Život za značkou: Sklené Teplice - príbeh úspechu malých kúpeľov

Hoci patria kúpele Sklené Teplice medzi najstaršie na Slovensku, viac ako dvadsať rokov doslova živorili. Veci sa však pohli vďaka zanietenosti jednej ženy.

Kúpele Sklené Teplice boli po privatizácii v 90-tych rokoch minulého storočia v dezolátnom stave. Do schátralých budov sa dlhé roky neinvestovalo. Počas socializmu neboli samostatným štátnym podnikom, raz patrili pod Sliač, inokedy pod Dudince. Okrem výnimočnej horúcej vody, ktorá tu štedro vyteká z mnohých prameňov, vlastne nemali čo ponúknuť. Cesta k úspechu bola dlhá a ťažká. Radikálny prelom nastal, až keď sa väčšinovým majiteľom akciovej spoločnosti stal Ján Kamenický a vedenie kúpeľov odovzdal zamestnankyni Slavomíre Blahušiakovej.

Žena z praxe zbiera ocenenia

Slavomíra Blahušiaková riadi chod kúpeľov Sklené Teplice iba 6 rokov. Za ten čas sa jej však podarilo vytiahnuť ich z červených čísel k prosperite. Dokázala zanedbané malé kúpele oživiť a obsadiť kúpeľnými hosťami. Prišla s mnohými nápadmi a väčšinu z nich sa jej podarilo uskutočniť.

Funkciu riaditeľky jej majiteľ kúpeľov ponúkol až po niekoľkých rokoch, keď svoje kvality dokázala ako vedúca stravovania a prevádzkarka. V roku 2017 získala pre kúpele ocenenie v ankete Slovenský Goodwill v kategórii Tradícia a o rok na to sa stala aj Slovenkou roka . Tisícky ľudí dali svoj hlas tejto žene, aby ocenili jej manažérske schopnosti a ľudský prístup.

My sme sa za ňou vybrali s kamerou priamo do Sklených Teplíc, aby sme videli, ako sa tímu pod jej vedením podarilo obnoviť stáročnú tradíciu kúpeľov a vdýchnuť im v 21. storočí nový život.

V nasledujúcom videu sa dozviete, čo všetko museli vymyslieť a urobiť, aby do poloprázdnych kúpeľov prilákali hostí. Prečo získali ocenenie za udržiavanie tradícií, ale aj to, prečo práve táto žena dokázala uspieť tam, kde sa to mnohým nepodarilo.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ivana Pasečná (ateliér 2ka): Prvým krajinným architektom bol Pán Boh

Spoznali sa na univerzite v Nitre a vytvorili nerozlučnú dvojku. Začínali skromne so záhradami, dnes vyhrávajú veľké súťaže na krajinno-architektonické riešenia verejných priestorov.

Začali podnikať na materskej. 8 slovenských nápadov, ktoré majú úspech

Veľa žien si nedokáže predstaviť vypadnúť z pracovného tempa, keď idú na materskú dovolenku. Niektoré z nich preto začnú podnikať s dieťaťom na rukách.

Jana „Shina“ Lokšenincová (Slnko Records): Zo strojárky hudobná vydavateľka

Začínala s jednou napaľovačkou a vydávala svoju hudbu. Dnes má jedno z najznámejších slovenských vydavateľstiev a na konte 45 interpretov a 100 vydaných albumov.

Dana Dúbravská (KOMUNIKÁCIA s.r.o.): Korporát ma naučil robiť biznis

Keď mala 25 rokov, šéfovala tímu 100 ľudí. Po 30-ke si urobila titul z neurovedy a psychológie na prestížnej britskej univerzite. Dnes vedie firmu, ktorá má obrat v státisícoch len pri stovke klientov ročne.