Hračky, ktoré si nekúpite, ale požičiate, šetria peňaženku aj planétu

Materská dovolenka môže byť studnicou nápadov a vhodným obdobím na začatie vlastného podnikania. Zakladateľka americkej „požičovne hračiek“ sa rozhodla bojovať s nudou, zbytočným utrácaním aj znečisťovaním prírody.

V bežnom živote častokrát narazíme na veci, ktoré nefungujú tak, ako by fungovať mohli. Práve naopak – vytvárajú nám zbytočné problémy. Práve vtedy sa rodia najlepšie nápady na ich vyriešenie. A takým obdobím býva aj materská dovolenka. Stačí si všímať nedostatky a nebáť sa ich vyriešiť.

Presne to urobila zakladateľka spoločnosti Green Piñata Toys, Shiva Kashalkar z Bostonu. V roku 2014 sa jej narodilo prvé dieťa. Keď malo asi osem mesiacov, Shiva cítila frustráciu z toho, že musí pre svoju malú dcérku kupovať neustále nové hračky, nakoľko s tým, ako rástla, ju tie staršie po chvíli prestali fascinovať. Doma mali obrovský neporiadok, míňali veľké sumy za nové zábavky a produkovali tak množstvo odpadu. Ten moment bol spúšťačom nápadu "požičovne hračiek", ktorá vám poskytne dovoz nových kusov priamo k vašim dverám.

Green Piñata Toy Share je služba požičiavania vzdelávacích hračiek bez toxínov, doručovaných až k dverám. Deti majú vďaka službe stále novú zábavu a rodičia majú viac času na oddych a pokojné chvíle. Zároveň sú tieto hračky šetrné k životnému prostrediu a vyrobené z neškodných, kvalitných materiálov.

Dobrý nápad je jedna vec, ale ako ho realizovať? Kde naň vziať peniaze?

Shiva, odhodlaná posúvať svoj nápad s požičovňou hračiek vpred, sa prihlásila do akciového crowdfundingu, ktorý umožňuje jednotlivým prispievateľom investovať výmenou za malú časť kapitálu.

Shiva predstavila hračky Green Piñata v 1. sezóne seriálu Meet the Drapers a získala tak viac ako 30 000 dolárov prostredníctvom akciového crowdfundingového servera Republic. Tento server je jednou z priekopníckych spoločností v novom svete crowdfundingu, ktorý pomáha začínajúcim startupom a malým firmám rozbehnúť svoj biznis.

Ako presne model požičiavania hračiek funguje?

Pri objednávke hračiek sa zákazníkom zobrazia odporúčania na základe veku dieťaťa, ktoré pre spoločnosť vypracovali odborníci a psychológovia. Zároveň systém používa prediktívnu analýzu, pomocou ktorej sleduje, ktoré hračky si objednali zákazníci v minulosti a aké boli ich preferencie pri určitom veku dieťaťa. Pomocou týchto informácií prispôsobuje výber zákazníka, ktorý môže odporúčania stránky schváliť, alebo si môže sám navoliť vlastnú kombináciu. Aj zakladateľka projektu sa totiž drží myšlienky: „Každý rodič pozná svoje dieťa najlepšie.“

Po výbere ideálnej kombinácie sú vysoko kvalitné hračky zabalené po troch alebo štyroch kusoch v atraktívnej krabičke, distribuované priamo domov k zákazníkom. Oni si ich nechajú tak dlho, ako chcú. Ak si dieťa niektorú hračku zvlášť obľúbi, môže si ju rodič od spoločnosti odkúpiť, a to o 10 % výhodnejšie ako na Amazone. V prípade, že si ich nekúpia, môžu hračky jednoducho vrátiť a o pár dní dostaneú novú sadu hračiek. Tento model rieši problém ľudí, ktorí majú veľa neporiadku, upúta deti na dlhší čas, a čo je tiež podstatné, šetrí peniaze.

Američania minú každoročne na hračky miliardy dolárov, členské v požičovni ich stojí neporovnateľne menej

Viete si predstaviť, koľko sú schopní rodičia v Amerike ročne utratiť za hračky pre ich potomkov do veku 5 rokov? Neuveriteľnú sumu – až 5 miliárd dolárov! Najviac zvyknú míňať rodičia z generácie Y, tzv. mileniáli. V čase sviatkov, ako sú napríklad Vianoce, dokážu za radosti pre svoje dieťa zaplatiť až 495 dolárov! A to všetko len za obyčajné hračky, ktoré deti aj tak prestanú baviť a viac ako polovicu z nich napokon vyhodia.

Článok pokračuje pod reklamou

Naopak, za požičanie hračiek cez Green Piñata Toy Share zákazníci zaplatia len jednotnú sumu - členský poplatok v hodnote 24,99 dolárov na mesiac. Okrem hračiek je v tejto cene zahrnuté aj ich dodanie domov, a tiež poštovné pri ich vracaní, takže zákazníci už žiadne ďalšie poplatky neplatia. Zároveň hračky pri vrátení prechádzajú kompletnou dezinfekciou, ktorá je tiež v cene členského. Rodičia môžu toto členstvo kedykoľvek zrušiť alebo pozastaviť.

Členstvo v požičovni je lepší darček ako hračka

Okrem rodičov službu obľubujú aj starí rodičia, či ďalší členovia rodiny. Príbuzní deťom totiž môžu darovať trojmesačné alebo šesťmesačné predplatné na Vianoce či narodeniny.

Služba požičiavania hračiek sa v Amerike uchytila, v roku 2020 ju využíva viac ako 3 000 predplatiteľov a zakladateľka odhaduje, že do roku 2022 by ich mohli získať až 20 000.

Toto všetko dokázala mamička popri materskej dovolenke, ktorá sa rozhodla riešiť problémy, ktoré videla. Na úspech často stačí len mať otvorené oči a odhodlaného ducha, všetko ostatné už potom ide ľahšie.

Zdroje: www.angelinvestboston.com, www.pymnts.com, www.greenpinatatoys.com, www.romper.com, www.blogs.babson.edu

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Netradičné ubytovanie v Česku, Poľsku, Rakúsku a Maďarsku

Rozprávková dedinka, pobyt v „skale“ či vo vínnom sude. Čím lákajú turistov podnikatelia v okolitých krajinách?

Atrakcie (nielen) pre deti: inšpiratívne biznis nápady zamerané na rodiny

Odpoveď na otázku „Kam na výlet s deťmi?“ ponúkajú viacerí podnikatelia. Inšpiratívne príklady zo Slovenska, Česka či Rakúska ako ukážka toho, že kreativite sa v biznise medze nekladú.

Zážitkové ubytovanie na Slovensku ako dovolenkový biznis

Podnikatelia zákazníkom ponúkajú netradičné ubytovanie na Slovensku so zážitkom. Spanie na úľoch, v lietadle, mongolskej jurte či Draculovom apartmáne – čím lákajú hostí?

Darčeky, pozvánky či menovky pre svadobných hostí: originálne nápady podnikateľov

Aby každá svadba bola nezabudnuteľnou pre ženícha, nevestu aj hostí, podnikatelia prichádzajú s rôznymi kreatívnymi nápadmi a produktmi. Čo netradičné ponúkajú?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky