletroniky, od výsledkov predaja v tomto období závisí celoročný úspech mnohých firiem. Marketéri sa predháňajú v kampaniach, často je ich toľko, že sa z nich zákazníkom zakrúti hlava. Našou prirodzenou reakciou je, že sa voči reklame stávame imúnni a prestávame ju vnímať. Ako teda prezentovať podnikanie spôsobom, ktorý nadlho zostane v pamäti našich zákazníkov?

Lekciu virálneho marketingu nám nedávno pripravili kanadské nízkonákladové aerolinky WestJet. Na letisku v Toronte najprv nechali ničnetušiacich pasažierov zoskenovať svoje letenky,  vďaka čomu spoznali ich identitu. Malé prekvapenie a pobavenie cestujúcich nastalo o niekoľko minút v odletovej hale, keď ich prostredníctvom obrazovky „vianočného automatu“ začal krstnými menami oslovovať Santa Claus a pýtať sa na ich vianočné priania. Uvoľnení cestujúci vyslovovali jedno prianie za druhým a čas v odletovej hale im vďaka tejto milo vyzerajúcej ankete rýchlo uplynul. Samozrejme ani náznakom netušili, že každé ich prianie sa zaznamenáva a aerolinky si pre nich pripravili skutočne veľké vianočné prekvapenie. Kým totiž prileteli do cieľovej destinácie v Calgary, tím 150 ľudí stihol zakúpiť všetky darčeky, ktoré si cestujúci zaželali – dokonca vrátane širokouhlej televíznej obrazovky. Tieto darčeky potom pekne zabalili, označili menovkami a pustili na batožinový pás namiesto batožiny. Určite vám odporúčame pozrieť si dojaté a prekvapené tváre ľudí, ktorí nič podobné nečakali...

Celú vianočnú akciu aerolinky zaznamenali na kameru a vyhotovili k nej krátke video, ktoré si za týždeň od uverejnenia na youtube pozrelo viac ako 25 miliónov potenciálnych klientov. Veľká pochvala marketingovému oddeleniu tejto spoločnosti...

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?

Patrí Slovensko na gastronomickú mapu Michelin Guide?

Zaradenie do sprievodcu môže mať prínos pre náš cestovný ruch aj ekonomiku. Od čoho spolupráca s Michelinom závisí, aký význam by mala pre neocenené prevádzky a čo môže Slovensko ponúknuť?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky