Život za značkou: Skalický vinár Alojz Masaryk “podnikal” už za socializmu

Všetok zisk investoval do zveľaďovania skalických mestských vinohradov. Rodinná legenda hovorí aj o príbuzenskom vzťahu s T. G. Masarykom.

Vína od Alojza Masaryka oceňovali celé desaťročia všetci, ktorí si potrpeli na kvalitu. Spolupracoval s najlepšími šľachtiteľmi, vypestoval niekoľko nových odrôd hrozna. V 90. rokoch sa osamostatnil a založil si vlastnú firmu. Ako jeden z posledných vinárov na Slovensku vytrvalo odmieta pridávať do vína chute a vône, ktoré tam nepatria.  Poctivé prírodné vína predáva len do dobrých reštaurácií a vinoték. O slávnych a bohatých zákazníkov núdzu naozaj nemá.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Anna  Mihalčínová
Anna Mihalčínová

Autorka sa zaoberá tvorbou krátkych filmov o ľuďoch, ktorí na Slovensku dokázali vytvoriť niečo nové, úspešné a zaujímavé.


Opustili stabilné zamestnanie a začali podnikať. Čo ich k tomu viedlo?

Sú to odborníci, technici. Mali dobre platené miesta. A odišli z nich. Niežeby málo zarábali alebo nemali možnosť robiť to, čo ich baví. Ale chceli cítiť slobodu, ktorú im dáva podnikanie.

Francúz založil v Bratislave galériu s manželkiným menom. Radí Slovákom, ako investovať do umenia

Francúzskeho obchodníka Emiliena Grivelu a ruskú maliarku Viktoriu Skityba spojila láska k umeniu. Na Slovensku otvorili Viktoria’s Gallery, ktorá vystavuje diela Pabla Picassa či Andyho Warhola.

Iveta Smileková (Detvianske ľudové umenie): Svet valcuje obrovský záujem o tradície

Šije kroje za viac ako 2000 eur a jej klientelou sú najväčšie folklórne súbory. Kedysi v obchode od nudy utierala prach, dnes má objednávky na pol roka dopredu a vyrába hlavne na zákazku.

S. Chlebová, B. Priehodová (Sestrice): Deti nosíme pri srdci, podnikanie v ňom

Na Slovensku začali medzi prvými vyrábať šatky na nosenie detí. Dodnes ich vyrobili vyše sto druhov a rozšírili ponuku i o nosiče. Ich produkt pomáha nielen rodičom, ale aj deťom.