Vianočné prekvapenie aeroliniek - lekcia virálneho marketingu!

Kanadské aerolinky WestJet celému svetu ukázali, ako sa robí nízkonákladový marketing. Inšpirujte sa i Vy!

Na predvianočné nákupy zákazníkov sa spolieha nejeden podnikateľ. Či už ide o kníhkupectvá, hračkárstva, parfumérie, predajne textilu či eletroniky, od výsledkov predaja v tomto období závisí celoročný úspech mnohých firiem. Marketéri sa predháňajú v kampaniach, často je ich toľko, že sa z nich zákazníkom zakrúti hlava. Našou prirodzenou reakciou je, že sa voči reklame stávame imúnni a prestávame ju vnímať. Ako teda prezentovať podnikanie spôsobom, ktorý nadlho zostane v pamäti našich zákazníkov?

Lekciu virálneho marketingu nám nedávno pripravili kanadské nízkonákladové aerolinky WestJet. Na letisku v Toronte najprv nechali ničnetušiacich pasažierov zoskenovať svoje letenky,  vďaka čomu spoznali ich identitu. Malé prekvapenie a pobavenie cestujúcich nastalo o niekoľko minút v odletovej hale, keď ich prostredníctvom obrazovky „vianočného automatu“ začal krstnými menami oslovovať Santa Claus a pýtať sa na ich vianočné priania. Uvoľnení cestujúci vyslovovali jedno prianie za druhým a čas v odletovej hale im vďaka tejto milo vyzerajúcej ankete rýchlo uplynul. Samozrejme ani náznakom netušili, že každé ich prianie sa zaznamenáva a aerolinky si pre nich pripravili skutočne veľké vianočné prekvapenie. Kým totiž prileteli do cieľovej destinácie v Calgary, tím 150 ľudí stihol zakúpiť všetky darčeky, ktoré si cestujúci zaželali – dokonca vrátane širokouhlej televíznej obrazovky. Tieto darčeky potom pekne zabalili, označili menovkami a pustili na batožinový pás namiesto batožiny. Určite vám odporúčame pozrieť si dojaté a prekvapené tváre ľudí, ktorí nič podobné nečakali...

Celú vianočnú akciu aerolinky zaznamenali na kameru a vyhotovili k nej krátke video, ktoré si za týždeň od uverejnenia na youtube pozrelo viac ako 25 miliónov potenciálnych klientov. Veľká pochvala marketingovému oddeleniu tejto spoločnosti...

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Odborníci zo sveta reklamy predstavia horúce trendy online marketingu už 22.9.2021

Jeden z „reklamných mágov“, Peter Šebo, však niečo prezradil už teraz, v rozhovore. Ako sa budú trendy v marketingu ďalej formovať, čo si myslí o propagácii cez influencerov a čo je pre neho najväčšou výzvou pri tvorbe kampaní?

Najnovšie trendy vo Facebook kreatíve

Dobrá kreatíva, teda vizuál reklamy, je pri online marketingu jedným z kľúčových prvkov, ako zaujať zákazníka, odlíšiť značku, ale najmä zvýšiť tržby z online predaja. Ako na to?

Regulácia reklamy

Čo je reklama a kde je legislatívne upravená? Kedy ide o porovnávaciu a kedy o klamlivú reklamu? Aké sankcie hrozia za porušenie zákonných povinností? Kto a kde môže podať na reklamu sťažnosť?

Boj proti nevyžiadaným volaniam: O2 predstavilo iniciatívu Nevolajtemi.sk

Nový register telefónnych čísel pomôže obmedziť marketingové hovory. Prínosom bude pre zákazníkov, ktorí sa obávajú podvodov a obťažujúcich volaní, no tiež pre firmy.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky