Život za značkou: Sklené Teplice - príbeh úspechu malých kúpeľov

Hoci patria kúpele Sklené Teplice medzi najstaršie na Slovensku, viac ako dvadsať rokov doslova živorili. Veci sa však pohli vďaka zanietenosti jednej ženy.

Kúpele Sklené Teplice boli po privatizácii v 90-tych rokoch minulého storočia v dezolátnom stave. Do schátralých budov sa dlhé roky neinvestovalo. Počas socializmu neboli samostatným štátnym podnikom, raz patrili pod Sliač, inokedy pod Dudince. Okrem výnimočnej horúcej vody, ktorá tu štedro vyteká z mnohých prameňov, vlastne nemali čo ponúknuť. Cesta k úspechu bola dlhá a ťažká. Radikálny prelom nastal, až keď sa väčšinovým majiteľom akciovej spoločnosti stal Ján Kamenický a vedenie kúpeľov odovzdal zamestnankyni Slavomíre Blahušiakovej.

Žena z praxe zbiera ocenenia

Slavomíra Blahušiaková riadi chod kúpeľov Sklené Teplice iba 6 rokov. Za ten čas sa jej však podarilo vytiahnuť ich z červených čísel k prosperite. Dokázala zanedbané malé kúpele oživiť a obsadiť kúpeľnými hosťami. Prišla s mnohými nápadmi a väčšinu z nich sa jej podarilo uskutočniť.

Funkciu riaditeľky jej majiteľ kúpeľov ponúkol až po niekoľkých rokoch, keď svoje kvality dokázala ako vedúca stravovania a prevádzkarka. V roku 2017 získala pre kúpele ocenenie v ankete Slovenský Goodwill v kategórii Tradícia a o rok na to sa stala aj Slovenkou roka . Tisícky ľudí dali svoj hlas tejto žene, aby ocenili jej manažérske schopnosti a ľudský prístup.

My sme sa za ňou vybrali s kamerou priamo do Sklených Teplíc, aby sme videli, ako sa tímu pod jej vedením podarilo obnoviť stáročnú tradíciu kúpeľov a vdýchnuť im v 21. storočí nový život.

V nasledujúcom videu sa dozviete, čo všetko museli vymyslieť a urobiť, aby do poloprázdnych kúpeľov prilákali hostí. Prečo získali ocenenie za udržiavanie tradícií, ale aj to, prečo práve táto žena dokázala uspieť tam, kde sa to mnohým nepodarilo.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Z klenotníctva do ulíc – ako sa šperky počas lockdownu dostali k zákazníkom

Pandemické opatrenia zatvorili aj jedno z amerických klenotníctiev, no jeho majiteľ sa rozhodol, že nebude sedieť doma v papučiach. Svoje šperky aj naďalej ponúka zákazníkom, avšak iným, kreatívnym spôsobom.

Alexandra Šeligová z Ihličkova: Recept starých rodičov pretavila do úspešného podnikania

Rodina je za vznikom jej firmy, no nenahraditeľnú úlohu má aj v jeho fungovaní. Zakladateľka Ihličkova o výhodách rodinného podnikania, aj o prínose koronakrízy a súťaže Mladý inovatívny podnikateľ.

Róbert Glatz z DollFin Poke: Najlepšia reklama je na tanieri

Skúsenosti z reštaurácie Jamieho Olivera pretavil do vlastného podnikania s havajským jedlom. Ako sa mu podarilo získať verných zákazníkov v priebehu pár dní aj bez propagácie?

Včelárstvo päťkrát inak: Inovatívne nápady slovenských včelárov

Včelárske podnikanie nie je len o mede. Ponúka tiež široký priestor na inovácie. Ako ho využili slovenskí včelári?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky