Život za značkou: Sklené Teplice - príbeh úspechu malých kúpeľov

Život za značkou: Sklené Teplice - príbeh úspechu malých kúpeľov
Anna  Mihalčínová

Autorka sa zaoberá tvorbou krátkych filmov o ľuďoch, ktorí na Slovensku dokázali vytvoriť niečo nové, úspešné a zaujímavé.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Hoci patria kúpele Sklené Teplice medzi najstaršie na Slovensku, viac ako dvadsať rokov doslova živorili. Veci sa však pohli vďaka zanietenosti jednej ženy.

Kúpele Sklené Teplice boli po privatizácii v 90-tych rokoch minulého storočia v dezolátnom stave. Do schátralých budov sa dlhé roky neinvestovalo. Počas socializmu neboli samostatným štátnym podnikom, raz patrili pod Sliač, inokedy pod Dudince. Okrem výnimočnej horúcej vody, ktorá tu štedro vyteká z mnohých prameňov, vlastne nemali čo ponúknuť. Cesta k úspechu bola dlhá a ťažká. Radikálny prelom nastal, až keď sa väčšinovým majiteľom akciovej spoločnosti stal Ján Kamenický a vedenie kúpeľov odovzdal zamestnankyni Slavomíre Blahušiakovej.

Žena z praxe zbiera ocenenia

Slavomíra Blahušiaková riadi chod kúpeľov Sklené Teplice iba 6 rokov. Za ten čas sa jej však podarilo vytiahnuť ich z červených čísel k prosperite. Dokázala zanedbané malé kúpele oživiť a obsadiť kúpeľnými hosťami. Prišla s mnohými nápadmi a väčšinu z nich sa jej podarilo uskutočniť.

Funkciu riaditeľky jej majiteľ kúpeľov ponúkol až po niekoľkých rokoch, keď svoje kvality dokázala ako vedúca stravovania a prevádzkarka. V roku 2017 získala pre kúpele ocenenie v ankete Slovenský Goodwill v kategórii Tradícia a o rok na to sa stala aj Slovenkou roka . Tisícky ľudí dali svoj hlas tejto žene, aby ocenili jej manažérske schopnosti a ľudský prístup.

My sme sa za ňou vybrali s kamerou priamo do Sklených Teplíc, aby sme videli, ako sa tímu pod jej vedením podarilo obnoviť stáročnú tradíciu kúpeľov a vdýchnuť im v 21. storočí nový život.

V nasledujúcom videu sa dozviete, čo všetko museli vymyslieť a urobiť, aby do poloprázdnych kúpeľov prilákali hostí. Prečo získali ocenenie za udržiavanie tradícií, ale aj to, prečo práve táto žena dokázala uspieť tam, kde sa to mnohým nepodarilo.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Anna  Mihalčínová
Anna Mihalčínová

Autorka sa zaoberá tvorbou krátkych filmov o ľuďoch, ktorí na Slovensku dokázali vytvoriť niečo nové, úspešné a zaujímavé.


Veronika Cifrová Ostrihoňová (SIT DOWN stories): Nemám Show Jana Krausa, no je moja a milujem ju

Študovala politológiu a históriu, dnes robí televíznu redaktorku a na Instagrame ju sleduje 120-tisíc ľudí. Má vlastnú show v rádiu a živý formát, s ktorým vypredáva 250-miestne sály.

Monika Nógellová (Beermalade): Horko-sladký príbeh v pohári

Jej manžel miluje pivo, ona varí džemy. Rozhodla sa to spojiť a vytvorila Beermalade – pivné džemy, ktoré sú na trhu raritou. Vyrobila už 92 druhov. Pri štarte biznisu ich bolo ťažké zaregistrovať.

Ivana Zuzinová (Ponio): Od programovania k ručne robenej kozmetike

Začínala u mamy v kuchyni s vyradeným kuchynským náradím. Dnes spracuje 300 kíl šampónového prášku za pol roka a výrobky balí do 100% kompostovateľných obalov.

Henrich Hodák (Zepelin): Reklamné nafukovadlá sme šili a maľovali ručne v garáži

Traja spolužiaci zo strednej školy začínali s jedným šijacím strojom a starou škodovkou. Dnes zamestnávajú 65 ľudí a kvalitou sú svetovou špičkou. Trenčianska firma Zepelin sa špecializuje na výrobu reklamných nafukovacích predmetov, stanov a zastrešení. O začiatkoch podnikania ako aj o krízach v biznise nám viac povedal Henrich Hodák, spoluzakladateľ firmy Zepelin.