Dovolenka počas pandémie: prenájom bazénov pomáha užiť si leto doma

Horúce letné dni poznačené pandémiou a opatreniami je možné užiť si v bazéne doma. Tým, ktorí ho nemajú, s osviežením pomôže americký „bazénový" startup.

Ponúkanie bytov alebo domov cez internet na krátkodobý prenájom je už pomerne bežné a na túto službu si zvykli cestovatelia po celom svete. Čo by ste ale povedali na možnosť požičať si na niekoľko hodín bazén v cudzej záhrade? S letnými horúčavami a zrušenými dovolenkami z dôvodu pandémie nového koronavírusu sa v USA rozhodli vyrovnať po svojom.

Zrodenie myšlienky a rozbeh biznisu

Už pred dvoma rokmi vznikol start-up s názvom Swimply. Myšlienku vytvoriť ho dostali 20 roční mladíci z New Yorku. Využili fakt, že prevádzkovanie bazénu nie je lacnou záležitosťou a nemôže si ho dovoliť každý. No aj keď už ho rodina má, často v ňom netrávi toľko času ako si možno predstavovala na začiatku, a údržba ju stojí zbytočné náklady. Platforma Swimply umožňuje pomôcť si vzájomne. Vlastník bazénu ho zdieľa s ostatnými obyvateľmi mesta a susedia so záujmom ovlažiť sa či zaplávať si, zaplatia za niekoľko hodín v súkromnej „plavárni“. Stránka zahŕňa bazény v 39 štátoch USA, ale aj v Kanade a Austrálii.

Ako nápad funguje?

Stačí si prezrieť ponuku dostupných bazénov v meste či priamo v susedstve. Zákazník po vytvorení rezervácie prichádza do záhrady ponúkajúceho, ten mu umožní vstúpiť do vlastného bazénu na dvore a dopraje čo najväčšie súkromie. Niektorí hostitelia napríklad zatiahnu záclony na dome, takže výhľad na bazén bude pre domácich zakrytý a návštevníci nebudú ničím rušení. Nakoľko pandemická situácia vyžaduje vyššiu mieru dezinfekcie, každý hostiteľ je zodpovedný za vyčistenie bazéna po každom návštevníkovi pred ďalším prenajatím. Nájomníci si zasa musia priniesť vlastné uteráky a hračky.

Niektorí hostitelia bazény radi ponúknu aj na párty alebo oslavu. Stačí si prezrieť ponuky, ktoré majú prívlastok „Party Friendly“ a dohodnúť sa na podrobnostiach s majiteľom domu. O tom, či si môže záujemca priniesť alkohol a koľko ľudí môže prísť, rozhoduje sám majiteľ. Hoci niektorí susedia z párty v bazénoch nie sú nadšení. Avšak na reputáciu a dodržiavanie podmienok si musia majitelia dávať pozor, nakoľko pri ich porušení sú vyradení z webu. K dispozícii je taktiež hodnotenie každého prenajímateľa. Platforma Swimply umožňuje majiteľom bazénov odmietnuť nájomcu, avšak len v prípade, že nejde o odmietnutie založené na rase alebo sexuálnej orientácii.

Komu a ako Swimply vynáša?

Ceny za prenájom sa pohybujú od 15 do 300 dolárov za hodinu, v závislosti od typu bazénu, umiestnenia a ďalšieho vybavenia, ktoré je ponúkané. Ide napríklad o prístup na toalety alebo využitie vírivky pri bazéne. Majitelia bazénov zistili, že pomocou Swimply a požičaním svojej „externej vane“ iným ľuďom, si vedia zarobiť peknú rezervu, ktorú môžu využiť na vykrytie nákladov na prevádzkovanie bazénu, alebo len tak, do vrecka či na platenie hypotéky. „Máme hostiteľov, ktorí zarobia aj 40 000 dolárov v priebehu leta,“ prezradil spoluzakladateľ platformy.

Aj tvorcovia Swimply musia z niečoho žiť, preto za poskytovanie a uľahčovanie celého procesu rezervácie a platby, si účtujú 15 % z ceny ako poplatok.

Koronakríza ako raketový spúšťač biznisu

Práve obmedzenia v cestovaní pre šíriaci vírus pomohli spoločnosti v priebehu roku vyrásť. Rezervácie počas letnej sezóny 2020 stúpli až o 1 200 % a dopyt po bazénoch ponuku prevyšuje až štvornásobne. „Videli sme, že dopyt raketovo stúpa. Ľudia sa zúfalo potrebovali dostať zo svojich domovov, pretože z domu už aj pracujú. Navyše nie je škola a ani tábory. Čo majú robiť so svojimi deťmi?“ vysvetľuje spoluzakladateľ aplikácie. Verejné kúpaliská aj pláže dostali v to leto vo viacerých krajinách stopku, preto niet divu, že voľné horúce dni chceli ľudia stráviť v súkromí a namočení síce v cudzom, ale predsa len bazéne.

Obľuba Swimply smerovala k vytvoreniu ďalšieho konceptu s názvom Joyspace, v ktorom si môžu ľudia na niekoľko hodín prenajať súkromné tenisové kurty, basketbalové ihrisko, telocvične či vírivky.

Zdroje: springwise.com, swimply.com, joyspaceapp.com, cnbc.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky