Pripravte si jazýčky, prichádza Ferrero

Pripravte si jazýčky, prichádza Ferrero

Som človek, ktorý nemá nikdy na nič čas a aj ak ho má vždy si ho nejako rozvrhne. Popri štúdiu a priateľoch si ho rada vypĺňam písaním článkov, ktoré i mňa vždy obohatia o nové informácie. „Neškatuľkujem sa“, a preto ma zaujímajú témy z rôznych oblastí (rada prepínam): ráno politické, popoludní podnikateľské a večer spoločenské. Ako typická žena, nemám problém sa prispôsobiť v akejkoľvek situácii, a to o mne tvrdia i iní. Pri mojich aktivitách je dopingom jednoznačne káva, no i dobrá nálada a príjemní ľudia.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Máte radi sladké? Tento podnikateľský príbeh vás prinúti po prečítaní siahnuť po niečom skutočne sladkom. Čo tak pripraviť si pred seba pohár s Nutellou a vkĺznuť tak do tajomstiev jej výroby?

Ak by na svete a nie len v rozprávke reálne existovali sudičky, ktoré pri kolíske dieťaťu veštia budúcnosť, určite jedna z nich by stála i pri kolíske čokoládového magnáta Pietra Ferrera. Inak skutočnosť, že pred 60 rokmi sa tento muž pustil do podnikania s cukrovinkami, možno vnímať buď ako osud, ktorý mu bol už vopred predurčený, alebo veľké riziko z jeho strany. Tak či onak, vyplatilo sa mu to a dnes sú potomkovia rodiny Ferrero, ktorý nasledujú tradíciu jeho výroby najbohatšími ľuďmi planéty.

Šťastie sa ukrýva v oriešku

Príbeh čokolády začal v roku 1942, kedy Pietro Ferrero otvoril v meste Alba, na severe Talianska bar s cukrárňou. Jeho život sa od tej chvíle odohrával takmer výlučne medzi štyrmi stenami v laboratóriu, kde neustále vymýšľal nové druhy sladkostí, ktoré by ľudstvu osladili život. Celý chod a riadenie podniku mala na starosti jeho milujúca manželka Piera Cillario. Ukázalo sa však, že takáto domáca výroba neuspokojuje všetky žalúdky bažiace po sladkostiach a preto sa snažil nájsť systém, ktorý by umožnil produkovať dostatok sladkostí a za nízku cenu. Problém, s ktorým sa však musel popasovať bola druhá svetová vojna a teda i nedostatok surovín. A keďže Pietro Ferrero bol rozvážny a pohotový muž, rozhodol sa využiť to, čoho bolo k dispozícii v blízkom okolí, a teda lieskové oriešky. Tak sa z neho stal kráľ lieskovo - orieškovej nátierky Pasta Gianduja. Natierať si túto nátierku na chlieb pri raňajkách sa časom stalo v mnohých rodinách fenoménom a dnes je už táto nátierka z produkcie Ferrero známa pod názvom Nutella, globálne rozšírená po celom svete.

S Nutellou do celého sveta

Časom sa do pracovného kolektívu pridal i Pietrov mladší brat Giovanni Ferrero, ktorý stál za vybudovaním obchodnej siete a zároveň bol i distribútorom výrobkov priamo k zákazníkom. V 50. rokoch do vedenia firmy nastúpil Pietrov syn Michelle Ferrero označovaný za najväčšieho priekupníka značky Ferrero. S ním prišlo i mnoho inovácií, vylepšení a sladkých pochutín. Čochvíľa sa vďaka Michellovi značka Ferrero rozšírila aj za hranice Talianska, konkrétne to do Nemecka (1956), Francúzska (1958) a v roku 1969 prerazili i na americký trh. Po Amerike nasledovala Austrália, Kanada, Japonsko či Ekvádor.

Celý systém Fererro Group stavia svoju filozofiu na spojení troch hlavných princípov, ktorými sú dobré ingrediencie, originalita nápadu a najnovšie technológie.

Oblížte si prsty, toto všetko je Ferrero

Zo spoločnosti Ferrero vyšlo už mnoho produktov, ktoré ľudia doslova milujú. Je to napríklad všetkým známa Nutella, bonboniéry Mon Cherí, Ferrero Rocher, lahodné kokosové Rafaello, či u detí dobre známe Kinder vajíčka. Produkt, s ktorým Ferrero prerazilo v roku 1969 na americkom trhu sa z portfólia firmy trocha vymyká. Išlo a ešte stále ide o dobre známe mentolové cukríky Tic Tac. Na amerických spotrebiteľov zabral trhák v podobe cukríka, ktorý zanechá celodenný svieži dych. Tento nápad už 45 rokov prežíva svoju slávu a každým rokom sa na svete spotrebuje cez jednu miliardu krabičiek Tic Tac.

Ani život miliardového cukrára nemusí byť skutočne sladký

Revolucionár Michelle Ferrero je dodnes žujúca legenda sveta sladkostí a aj napriek jeho už dnes vysokému veku 89 rokov nebol jeho život reálne tak sladký. Svoje súkromie si však počas celého života strážil a jeho tvár pozná len málo kto. Žije v Monte Carle a medzi talianskym mestom Alba a Mote Carlom sa pohybuje vlastnou helikoptérou. Nedáva rozhovory, nerád sa fotografuje a najdôležitejšia je pre neho rodina. Pre svoj vek už Michelle Ferrero nevykonáva pozíciu riaditeľa a vedenie odovdzal svojim dvom synom Pietrovi a Giovannimu. Avšak udalosť spred troch rokoch, kedy jeho syn Pietro náhle dostal infarkt a zomrel spôsobila, že na čele podniku je už len jeho brat Giovanni.

Dnes rovnako ako v minulosti stojí rodinný podnik na silných základoch a teda za značkou, rozvahou a rastom mnohonárodnostnej spoločnosti stojí minulosť, prítomnosť a budúcnosť geniálnej a húževnatej piemontskej rodiny. Je odrazom toho, že poctivá práca a kvalita je skutočnou cestou k úspechu.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Lýdia Hamarčáková

Som človek, ktorý nemá nikdy na nič čas a aj ak ho má vždy si ho nejako rozvrhne. Popri štúdiu a priateľoch si ho rada vypĺňam písaním článkov, ktoré i mňa vždy obohatia o nové informácie. „Neškatuľkujem sa“, a preto ma zaujímajú témy z rôznych oblastí (rada prepínam): ráno politické, popoludní podnikateľské a večer spoločenské. Ako typická žena, nemám problém sa prispôsobiť v akejkoľvek situácii, a to o mne tvrdia i iní. Pri mojich aktivitách je dopingom jednoznačne káva, no i dobrá nálada a príjemní ľudia.


Barberka Radka Štefániková: Ďalší pán na holenie až o mesiac!

Radka vyštudovala strednú školu a chcela byť kaderníčka. Nie však hocijaká. Už počas štúdia inklinovala k pánskym strihom a lákalo ju strihať inak ako v bežných kaderníctvach. Ako malá veľmi rada kreslila a v dospelosti chcela svoju kreativitu pretaviť aj do práce. V roku 2017 si v Považskej Bystrici otvorila barbershop a o rok neskôr v ňom vítala stovky nových zákazníkov.

Jana Bednárová (Chutné kytice): Firma je naše štvrté dieťa

Za šesť rokov podnikania namočili do čokolády už milión jahôd. Pred štartom nevedeli o potravinárstve takmer nič, dnes majú viac ako desaťtisíc objednávok ročne.

Lucia Pašková (CURAPROX): Učíme ľudí zachovať si svoje zuby až do smrti

Nešlo jej o zarábanie peňazí, chcela vzdelávať mladých. Začiatočný kapitál si požičala od rodičov a zo Švajčiarska priniesla na Slovensko farebné zubné kefky. Dnes sú u nás lovebrandom.

Jana Schweighoferová (travelblogerka): Som šéfkou svojho hobby

Blogovanie ju začalo full time živiť už po dvoch rokoch. Dosiahla to, čo niektorí ľudia nedokážu celý život. Jej prácou je ležať na pláži na Seychelách a dostať tam lacno aj vás.