Franchising

Aké je podstata franchisingu a v čom je výhodný, resp. nevýhodný? Ako vytvoriť úspešný franchisingový koncept? Aká je legislatívna úprava franchisingového podnikania na Slovensku a v čom sa franchising na Slovensku odlišuje od zahraničia? Aké franchisingové koncepty fungujú na Slovensku? Slovenská franchisingová asociácia sa snaží popularizovať a rozvíjať franchisingové podnikanie rôznymi komunikačnými a propagačnými kampaňami. Zároveň združuje iba overené franchisingové koncepty. Ktoré koncepty sú členmi Slovenskej franchisingovej asociácie (SFA)? 
Ladislav Ambrovics (MINIT): Dôležité pre zákazníka je cítiť sa niekde dobre.
Lucia Stefansky | 24.03.2017

Ladislav Ambrovics (MINIT): Dôležité pre zákazníka je cítiť sa niekde dobre.

Pekárničky predávajúce malé chrumkavé koláčiky snáď netreba nikomu predstavovať. Veď kto by nepoznal ikonické MINI pizzové či marhuľové? A nielen tie, pojem „fornetky“ sa stal synonymom predaja malých koláčikov v stánkoch rozvoniavajúcich v uliciach našich miest. Od novembra 2015 zmenili svoje meno a dizajn na novú značku MINIT. Výrobky však zostávajú nezmenené, nakoľko tie sa už viac ako 18 rokov vyrábajú podľa vlastných receptúr na Slovensku, v Dunajskej Strede.
Výhody a nevýhody franchisingu z pohľadu franchisora
Lucia Stefansky | 24.03.2017

Výhody a nevýhody franchisingu z pohľadu franchisora

Podnikanie vo franchisingu, tak ako každé iné, má svoje plusy i mínusy. Franchising však vo všeobecnosti poskytuje výhody dodávateľom, franchisorom, franchisantom a aj zákazníkom. Bez ohľadu na to, o aký typ franchisingu ide, výhody väčšinou prevažujú nad nevýhodami systému. Zvažujte expanziu firmy formou franchisingu, prečítajte si pre koho je franchising vhodný, aké sú jeho plusy a mínusy z pohľadu franchisora.
Výhody a nevýhody franchisingu z pohľadu franchisanta
Lucia Stefansky | 24.03.2017

Výhody a nevýhody franchisingu z pohľadu franchisanta

Podnikanie vo franchisingu, tak ako každé iné, má svoje plusy i mínusy. Franchising však vo všeobecnosti poskytuje výhody dodávateľom, franchisorom, franchisantom a aj zákazníkom. Bez ohľadu na to, o aký typ franchisingu ide, výhody väčšinou prevažujú nad nevýhodami systému. Uvažujete nad kúpou licencie? Prečítajte si, aké sú plusy a mínusy podnikania pod známou značkou.
Ľubica Mačugová (Cyprianus): Nevzdávajte sa pri prvom neúspechu, každé poznanie vás posúva ďalej. Najdôležitejšia je chuť a výdrž
Veronika Rezáková | 17.03.2017

Ľubica Mačugová (Cyprianus): Nevzdávajte sa pri prvom neúspechu, každé poznanie vás posúva ďalej. Najdôležitejšia je chuť a výdrž

Ľubica Mačugová začala podnikať s tým, čo ju najviac baví a pôvodne bolo len voľnočasovou záľubou. Dnes svoje know-how dokonca už aj predáva licencovaným partnerom. Úspešný franchising sa jej podarilo vybudovať za dva roky, pričom za ten minulý jej na konto pribudlo ocenenie najúspešnejšia živnostníčka za rok 2015. So značkou CYPRIANUS celkovo v štyroch predajniach na Slovensku zákazníkom prináša bylinkovú kozmetiku a regeneračné wellness produkty, ktoré pochádzajú priamo z jej dielne.
Franchisingový manuál (prevádzková príručka)
Lucia Stefansky | 17.03.2017

Franchisingový manuál (prevádzková príručka)

Čo všetko by mala obsahovať manuál (prevádzková príručka) a ako postupovať pri jej tvorení.
Roman Fridrich (Coffee Brothers): Až keď sme mali produkt hodný franchisingu, pustili sme sa do budovania siete
Veronika Rezáková | 03.03.2017

Roman Fridrich (Coffee Brothers): Až keď sme mali produkt hodný franchisingu, pustili sme sa do budovania siete

Konceptom pojazdných predajničiek kávy v unikátnom dobovom štýle chceli Roman Friedrich a Filip Demeter obohatiť predaj kávy o nevšedný zážitok s nostalgickým charakterom a možnosťou sledovať baristu priamo pri výrobe. Vďaka franchisingovému konceptu privážajú dobrú kávu aj do ďalších slovenských, ale aj rakúskych, českých, chorvátskych či dokonca amerických miest.
Čo je franchising?
Lucia Stefansky | 03.03.2017

Čo je franchising?

Ako franchising funguje, jeho definíciu ako aj základné znaky a výhody.
Michal Pollák (Štrbské Presso): Príbeh unikátnej značky slovenskej kávy, ktorá sa dostala na EXPO 2015 v Miláne
Peter Zavacký | 26.01.2017

Michal Pollák (Štrbské Presso): Príbeh unikátnej značky slovenskej kávy, ktorá sa dostala na EXPO 2015 v Miláne

Počuli ste už o Štrbskom Presse? Unikátna slovenská franšíza dnes expanduje po celom Slovensku – a vy môžete byť pri tom!