Služba fulfillment – skladovanie, balenie tovaru a balíkova preprava v jednom a lacnejšie

Distribuujete tovar alebo balíky? Predávate produkty na Slovensku a v zahraničí? Skúste to s inovatívnym, lacnejším a bezstarostnejším riešením – službou fulfillment.

Efektívne riešenie distribúcie a logistiky tovarov je dnes jedným z najdôležitejších faktorov úspechu, hlavne e-shopov a obchodných firiem.

Fulfillment (anglický výraz order fulfillment/fulfilment, slovensky vybavenie objednávky) je chápaný ako distribúcia tovaru (v balíkoch, obálkach, na paletách) koncovému zákazníkovi treťou stranou (poskytovateľom služieb). V podstate znamená kompletný proces outsourcingu logistiky od okamihu predaja až po jeho doručenie zákazníkovi.

Služba je určená pre firmy, ktoré pracujú s fyzickým tovarom. Ide najmä o eshopy, zásielkové predaje, exportérov, importérov, vyrobné spoločnosti, náhradné diely, reklamné POS materiály, , spotrebný materiál a pod...

Proces fulfillmentu zahŕňa nasledovné činnosti:

  • Skladovanie tovaru predajcu v sklade poskytovateľa. Tovar predajcu chodí k poskytovateľovi na sklad, kde sa zaeviduje a skladuje. Za skladovanie predajca zaplatí iba toľko, koľko má tovaru za daný mesiac.
  • Obdržanie objednávky predajcu od kupujúceho a následné preposlanie danej objednávky na vybavenie poskytovateľovi služby. Picking – nájdenie objednaného tovaru v sklade. Packingbalenie, kompletizácia a vychystanie daného tovaru, ako aj príslušných dokumentov.
  • Doručenie tovaru (kuriér, pošta, osobný odber) kupujúcemu. Dobierka príde priamo na účet predajcu.
  • Fakturácia za služby na jednej faktúre zvyčajne raz mesačne.

Zdroj obrázka: Pixabay.com

Informačný systém poskytovateľa a moderné technológie umožnujú riadenie procesu objednávok a sledovanie balíkov. Predajca má tak úplný prehľad.

Miesto skladovania a balenia je v skladoch fulfillmentovej firmy. Doručenie tovaru je možné kdekoľvek v rámci Slovenska, strednej Európy a sveta a vďaka objemu poskytovateľa za výborné ceny.

Výhody fulfillmentu sú nesporné:

  • úspora času. Predajca získa viac času na primárne činnosti biznisu,
  • zásadné zníženie nákladov na logistiku vďaka špecializácii a rozsahu poskytovateľa,
  • zavedenie systému a získanie know-how zo strany poskytovateľa,
  • rýchlejší rast predajcu.

Firma poskytujúca tieto služby outsourcingu logistiky sa nazýva fulfillment house, alebo 3PL poskytovateľ (third party logistics provider). Najväčší poskytovateľ fulfillmentových služieb na Slovensku je firma FHB Group.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Najsilnejšia predvianočná sezóna: 5 krokov k vyšším tržbám

Adventné obdobie, predvianočné nákupy či zľavy počas Black Friday sú už za dverami a obchodníci majú príležitosť zvýšiť tržby. Predaj cez Kaufland online trhovisko prináša šancu až na 7-násobne väčší úspech. Ako na to?

Reklamácia/vrátenie kúpeného použitého tovaru: e-shop vs bazár

Kto nesie zodpovednosť za vady pri kúpe použitého výrobku, ako sa môže kupujúci domáhať svojich práv a v čom je rozdiel, ak nakupuje od podnikateľa a ak od fyzickej osoby cez inzerát?

Predávať na online trhovisku - áno či nie?

Výhody vs nevýhody predaja cez online trhovisko – oplatí sa zvážiť takýto obchodný model? Čo predajcom prináša?

Umelá inteligencia vo vyhľadávači: nová výzva aj príležitosť

Google zavádza odpovede vytvorené umelou inteligenciou priamo do vyhľadávania vo forme AI prehľadov. Ako ovplyvnia e-shopy a ako ich využiť vo svoj prospech?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky