Franchising

Aké je podstata franchisingu a v čom je výhodný, resp. nevýhodný? Ako vytvoriť úspešný franchisingový koncept? Aká je legislatívna úprava franchisingového podnikania na Slovensku a v čom sa franchising na Slovensku odlišuje od zahraničia? Aké franchisingové koncepty fungujú na Slovensku? Slovenská franchisingová asociácia sa snaží popularizovať a rozvíjať franchisingové podnikanie rôznymi komunikačnými a propagačnými kampaňami. Zároveň združuje iba overené franchisingové koncepty. Ktoré koncepty sú členmi Slovenskej franchisingovej asociácie (SFA)? 
Franchisingové licencie a poplatky. Ako ovplyvnia dane franchisanta?
Veronika Solíková | 28.11.2017

Franchisingové licencie a poplatky. Ako ovplyvnia dane franchisanta?

Podnikateľ pri podnikaní formou franchisingu musí počítať s nemalými výdavkami na nákup licencie a pravidelnými poplatkami. Súčasťou podnikateľského plánu by malo byť aj daňové plánovanie. Prečítajte si, kedy je možné licencie a poplatky zahrnúť do daňových výdavkov a ako postupovať v prípade DPH.

Domino's Pizza  - celosvetový líder v donáške pizze už aj na Slovensku
Tlačová správa | 17.11.2017

Domino's Pizza - celosvetový líder v donáške pizze už aj na Slovensku

Domino’s Pizza - overený globálny franchisingový koncept so 60-ročnou tradíciou otvoril svoju prvú prevádzku v Bratislave. Sieť tvorí viac než 14 tisíc prevádzok v 85 krajinách a na slovenský trh chce prinášať svetové inovácie.

Rudolf Lukačka, Jana Hronská (Best Western): Najväčšia motivácia pre franchising bola konkurenčne sa odlíšiť
Lucia Stefansky | 30.07.2017

Rudolf Lukačka, Jana Hronská (Best Western): Najväčšia motivácia pre franchising bola konkurenčne sa odlíšiť

Fungovanie franchisingovej hotelovej siete Best Western z pohľadu Ruda Lukačku a jeho dcéry Jany Hronskej z bojnického hotelu Belassi.
Vanda Vargová (Yves Rocher): Ako franchisant manévrujete medzi mantinelmi podmienok značky a slobody, ktorú vám podnikanie ponúka
Veronika Rezáková | 02.06.2017

Vanda Vargová (Yves Rocher): Ako franchisant manévrujete medzi mantinelmi podmienok značky a slobody, ktorú vám podnikanie ponúka

Bratislavčanka Vanda Vargová svoju vášeň pre voňavú kozmetiku a prípravky premenila na podnikateľskú realitu. Dnes vlastní franchisingovú licenciu pre značku prírodnej kozmetiky Yves Rocher, na ktorej ju upútala kvalita výrobkov, a dáva prácu štyrom zamestnankyniam.
Tomáš Török: Franchising naše podnikanie naštartoval natoľko, že pôvodne parciálny projekt sa premenil na samostatnú spoločnosť s viac ako 70 licenčnými partnermi
Lucia Stefansky | 26.05.2017

Tomáš Török: Franchising naše podnikanie naštartoval natoľko, že pôvodne parciálny projekt sa premenil na samostatnú spoločnosť s viac ako 70 licenčnými partnermi

Spoločnosť EMPIRE Slovensko pozná už od roku 2004. Kým spočiatku sa inovatívnou metódou v rámci nej cudzie jazyky vyučovali iba v trojici miest – v Bratislave, Prahe a Košiciach – 12 rokov od jej založenia má vybudovanú sieť 70 licenčných partnerov na Slovensku i v Čechách.
Stanislav Cintavý (BEPON): Najväčším nepriateľom franchisantov sú ich slovensko-podnikateľské okaté očakávania 90. rokov
Veronika Rezáková | 19.05.2017

Stanislav Cintavý (BEPON): Najväčším nepriateľom franchisantov sú ich slovensko-podnikateľské okaté očakávania 90. rokov

Málokto vie, že korene známej značky BEPON sú výhradne slovenského pôvodu, podobne ako všetok kapitál spoločnosti. Tento rýdzo slovenský koncept už viac ako 20 rokov ľuďom prináša v segmente ponožiek, pančúch, plaviek i doplnkového tovaru kvalitu a vysoký štandard. Zistite ako sa firma rozrástla na viac ako 70-člennú franchisingovú sieť.
Marian Paták (Directreal): Všetky rozhodnutia, ktoré robím, robím tak, aby sme sa približovali k nášmu cieľu
Lucia Stefansky | 12.05.2017

Marian Paták (Directreal): Všetky rozhodnutia, ktoré robím, robím tak, aby sme sa približovali k nášmu cieľu

Directreal je najväčšia slovenská franchisingová sieť realitných kancelárií. Na trhu s realitami pôsobí už od roku 2007 a za tú dobu sa jej podarilo v rámci Slovenska otvoriť 33 kancelárií a osloviť tisícky klientov.
Richard Churý (RE/MAX): Najväčšie čaro na franchisingu je, že máte možnosť modelovať veci a tvoriť.
Lucia Stefansky | 05.05.2017

Richard Churý (RE/MAX): Najväčšie čaro na franchisingu je, že máte možnosť modelovať veci a tvoriť.

O rozšírenie siete realitných kancelárií RE/MAX na Slovensku sa postaral Richard Churý – aké sú jeho skúsenosti a názory na franchisingové podnikanie?