Franchising

Aké je podstata franchisingu a v čom je výhodný, resp. nevýhodný? Ako vytvoriť úspešný franchisingový koncept? Aká je legislatívna úprava franchisingového podnikania na Slovensku a v čom sa franchising na Slovensku odlišuje od zahraničia? Aké franchisingové koncepty fungujú na Slovensku? Slovenská franchisingová asociácia sa snaží popularizovať a rozvíjať franchisingové podnikanie rôznymi komunikačnými a propagačnými kampaňami. Zároveň združuje iba overené franchisingové koncepty. Ktoré koncepty sú členmi Slovenskej franchisingovej asociácie (SFA)? 
Uvedie Coca-Cola na Slovensko značku Costa Coffee?
Jozef Šétaffy | 04.10.2018

Uvedie Coca-Cola na Slovensko značku Costa Coffee?

Pohár so značkou Costa Coffee v zaranžovanej fotografii vedľa plechovky klasickej Coca-Coly, sa objavila vo svetových médiách koncom augusta. Symbolizuje dohodu o kúpe spoločnosti Costa Limited, ktorú kúpi Coca-Cola od jej materskej spoločnosti Whitbread Limited a zaplatí za ňu 5,1 miliardy dolárov.  

Metodika tvorby franchisingového balíka - Interný manuál franchisora
Jozef Šétaffy | 27.09.2018

Metodika tvorby franchisingového balíka - Interný manuál franchisora

Podľa metodiky FRANCHISING made in Slovakia sú vzory zmluvnej dokumentácie franchisingového konceptu súčasťou Interného manuálu franchisora. Obsahuje všeobecné vzory zmlúv, ktoré používa franchisor pri zazmluvňovaní franchisee.

Metodika tvorby franchisingového balíka - prevádzkový manuál
Jozef Šétaffy | 20.09.2018

Metodika tvorby franchisingového balíka - prevádzkový manuál

Podľa metodiky FRANCHISING made in Slovakia sú prevádzkové príručky (manuály) franchisingového konceptu uvedené v druhom module franchisingového balíka pod súhrnným názvom Prevádzkový manuál.

Metodika tvorby franchisingového balíka – franchisingové manuály
Jozef Šétaffy | 13.09.2018

Metodika tvorby franchisingového balíka – franchisingové manuály

Marketingový a metodický manuál, prevádzkový manuál a interný manuál franchisora sú tri základné časti metodiky tvorby franchisingových konceptov FRANCHISING made in Slovakia.
Metodika tvorby franchisingového balíka
Jozef Šétaffy | 06.09.2018

Metodika tvorby franchisingového balíka

Ako sa vytvára franchisingový balík? Z čoho pozostáva? Sú franchisingové balíky štandardizované alebo ide o pri každom franchisingovom koncepte o unikát?

Riziká pri vstupe franchisingového konceptu na nový trh
Jozef Šétaffy | 17.05.2018

Riziká pri vstupe franchisingového konceptu na nový trh

Podnikateľské riziko sa nevyhýba ani implementácii a  uvedeniu  franchisingového konceptu na nový, najmä zahraničný trh. Miera rizika sa dá ale optimalizovať dôsledným systémovým prístupom, ktorý možné riziká a ich príčiny odstráni alebo eliminuje.

Pozvánka na 6. ročník výstavy franchisingu v Prahe
Jozef Šétaffy | 09.05.2018

Pozvánka na 6. ročník výstavy franchisingu v Prahe

Medzinárodná výstava pre podnikanie a franchising ktorá sa uskutoční 14. júna 2018 v Prahe bude prehliadkou franchisingových systémov a zdrojom informácií o franchisingovom podnikaní.

SUBWAY - najväčší rebrand značky
Jozef Šétaffy | 26.04.2018

SUBWAY - najväčší rebrand značky

Franchisingový systém SUBWAY má vo svete otvorených viac reštaurácií ako ktorýkoľvek iný fast-foodový koncept. O tom, ako sa sieti SUBWAY darí na Slovensku sme hovorili s Matejom Vargom, ktorý je Development Agent SUBWAY pre Slovenskú republiku.