Film Povolanie podnikateľ

Acton Media a Stredoeurópska podnikateľská sociálná iniciatíva (CEBSI) prinášajú on-line na portáli podnikajte.sk jedinčný film POVOLANIE PODNIKATEĽ (THE CALL OF THE ENTREPRENEUR). Film zachytáva príbehy troch ľudí z rôznych častí sveta a odlišných pomerov. Všetci sa stali úspešnými podnikateľmi vďaka úsiliu, vytrvalosti, trpezlivosti a snahe tvoriť nové hodnoty. Spája ich vášeň pre podnikanie a nadšenie.

Dokument Povolanie podnikateľ predstavuje podnikateľa ako tvorivú silu ekonomiky, zároveň však ako jedno z nepochopených a nedocenených povolaní našej spoločnosti, ktorého prínos pre dnešnú civilizáciu ostáva nedocenený.

Prináša príbehy troch podnikateľov - farmára, bankára a mediálneho magnáta.

Prvým je Brad Morgan, ktorý je farmárom z Michigenu v USA. V čase, keď to vyzeralo, že skrachuje, rozhodol sa riskovať a hľadať nové neuvyužité zdroje. Vtedy priešiel na myšlienku ako zužitkovať nepotrebný hnoj, ktorého odvoz ho ročne stál niekoľko tisíc dolárov. Začal z neho vyrábať kompost. Z materiálu, ktorý nemal na trhu žiadnu cenu sa mu podarilo vyrobiť produkt s obrovskou pridanou hodnotou. Z hnoja sa stal produkt žiadaný v poľnohospodárskych veľkovýrobách, domácnostiach či na golfových ihriskách a Brad Morgan vytvoril úspešné podnikanie.

Druhým podnikateľom je bankár Frank Hanna z New Yorku. Vysvetľuje aký význam pre spoločnosť mali a majú zdanlivo nepotrebné činnosti ako finančné inžinierstvo. Hovorí o tom, ako finančné inžinierstvo prispelo k objaveniu Ameriky a rovnako o tom, ako dnes vďaka fiančnému inžinierstvu možno finacovať mnohé začínajúce podniky.

Článok pokračuje pod reklamou

Tretí podnikateľ je Jimmy Lai. Ide o príbeh chlapca, ktorý mal len dvanásť rokov, keď utiekol z komunistickej Číny do Hongkongu. Tvrdo pracoval a podarilo sa mu založiť a vybudovať úspešnú odvevnú firmu. Následne zmenil pod tlakom politických udalostí sektor podnikania a vstúpil na mediálny trh. Dnes vlastní jednu z najväčších mediálnych firiem v Hongkongu - NextMedia.

Okrem týchto troch príbehov dokument prináša aj názory viacerých ekonómov a filozofov na to, aká je úloha podnikateľov v spolčonosti, ako ovplyvňujú svet okolo nás. Celý film si môžete pozriet on-line tu.

 

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


R.Lukačka: Ako si urobiť podnikateľský život zaujímavým (video)

Rudolf Lukačka založil firmu, keď mal po štyridsiatke. Bolo to v čase, keď ho už podľa vlastných slov nikto nechcel zamestnať. Pre vtedajších zamestnávateľov bol už pristarý a ako sám hovorí bol neposlušný podriadený. Rozhodol sa preto podnikať. Založil som firmu ELAS, s.r.o., neskôr s cennou akvizíciou HT Computers. Z trinástich zamestnancov vznikla firma so približne tristo zamestnancami a obratom 2,1 miliardy korún. V roku 2004 firmu predal a stala sa súčasťou koncernu Siemens. Dnes pôsobí ako biznis couch a mentor. Okrem toho investuje časť svojho času aj do odovzdávania skúseností mladým podnikateľom v spolupráci so Združením mladých podnikateľov Slovenska.

Podnikateľský príbeh firmy roka v práve IT (video)

JUDr. Maisner a podnikateľský príbeh právnickej firmy, ktorá sa stala výzamným hráčom v stredoeurópskom regióne a viacnásobným držiteľom titulu Firma roka v oblasti práva informačných technológií. Vo svojej prednáške hovorí o tom, ako spolu s partnermi vybudovali poprednú právnickú spoločnosť, ale tiež o tom, čo sú podľa neho kľúčové aspekty, ktoré by mali mladí ľudia pri rozbehu podnikania zvažovať. O tom, že v biznise musíte mať aj šťasie, resp. nesmiete mať smolu, či o tom, že úspešné podnikanie nikdy nie je one man show. Podľa Martina Maisnera robiť so srdcom a dobre môže podnikateľ iba to, čo ho baví.

Luboš Fellner - Ako sa stať podnikateľom roka (video)

V živote bývalého lekára cestovanie zvíťazilo nad medicínou. BUBO vznikla ako študentská cestovná kancelária, no počas svojej existencie sa začala čoraz viac zameriavať na firemnú a bonitnejšiu klientelu. Ako vo svojej prednáške hovorí Ľ. Fellner, v roku 2006 sme boli dvakrát taký veľký ako v roku 2004 a stali sme sa najrýchlejšie rastúcou cestovkou na Slovensku. "Každý má šancu stať sa podnikateľom roka. Keď som sa ním stal ja ako lekár podnikajúci v cestovnom ruchu. Buďte fanatik v tom čo robíte a robte to najlepšie ako viete. Mladý človek má výhodu v tom, že nevie, že sa niečo nedá, vtedy sa to môže podariť :-)" hovorí Ľuboš Fellner. Ďalšie ponaučenia nájdete v nasledovnom videu.

Michal Král - Ako vybudovať portál z nuly na 1 mil. návštev mesačne (video)

Michal Král je zakladateľ portálu pricemania.sk, ktorý je popredným porovnávačom cien. Pricemania.sk porovnáva ceny z viac ako 1 milióna produktov v 4000 e-shopoch. Portál založil v roku 2007 a po úspešnom etablovaní na Slovenskom trhu v súčasnosti pripravuje jeho expanziu do zahraničia.