Vianočné prekvapenie aeroliniek - lekcia virálneho marketingu!

Kanadské aerolinky WestJet celému svetu ukázali, ako sa robí nízkonákladový marketing. Inšpirujte sa i Vy!

Na predvianočné nákupy zákazníkov sa spolieha nejeden podnikateľ. Či už ide o kníhkupectvá, hračkárstva, parfumérie, predajne textilu či eletroniky, od výsledkov predaja v tomto období závisí celoročný úspech mnohých firiem. Marketéri sa predháňajú v kampaniach, často je ich toľko, že sa z nich zákazníkom zakrúti hlava. Našou prirodzenou reakciou je, že sa voči reklame stávame imúnni a prestávame ju vnímať. Ako teda prezentovať podnikanie spôsobom, ktorý nadlho zostane v pamäti našich zákazníkov?

Lekciu virálneho marketingu nám nedávno pripravili kanadské nízkonákladové aerolinky WestJet. Na letisku v Toronte najprv nechali ničnetušiacich pasažierov zoskenovať svoje letenky,  vďaka čomu spoznali ich identitu. Malé prekvapenie a pobavenie cestujúcich nastalo o niekoľko minút v odletovej hale, keď ich prostredníctvom obrazovky „vianočného automatu“ začal krstnými menami oslovovať Santa Claus a pýtať sa na ich vianočné priania. Uvoľnení cestujúci vyslovovali jedno prianie za druhým a čas v odletovej hale im vďaka tejto milo vyzerajúcej ankete rýchlo uplynul. Samozrejme ani náznakom netušili, že každé ich prianie sa zaznamenáva a aerolinky si pre nich pripravili skutočne veľké vianočné prekvapenie. Kým totiž prileteli do cieľovej destinácie v Calgary, tím 150 ľudí stihol zakúpiť všetky darčeky, ktoré si cestujúci zaželali – dokonca vrátane širokouhlej televíznej obrazovky. Tieto darčeky potom pekne zabalili, označili menovkami a pustili na batožinový pás namiesto batožiny. Určite vám odporúčame pozrieť si dojaté a prekvapené tváre ľudí, ktorí nič podobné nečakali...

Celú vianočnú akciu aerolinky zaznamenali na kameru a vyhotovili k nej krátke video, ktoré si za týždeň od uverejnenia na youtube pozrelo viac ako 25 miliónov potenciálnych klientov. Veľká pochvala marketingovému oddeleniu tejto spoločnosti...

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Stories na sociálnych médiách a ich využitie v marketingu firmy

Už takmer desaťročie sú súčasťou sociálnych sietí tzv. stories. Aké sú najnovšie trendy zdieľania pomocou tohto nástroja a ako ich využiť efektívne v marketingu firmy?

Novela zákona o elektronických komunikáciách a zmeny v priamom marketingu

Pravidlá priameho marketingu sa budú meniť. Na čo by si firmy mali dať pozor a odkedy novinky budú platiť?

Prečo prezentovať kaviareň či reštauráciu na sociálnych sieťach?

Pandémia koronavírusu núti prejsť do online sveta aj gastro prevádzky. Sociálne siete im pritom ponúkajú mnohé benefity – aké to sú a vďaka čomu prilákajú nových zákazníkov?

Videomarketing na sociálnych sieťach: prečo a ako ho využiť?

Vývoj používateľského správania na internete naznačuje, že na sociálnych sieťach zaujmú skôr jednoduchšie a kratšie formáty obsahu. Populárne sú najmä videá. Ako ich využiť v prospech podniku?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky