Start-up yasssu.com a jeho skúsenosti s investorom

Rakúska spoločnosť Yasssu od svojho založenia získala investíciu od podnikateľských anjelov v hodnote 1 milióna eur. Podarilo sa jej to aj vďaka sústredeniu a orientácií produktu na celosvetový trh. Jedným z najdôležitejších kritérií výberu a oslovovania podnikateľských anjelov bol aj fakt, či okrem peňazí vedia priniesť spoločnosti dôležité kontakty v odvetví, v ktorom Yasssu pôsobí.

Zdroj: Združenie mladých podnikateľov Slovenska

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


METRO Group & Techstars vyberajú inovátorov pre multikanálový predaj

Na základe minuloročného úspešného ročníku sa aj tento rok môžu start-upy zo Slovenska prihlásiť do projektu METRO Retail Accelerator v spolupráci s Techstars. Desať najlepších získa príležitosť zapojiť sa do trojmesačného akceleračného programu v Berlíne, kde sa im bude venovať viac ako 100 mentorov z celého sveta a môžu získať investíciu až 120 000 eur. Start-upy sa môžu prihlásiť až do 2. februára 2018.

Slovenský Domotron chystá pokročilý smarthome systém pre celý svet

Domotron je komplexný systém inteligentnej domácnosti, tzv. smarthome systém. Firmu založili v roku 2012 dvaja spoločníci, Martin Budaj a Ján Zuštiak. Neskôr k nim pribudol aj Alexander Janušek, ktorý predtým pôsobil vo firme ako externista na marketing a obchod. Podelil sa s nami o dvojročné skúsenosti s hľadaním investora na slovenskom a českom trhu, ale aj o plány, ako chce firma rásť na domácom aj svetovom trhu.

5 možností exitu investorov z podniku

Prvá otázka, nad ktorou dobrý investor rozmýšľa, je exit. Pre niekoho to možno znie kruto, ale majitelia, ktorí hľadajú venture kaptiálového alebo private equity partnera musia byť pripravení na to, že investor im predá firmu. Prinášame prehľad najčastejších spôsobov exitu investorov aj s príkladmi zo slovenského prostredia.

Priebeh exitu investora na portáli Obedovat.sk

Časť podnikateľov, ktorí sa rozhodnú predať svoj podiel vo firme, vyhľadáva kupcov aktívne. Niekedy sa však môže stať, že po vašom podniku už dlhšiu dobu „pokukuje“ potenciálny záujemca a taký sa ozve sám. Častokrát, keď to najmenej čakáte. Takýto bol aj príbeh slovenského portálu Obedovat.sk.