Vianočné prekvapenie aeroliniek - lekcia virálneho marketingu!

Kanadské aerolinky WestJet celému svetu ukázali, ako sa robí nízkonákladový marketing. Inšpirujte sa i Vy!

Na predvianočné nákupy zákazníkov sa spolieha nejeden podnikateľ. Či už ide o kníhkupectvá, hračkárstva, parfumérie, predajne textilu či eletroniky, od výsledkov predaja v tomto období závisí celoročný úspech mnohých firiem. Marketéri sa predháňajú v kampaniach, často je ich toľko, že sa z nich zákazníkom zakrúti hlava. Našou prirodzenou reakciou je, že sa voči reklame stávame imúnni a prestávame ju vnímať. Ako teda prezentovať podnikanie spôsobom, ktorý nadlho zostane v pamäti našich zákazníkov?

Lekciu virálneho marketingu nám nedávno pripravili kanadské nízkonákladové aerolinky WestJet. Na letisku v Toronte najprv nechali ničnetušiacich pasažierov zoskenovať svoje letenky,  vďaka čomu spoznali ich identitu. Malé prekvapenie a pobavenie cestujúcich nastalo o niekoľko minút v odletovej hale, keď ich prostredníctvom obrazovky „vianočného automatu“ začal krstnými menami oslovovať Santa Claus a pýtať sa na ich vianočné priania. Uvoľnení cestujúci vyslovovali jedno prianie za druhým a čas v odletovej hale im vďaka tejto milo vyzerajúcej ankete rýchlo uplynul. Samozrejme ani náznakom netušili, že každé ich prianie sa zaznamenáva a aerolinky si pre nich pripravili skutočne veľké vianočné prekvapenie. Kým totiž prileteli do cieľovej destinácie v Calgary, tím 150 ľudí stihol zakúpiť všetky darčeky, ktoré si cestujúci zaželali – dokonca vrátane širokouhlej televíznej obrazovky. Tieto darčeky potom pekne zabalili, označili menovkami a pustili na batožinový pás namiesto batožiny. Určite vám odporúčame pozrieť si dojaté a prekvapené tváre ľudí, ktorí nič podobné nečakali...

Celú vianočnú akciu aerolinky zaznamenali na kameru a vyhotovili k nej krátke video, ktoré si za týždeň od uverejnenia na youtube pozrelo viac ako 25 miliónov potenciálnych klientov. Veľká pochvala marketingovému oddeleniu tejto spoločnosti...

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Online a offline marketing: ako na efektívnu reklamu?

Spôsobov, ako propagovať firmu v online prostredí, je niekoľko. Podľa čoho si vybrať tú najvhodnejšiu a ako prepojiť online marketing s offline propagáciou?

Telemarketing a nevyžiadané hovory od roku 2022

Čo sa zmenilo v pravidlách pre telemarketingové hovory? Čo je Robinsonov zoznam, ako často ho musia firmy kontrolovať a kto musí používať predvoľbu 0888?

See think do care model v marketingu: čo to je a ako ho využiť v praxi?

Model SEE-THINK-DO-CARE pomáha firmám zvoliť vhodnú komunikáciu, vytvoriť efektívnu kampaň a získať zákazníkov. O čo ide a ho začať využívať?

Reklama orientovaná na deti

Čo je reklama zameraná na deti a aké podmienky musí spĺňať? Ktoré reklamy sa nesmú orientovať na maloletých?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky