Služba fulfillment – skladovanie, balenie tovaru a balíkova preprava v jednom a lacnejšie

Distribuujete tovar alebo balíky? Predávate produkty na Slovensku a v zahraničí? Skúste to s inovatívnym, lacnejším a bezstarostnejším riešením – službou fulfillment.

Efektívne riešenie distribúcie a logistiky tovarov je dnes jedným z najdôležitejších faktorov úspechu, hlavne e-shopov a obchodných firiem.

Fulfillment (anglický výraz order fulfillment/fulfilment, slovensky vybavenie objednávky) je chápaný ako distribúcia tovaru (v balíkoch, obálkach, na paletách) koncovému zákazníkovi treťou stranou (poskytovateľom služieb). V podstate znamená kompletný proces outsourcingu logistiky od okamihu predaja až po jeho doručenie zákazníkovi.

Služba je určená pre firmy, ktoré pracujú s fyzickým tovarom. Ide najmä o eshopy, zásielkové predaje, exportérov, importérov, vyrobné spoločnosti, náhradné diely, reklamné POS materiály, , spotrebný materiál a pod...

Proces fulfillmentu zahŕňa nasledovné činnosti:

  • Skladovanie tovaru predajcu v sklade poskytovateľa. Tovar predajcu chodí k poskytovateľovi na sklad, kde sa zaeviduje a skladuje. Za skladovanie predajca zaplatí iba toľko, koľko má tovaru za daný mesiac.
  • Obdržanie objednávky predajcu od kupujúceho a následné preposlanie danej objednávky na vybavenie poskytovateľovi služby. Picking – nájdenie objednaného tovaru v sklade. Packingbalenie, kompletizácia a vychystanie daného tovaru, ako aj príslušných dokumentov.
  • Doručenie tovaru (kuriér, pošta, osobný odber) kupujúcemu. Dobierka príde priamo na účet predajcu.
  • Fakturácia za služby na jednej faktúre zvyčajne raz mesačne.

Zdroj obrázka: Pixabay.com

Informačný systém poskytovateľa a moderné technológie umožnujú riadenie procesu objednávok a sledovanie balíkov. Predajca má tak úplný prehľad.

Miesto skladovania a balenia je v skladoch fulfillmentovej firmy. Doručenie tovaru je možné kdekoľvek v rámci Slovenska, strednej Európy a sveta a vďaka objemu poskytovateľa za výborné ceny.

Výhody fulfillmentu sú nesporné:

  • úspora času. Predajca získa viac času na primárne činnosti biznisu,
  • zásadné zníženie nákladov na logistiku vďaka špecializácii a rozsahu poskytovateľa,
  • zavedenie systému a získanie know-how zo strany poskytovateľa,
  • rýchlejší rast predajcu.

Firma poskytujúca tieto služby outsourcingu logistiky sa nazýva fulfillment house, alebo 3PL poskytovateľ (third party logistics provider). Najväčší poskytovateľ fulfillmentových služieb na Slovensku je firma FHB Group.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v praxi

Kedy spotrebiteľ (ne)môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez udania dôvodu? Aké sú podmienky vrátenia tovaru a peňazí? Praktické informácie a príklady.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky