Nároky sa zvyšujú aj vo vybavení skladov: Vydáte sa cestou inovácii aj vy?

Nároky na moderné vybavenie skladov sa neustále zvyšujú. To, ako dobre je sklad vybavený, je celkom relatívny pojem. Vybavenie skladu, ktoré úplne postačuje jednému, môže byť pre ďalšieho absolútne nevyhovujúce. V každom prípade však sa mnohé väčšie spoločnosti snažia čoraz viac fungovanie v sklade vylepšovať a zjednodušovať.

Cestou automatizácie

Požiadavkou dnešnej doby je zvyšovanie efektivity vo všetkých oblastiach. V prípade logistiky a skladovania to platí dvojnásobne. Jednou z ciest je automatizácia logistických procesov. Predsa len, kto by si ešte pred nedávnom dokázal predstaviť vozíky, ktoré pracujú a komunikujú medzi sebou samostatne a bez nutnosti zásahu človeka. Inštaláciou regálového systému teda vybavenie skladu nekončí.

Problematika vybavenia skladových prevádzok vyžaduje komplexný pohľad.

Požiadavky na celkové vybavenie ako aj na inovácie v skladoch sú spravidla podmienené celkovým obratom tovaru v sklade, vlastnosťami tovaru, frekvenciou skladových operácií, požiadavkami na špeciálne služby, ako aj nárokmi na pracovnú silu a podobne.

V praxi tak môžete vidieť jednoduché skladovacie prevádzky s regálmi obsluhovanými nízko a vysokozdvižnými vozíkmi, ďalej poloautomatizované skladové a logistické systémy, ale aj moderné a investične veľmi nákladné a plne automatizované prevádzky. Práve tých v posledných rokoch pribúda spolu s tým, ako rastie orientácia poskytovateľov logistických služieb na nadnárodných a globálnych zákazníkov. Tí potom umožňujú generovať dostatočné množstvo tovaru na prevádzku aj takýchto nákladných technológií.

Lietajúci pomocníci

Drony sú síce v poslednej dobe obľúbenou zábavkou, no svoje uplatnenie nachádzajú aj v skladoch a logistických centrách. Dokážu totiž pomôcť práve s úlohami, ktoré by zbytočne trvali veľa hodín. Ide napríklad o skenovanie čiarových kódov na tovare. Ak je tovar uložený príliš vysoko, je potrebný vysokozdvižný vozík, klietka a samozrejme ešte niekto na obsluhu. Naskenovať čiarové kódy z výrobkov umiestnených na takýchto miestach zvládnu drony oveľa rýchlejšie.

Inovácie v skladoch Amazonu

Čo sa týka inovácií v skladoch, je veľkým priekopníkom spoločnosť Amazon. Neustále sa snažia zjednodušovať a zrýchľovať logistické procesy, na čo využívajú stále nové a nové technické riešenia. Jedno z najmodernejších robotizovaných centier v Európe vybudovali v Štetíne. Myšlienka na využitie robotizácie v skladoch vznikla už dávno, no až keď dali dokopy skupinu vedcov, softvérových inžinierov a operátorov, tak dokázali vytvoriť vlastné riešenia a doteraz ich využívajú vo svojich skladoch. Inovácie sú jednoducho zapísané v DNA Amazonu, takže sa určite ešte máme na čo tešiť.

Technológie sa rýchlo a neustále rozvíjajú, pretože obchod a digitálna distribúcia tiež stále rastie. Podniky sú preto nútené zariadiť sa tak, aby dokázali držať krok s najnovšími inováciami. Bude to kľúčové pri bezproblémovom fungovaní dodávateľských reťazcov. Uistite sa, že technológie vo vašej firme budú neustále vylepšované.

Sklady v oblakoch

Cloudové úložisko rinieslo revolúciu v mnohých odvetviach, logistiku nevynímajúc. Zavedenie takýchto systémov poskytuje mnoho výhod aj v rámci logistiky, napríklad zníženie nákladov na údržbu, infraštruktúru a podobne. Preto aj mnoho skladov, ktoré ešte fungujú na starších systémov, z pochopiteľných dôvodov budú prepínať na cloudové technológie. Ďalšou výhodou je, že systémy na ukladanie dát v cloude sa dokážu samé aktualizovať, takže je to v podstate bez starostí.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Firemný počítač alebo mobil na súkromné účely z hľadiska bezpečnosti

Používanie firemných zariadení, ako sú notebooky či mobily, aj na súkromné účely, je dnes pomerne bežnou praxou. Odborník radí, za akých podmienok je to pre firmu bezpečné.

Čítačky čipových kariet a nové občianske preukazy

Je biometrický občiansky preukaz kompatibilný so staršími čítačkami? Sú na oddelení dokladov povinní dať občanovi novú? A ako zistiť, či čítačka funguje s aplikáciou eID klient?

Digitalizácia účtovníctva a kancelária bez papierov: ako na to?

Aké výhody má digitalizácia pre firmy a ako s ňou začať? Aj to, na čo dbať pri výbere dodávateľa riešenia a kedy spozornieť, prezradil Marek Polic z firmy KROS.

Aktivácia občianskeho preukazu eID: ako nastaviť KEP PIN a KEP PUK online

Postup, ako si nastaviť KEP PIN a KEP PUK na diaľku na novom občianskom preukaze a ako získať platné certifikáty pre kvalifikovaný elektronický podpis (KEP) v aplikácii eID klient.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky