Franchisingové koncepty na Slovensku v roku 2013

Podnikať sa dá aj bez nápadu – vďaka franchisingu.

Podľa správy Slovenskej franchingovej asociácie na Slovensku v roku 2013 pôsobilo viac ako 120 franchisingových systémov, z toho je asi jedna štvrtina sú pôvodné slovenské koncepty. Vo vyspelých európskych krajinách je pomer domácich a zahraničných franchisingových konceptov opačný, vo vyspelých krajinách prevládajú domáce koncepty nad zahraničnými. V susednom Česku je pomer zahraničných a domácich konceptov vyrovnaný.

V akých sektoroch možno nájsť franchisingové koncepty

Franchising ako podnikateľský koncept sa v súčasnosti na Slovensku najviac rozvíja v oblasti gastronómie, služieb, zdravej výživy a fitness. Zastúpené sú tiež realitné siete, predajne potravín, kozmetiky, priemyselného tovaru, odevov a športových potrieb. Slovenská franchisinová asociácia uvádza, že asi 24 % franchisingových konceptov v SR tvoria ganostronomické prevádzky, 33 % koncepty v oblasti služieb a 43 % franchisingových konceptov je v oblasti obchodu.

Rok Počet domácich franchisingových konceptov Počet zahraničných franchisingových konceptov
2010 12 38
2011 19 57
2012 25 73
2013 29 86

Franchisnigové koncepty na Slovensku v roku 2013
 

Domáce franchisingové koncepty Zarhaničné franchisingové koncepty
Pizza Mizza - reštaurácie a fastfoody CHANTAL - jazyková škola Medical Beauty - továreň na krásu Karpatské gazdinky - upratovacie služby Pneubox - predajňa a pneuservis Happy Belly - bageteria Auto club Joker - starostlivosť o vozidlá Potraviny.eu - internetový predaj s donáškou COOP Jednota - predajne potravín REMPO - veľkoobchod, maloobchod Mr. Kebab - fastfoody NEBBIA - športové oblečenie Musculus - relax, služby pre zdravie UPDATE - predajne zdravej výživy KINEKUS - internetový predaj domáce potreby SAMOŠKA - veľkopredajne potravín Bepon - ponožky, pančuchy, odevy FRESH - veľkoobchod s potravinami TERNO - supermarket CENT supermarket CBA - supermarkety VITABOX - zdravé stravovanie Element Cosmerics Studio - európske štúdiá krásy Inštitút jazykov a vzdelávania - vzdelávacie a jazykové kurzy CYPRIANUS - predajne vlastnej prírodnej kozmetiky KUNG FOOD - výroba a rozvoz sushi a ázijských jedál Pizza TuSi - donáška pizze Mr. KEBAB – sieť rýchleho občerstvenia FARMÁRSKY OBCHOD – predajne domácich výrobkov  Svet zdravia - poradenstvo, úprava hmotnosti, zdravá výživa Fornetti Slovakia - pekárne z mrazených polotovarov BUSHMAN - predajne oblečenia Contours - fitness pre ženy Modrý slon - nakladateľstvo, podpora čítania pre deti UGO juice bar - predajne fresh Century 21 - nehnuteľnosti Mc Donald´s - rýchle občerstvenie ALPINE PRO - športové oblečenie Diet Plus - zdravá výživa, úprava hmotnosti Helen Doron - výučba angličtiny Levi´s - original jeans, predajne odevov NATUR HOUSE - zdravá výživa KA International - luxusné interiérové doplnky Coffeeshop Company - značková káva, občerstvenie SUBWAY - fastfoody RE/MAX - realitný systém Dallmayr Kaffe - značková káva, predajne, kaviarne IKEA - obchodný dom nábytku a bytových doplnkov Švejk Restaurant - štýlová gastronómia PRINK - náplne do tlačiarní Elektro World - veľkopredajne elektro Zelená Hviezda - zdravotnícke potreby Videoboard - reklama, bilboardy Čajová záhrada - obchod s čajmi Prémaman - detské oblečenie, predajne odevov UNIQUE - móda, oblečenie, doplnky SAMINA - koncept pre zdravý spánok, poradenstvo, predajne BonBon - čokolateria PAILASE – pekáreň, predajne INVIA - cestovná agentúra Directreal - realitné kancelárie INTERSPORT - veľkopredajne športových potrieb Raj syrov - predajne značkových syrov KFC Slovensko - rýchle občerstvenie Pizza Hut - pizzerie NordSee - reštaurácie a fastfoody ANKER - pekárne, predajne, fastfoody Potrefená Husa - pivná reštaurácia, piváreň TETA - predajne drogérie Calzedonia - plavky, móda, odevy Hudy Sport - športové potreby a odevy Yves Rocher - francúzska rastlinná kozmetika Reserved - módne odevy Cropptown - módne odevy Promod - módne odevy Mango - módne odevy O2 - mobilný operátor Carrefour - obchodný dom HUSSE - krmivá pre mačky a psov s donáškou Končím s Fajčením (KsF) - motivačné poradenstvo KOLKOVNA - pivný bar a štýlová reštaurácia ADIDAS - športová obuv, odevy a potreby Orange - mobilný operátor Yankee hot dog - rýchle občerstvenie UNIGLOBE PT Travel - cestovná agentúra KOMFORT – predajne interiérových krytín Carpisa - predajne kabeliek Pietro Filipi - módne odevy Pompo - predajne hračiek EVROPA realitní kancelář Top English - jazyková škola GEPARD FINANCE - finančné služby efair4u - virtuálne výstavisko Sbarro - americká pizzeria EXPRESKA - fitnes kluby pre ženy EXPENSE REDUCTION ANALYSTS - konzultácie v oblasti riadenia nákladov Tanyus Language School - jazyková škola Language bistro - jazyková škola MARVEL – mobilné domy STAGEMAN – animácia voľného času Mrs.Sporty – športový klub pre ženy BNI – organizované kontaktné stretnutia podnikateľov Business for Breakfast Raiffeisen Bank - bankové pobočky Bageterie Boulevard - rýchle občerstvenie  

Článok vznikol v spolurpáci so Slovenskou franchisngovou asociáciou

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Znakovanie si zamilovala, dnes vedie franšízu Baby Signs® na Slovensku

Anna Beňadiková počas materskej zistila, že so svojím dieťaťom môže komunikovať skôr ako začne rozprávať, a to použitím jednoduchých gest. Metódu znakovania si obľúbila natoľko, že vedie slovenskú pobočku americkej značky Baby Signs®. Ako sa projektová manažérka v oblasti IT dostala k vedeniu kurzov pre deti a ich rodičov?

Franchising od McDonald's: Svetová značka ponúka Slovákom svoje prevádzky

McDonald´s hľadá na Slovensku franchisingových partnerov pre svoje existujúce aj nové reštaurácie. Unikátna príležitosť pre tých, ktorí chcú podnikať so svetovou značkou.

Gastronómia na rázcestí – akým problémom čelila v minulosti a dnes

Moderná gastronómia sa definuje ako teória kuchárskeho umenia prihliadajúca na zásady správnej výživy človeka. V širšom význame sa ale v praxi pojem gastronómia často používa aj na všeobecné pomenovanie pohostinských služieb a súvisiacich podnikateľských aktivít.

Ako ovplyvnila globalizácia vývoj franchisingu

Históriu moderného franchisingu začal písať americký výrobca šijacích strojov Isaac Singer v roku 1850. Jeho nápad sa z dnešného pohľadu javí ako "z núdze cnosť". Potreboval totiž v tom čase kapitál na financovanie rozšírenia výroby a tiež na to nadväzujúci rozvoj systému distribúcie svojich výrobkov.
Videonávod podania návrhu na zápis údajov do obchodného registra

Ako zvládnete zápis do 30.9.2022 svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky