Plavba medzi žralokmi

Stefan Engeseth je jedným z najkreatívnejších speakerov v Európe a autorom niekoľkých úspešných kníh o marketingu a podnikaní ako Sharkonomics, Detective Marketing a One.

Stefan Engeseth je od tohto roku zároveň profesorom prestížneho programu MBA na University of New York in Prague kde študentov inšpiruje a vedie k maximálnej kreativite v biznise a podnikaní.

Vo svojej knihe Sharkonomics vytvára kreatívne paralely medzi svetom prírody a žralokmi a ponúka svieži pohľad na biznis. Žraloky sú nielen najobávanejšími zabijakmi v prírode, sú to tiež vysoko strategickí a efektívni predátori. Štúdium ich správania a inštinktov môže priniesť ponaučenie firmám, ktoré chcú ohroziť svoju konkurenciu, nech už sú akejkoľvek veľkosti. Stefan Engeseth argumentuje, že ubrať podiel na trhu market lídrom je o tom, dôkladne poznať situáciu, dať o sebe vedieť a zabojovať vo vyššej váhovej kategórii, než je tá vaša.

Vďaka štúdiu základných charakteristík správania žralokov vytvoril Engeseth rad vysoko účinných obchodných stratégií - vrátane neočakávaného útoku, vytvárania senzorického systému, lovu vo svorkách a rozoznávania citlivých miest. Čím viac je trh konkurenčný, tým je metóda efektívnejšia. Koniec koncov, žraloky sa vyvíjali viac ako 420 miliónov rokov a stále zostávajú vládcovia vo svojom teritóriu.

Prečo Sharkonomics? Pretože v prírode sa žraloky musia pohybovať, aby prežili. Ale v biznise zostáva podľa Stefana Engesetha rada lídrov statických. Zostávajú uväznení v histórii a časom sa sami stávajú potravou žralokov. Žraloky nefungujú tak, že by produkovali nekonečné PowerPointy; rovno si berú celé kusy podielu na trhu. Sharkonomics tiež dáva návod firmám, ako svoj ​​trhový podiel brániť proti útokom ostatných.


Obrázok: Stefan Engeseth, zdroj: UNYP

Skutočnosť, že Stefan Engeseth prednáša na University of New York in Prague, je skvelou príležitosťou pre študentov. Jedná sa o managerov z rôznych odvetví biznisu, ktorí reprezentujú globálne i miestne firmy. Študenti prichádzajú z firiem tak rozličných ako Coca-Cola , Nestlé, DHL, T-Mobile, Microsoft, KPMG a Plzeňský Prazdroj. Mnoho študentov UNYP sú podnikatelia prevádzkujúci vlastný úspešný biznis. To všetko vytvára inšpirujúcu a inovatívnu atmosféru k utváraniu nových marketingových stratégií a obchodných konceptov.

UNYP nedávno dosiahla veľkého medzinárodného uznania tým, že pre svoj ​​MBA program získala kvalitnú americkú akreditáciu IACBE.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Biznis koučing alebo aj vy majte svojho Sokrata

Ako prebieha biznis koučing, čo od neho očakávať a na čo treba byť pripravený?

Keď skúsenosti už nestačia – alebo ako sa dnes vzdeláva moderný podnikateľ?

Aj vy hltáte nové informácie, čítate články, kupujete biznis knihy alebo počúvate rôzne audio nahrávky v snahe, že vám dajú nejaký návod? Že sa dozviete niečo zásadné a budete opäť krok pred konkurenciou?

Začína sa najrozsiahlejšia vzdelávacia aktivita v oblasti softvéru pre živnostníkov a firmy

Slovenskí podnikatelia sa opäť môžu zadarmo vzdelávať v oblasti ekonomických a stavebných programov. Na akcii Dni otvorených dverí 2017 sú pre nich pripravené stovky bezplatných termínov školení a konzultácií po celom Slovensku.

Online vzdelávaním k úspešnému biznisu

Chcete sa naučiť niečo nové a zároveň pomôcť svojej firme rásť a napredovať? Nikdy to nebolo jednoduchšie. Vďaka online kurzom sa môžete zdokonaliť v marketingu, manažovaní, ale napríklad aj v programovaní či grafike. Pozrite si niekoľko kurzov a platforiem, ktoré vám v tom môžu pomôcť. Pod každou platformou nájdete aj cenu a info o tom, či si kurzy môžete robiť cez smartfón – ak máte málo času, určite to oceníte. :)
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky