Život za značkou: Sklené Teplice - príbeh úspechu malých kúpeľov

Hoci patria kúpele Sklené Teplice medzi najstaršie na Slovensku, viac ako dvadsať rokov doslova živorili. Veci sa však pohli vďaka zanietenosti jednej ženy.

Kúpele Sklené Teplice boli po privatizácii v 90-tych rokoch minulého storočia v dezolátnom stave. Do schátralých budov sa dlhé roky neinvestovalo. Počas socializmu neboli samostatným štátnym podnikom, raz patrili pod Sliač, inokedy pod Dudince. Okrem výnimočnej horúcej vody, ktorá tu štedro vyteká z mnohých prameňov, vlastne nemali čo ponúknuť. Cesta k úspechu bola dlhá a ťažká. Radikálny prelom nastal, až keď sa väčšinovým majiteľom akciovej spoločnosti stal Ján Kamenický a vedenie kúpeľov odovzdal zamestnankyni Slavomíre Blahušiakovej.

Žena z praxe zbiera ocenenia

Slavomíra Blahušiaková riadi chod kúpeľov Sklené Teplice iba 6 rokov. Za ten čas sa jej však podarilo vytiahnuť ich z červených čísel k prosperite. Dokázala zanedbané malé kúpele oživiť a obsadiť kúpeľnými hosťami. Prišla s mnohými nápadmi a väčšinu z nich sa jej podarilo uskutočniť.

Funkciu riaditeľky jej majiteľ kúpeľov ponúkol až po niekoľkých rokoch, keď svoje kvality dokázala ako vedúca stravovania a prevádzkarka. V roku 2017 získala pre kúpele ocenenie v ankete Slovenský Goodwill v kategórii Tradícia a o rok na to sa stala aj Slovenkou roka . Tisícky ľudí dali svoj hlas tejto žene, aby ocenili jej manažérske schopnosti a ľudský prístup.

My sme sa za ňou vybrali s kamerou priamo do Sklených Teplíc, aby sme videli, ako sa tímu pod jej vedením podarilo obnoviť stáročnú tradíciu kúpeľov a vdýchnuť im v 21. storočí nový život.

V nasledujúcom videu sa dozviete, čo všetko museli vymyslieť a urobiť, aby do poloprázdnych kúpeľov prilákali hostí. Prečo získali ocenenie za udržiavanie tradícií, ale aj to, prečo práve táto žena dokázala uspieť tam, kde sa to mnohým nepodarilo.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Záťažové prikrývky Nidū: z riešenia zdravotného problému úspešný biznis

Skúsenosť so záťažovými prikrývkami Andreja Bobáka presvedčila, aby s nimi podnikal. Ako si firma získava zákazníkov a prečo sa Nidū napriek globálnemu potenciálu zatiaľ nepredáva aj v zahraničí?

Od startupu k svetovej špičke: barefoot obuv od Be Lenka si získala zákazníkov po celom svete

Ako sa im podarilo napriek nedôvere okolia preraziť vo svete, naučiť ľudí bez obáv nakupovať barefoot-y online a pritiahnuť zahraničných kolegov do Žiliny?

Digitalizácia a efektívna správa členského vďaka nápadu mladého podnikateľa

Mário Potoček prišiel s inovatívnym riešením, ktorým zaujal aj v podnikateľskej súťaži. Aký problém rieši, vďaka čomu sa jeho zamestnanci tešia do práce a ako funguje predaj cez obchodných zástupcov?

Originalita a remeselná výroba: Oprendekovci našli recept, ako sa odlíšiť od konkurencie

Gabriel sa v zahraničí inšpiroval, vrátil sa a spolu s bratom začal podnikať. Ako sa rozhodli odlíšiť od konkurencie, ako sa vynašli, keď im chýbali financie a na čo by mali myslieť všetci „začiatočníci“?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky