Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.8) - Z posadnutosti upratovaním výnosný biznis

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.8) - Z posadnutosti upratovaním výnosný biznis

Iste poznáte aj Vy vo svojom okolí aspoň jedného človeka, ktorý má problém zaspať, ak náhodou ostala v dreze jedna neumytá šálka. Človek, ktorý je niekedy až chorobne poriadkumilovný, to má v živote ťažké, najmä ak mal to šťastie na chaotických rodinných príslušníkov. Podobne to bolo aj v prípade mladej Nemky Constanze Köpp, ktorá od malička rodičom prestavovala nábytok a sústavne im upratovaním „strpčovala“ život. Dnes je z nej úspešná inovatívna podnikateľka...

Vyplnila medzeru na trhu

Ako je možné premeniť posadnutosť poriadkom na úspešný biznis? Odpoveď je v podstate pomerne prozaická. Malá Constanze sa najskôr roky realizovala doma. Neustále premiestňovala nábytok a doplnky, vymýšľala nové kompozície, odstraňovala nepotrebné veci a nahrádzala ich novými. Rodičia neboli z dcérinho „talentu“ príliš nadšení, tak sa iniciatívna reorganizátorka musela začať realizovať mimo domu. Ako to už býva, prví boli po ruke priatelia. A kto by už len neocenil, že mu kamarátka príde domov zadarmo poupratovať? Navyše ak sa po jej zásahu izba či byt premenia na nepoznanie, samozrejme k lepšiemu.

Chýry o Coninom nadaní na zútulňovanie príbytkov s veľmi malými alebo takmer žiadnymi nákladmi sa rýchlo rozniesli. Mladá žena si získala najmä klientelu, ktorá nemala prebytočné tisíce na zaplatenie bytového dizajnéra či architekta. Constanze stavila na inú kartu – jednoducho prišla, byt vypratala, zbytočné veci odstránila, nábytok nanovo rozostavila, dodala pár nových doplnkov a byt zrazu po pár hodinách dýchal úplne iným životom.

 

Článok pokračuje pod reklamou

Upratovanie ako filozofia

Inovatívnosť tohto podnikania spočíva v jeho jednoduchosti. V ére obchodných domov s nábytkom a populárnych časopisov o bývaní sa s bytovými dizajnérmi akoby roztrhlo vrece. Každý však od Vás bude chcieť, aby ste nakúpili nový nábytok, vymenili podlahu, omaľovali steny a v neposlednom rade investovali nemalé peniaze do jeho projektu. Čo ak to ale ide aj inak?
Constanze nevyžaduje žiadne nákladné nákupy. Jej klient zaplatí iba jednorazový poplatok za jej služby. „Bytová kozmetička“ – ako samu seba nazýva, potom príde a za 6 hodín dá zákazníkov byt do parády. Jej zásah znamená v praxi upratanie, vypratanie, preorganizovanie, zostavenie nábytku nanovo a nakoniec ešte aj dobré rady, ako vo vynovenom priestore udržať poriadok dlhodobo.


V čom spočíva jej biznis model

Šikovná upratovacia maniačka, ktorá je lacnejšou alternatívou k bytovému dizajnérovi, rozhodne nezaspala na vavrínoch. O jej úspechoch už síce referujú veľké národné médiá, no ona svoje služby promuje ďalej a nielen to – úspešne ich rozšírila. Okrem návštev u svojich zákazníkov a milovaného upratovania totiž o tejto činnosti píše aj knihy a radí klientom aj na workshopoch. Obe tieto aktivity jej samozrejme prinášajú ďalší dodatočný zisk. Mohlo by sa zdať, že aktivity tejto obyvateľky nemeckého Hamburgu sú značne obmedzené práve na jednu konkrétnu geografickú oblasť. Opak je však pravdou. Constanze si poradila aj s týmto problémom a síce tak, že poskytuje poradenstvo cez internet – stačí jej poslať fotografie Vášho bytu či izby a ona následne formou konzultácií a rozhovorov online navrhne riešenie, ako priestor preorganizovať a dať mu novú tvár.


Tento podnikateľský nápad je perfektnou ukážkou toho, že do úspešného podnikania možno pretaviť takmer akúkoľvek Vašu záľubu – aj keď ju okolie možno považuje za otravnú alebo dokonca za zlozvyk. Mladej podnikateľke z Nemecka sa podarilo vyplniť medzeru na trhu tým, že zaujala menej bonitných klientov. Podobný potenciál by sa s menšou investíciou do kvalitného marketingu mohol uživiť aj na Slovensku. Radi upratujete? Potom ste práve dostali ideálny návod na to, ako Vašu záľubu speňažiť!

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.