9 rád, ktoré vám pomôžu vylepšiť váš mobilný e-shop

Ponúkame vám niekoľko tipov ktoré zazneli na Pricemania Academy Kickoff IX od Petra Ungra, českého experta na SEO a online marketing. Môžu vám pomôcť pri spravovaní mobilného webu alebo e-shopu.

Prečo je kvalitný mobilný e-shop dôležitý?

Podiel návštevnosti mobilných zariadení v českých e-shopoch je 35%, v slovenských je odhadovaný až na 50%. V rokoch 2014 a 2015 celosvetová mobilná návštevnosť internetu predbehla návštevnosť desktopov. Priemerne každý človek v Európe vlastní viac ako jedno mobilné zariadenie. Google preto bude pri hodnotení webov posudzovať nie desktopové verzie, ako to robil doteraz, ale tie mobilné.

Pokrok nezastavíte a pokiaľ váš e-shop nie je mobilný, musíte to rýchlo zmeniť. Dôležité však je, aby ste vedeli, ako na to.

1. Mobilný web sa musí načítať do 3 sekúnd

Podľa Googlu by sa mal každý web načítať pri akomkoľvek pripojení (nielen pri LTE) do troch sekúnd. Ak sa načítava dlhšie, hrozí, že zákazník odíde na iný web, prípadne použije taký e-shop, ktorý má aj mobilnú aplikáciu.

Web je pritom potrebné vytvoriť tak, aby ho bolo možné spustiť na všetkých mobilných zariadeniach (smartphone, tablet,...).

Pozor: Pre Google je mobilné zariadenie všetko, čo nemá uhlopriečku väčšiu než 6,3 palca. Pri väčšej uhlopriečke vyhľadávač nedokáže rozoznať čo je počítač, a čo mobilné zariadenie.

2. Nezakazujte vyhľadávačom prístup k javascriptom a kaskádovému štýlu

Nezakazujte vyhľadávačom prístup do adresárov, v ktorých máte uložené javascripty a kaskádový štýl. Vyhľadávač podľa týchto dát dokáže rozpoznať veľa užitočných faktov, napríklad či je váš web responzívny, alebo adaptívny. Ak vyhľadávaču zakážete prístup, nedokáže to identifikovať, čo môže spôsobiť, že sa váš web bude zobrazovať nesprávne, aj keď je dobre a kvalitne spravený.

3. Pozor na neprehrávateľný obsah

Je zbytočné mať mobilný web s videami, ak sú vo Flashi – ten drvivá väčšina mobilných telefónov neprehrá, keďže ho má zakázaný ako Android, tak aj iPhone.

4. Malé prvky

Malé tlačidlá umiestnené blízko seba na mobilný e-shop jednoznačne nepatria. Je to nepohodlné a zákazník nedokáže rýchlo rozkliknúť, čo potrebuje.

5. Pop-up okná

Weby sa často pokúšajú návštevníkov nalákať na inštaláciu vlastnej aplikácie za pomoci veľkých pop-up okien. Tie niekedy výrazne prekrývajú obsah stránky a obťažujú zákazníka. Ak s pop-up oknami prestanete, bude to dobré nielen pre zákazníka, ale aj pre vás – Google totiž webové stránky s obťažujúcimi pop-upmi penalizuje. Ak chcete mať na stránke reklamu na inštaláciu svojej aplikácie a nechcete byť penalizovaný, dá sa to. Stačí reklamu uverejniť tak, aby nikoho neobťažovala a neprekrývala text.

6. Prosba o mail

Tiež sa často uverejňuje prostredníctvom obťažujúceho pop-up okna a rovnako je to na penalizáciu od Googlu. Snažte sa preto o menej nápadný a neobťažujúci variant.

7. Test my sites

Bezplatná služba Test my sites od Googlu vám povie, či je váš web správne optimalizovaný pre mobilné telefóny. Hodnotí nielen prívetivosť vášho webu pre mobilné zariadenia, ale aj rýchlosť načítania stránky ako na mobile, tak na desktope.

8. Accelerate mobile pages

Ďalšia služba od Googlu - AMP zabezpečí, že sa vaša stránka načíta rýchlejšie a bude vyzerať dobre. Okrem toho, Google dáva webom, ktoré používajú AMP, vo vyhľadávaní prednosť pred ostatnými. AMP však zatiaľ nie je pripravený pre e-shopy. Hodí sa skôr na iné druhy stránok.

9. Mobilný index

Na Googli donedávna existoval iba jednotný index pre mobilné a desktopové weby. Index je, zjednodušene povedané, zhrnutie všetkého, čo sa dá na Google nájsť. Google ohlásil, že spúšťa samostatný index pre mobilné zariadenia, a tak máte možnosť posielať iný obsah na mobilný web a iný na web pre desktopy. V čom spočíva výhoda pre vás? Ľudia vnímajú text, ktorý prijímajú prostredníctvom desktopu inak ako ten, ktorý je im sprostredkovaný cez mobilné zariadenie. Máte možnosť prispôsobiť tomu obsah vášho e-shopu alebo webu.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Poštovné od 1. 7. 2024: zmeny v cenníku poštových služieb

Ako sa zmenia ceny zaslania listov, balíkov či za použitie poštových poukazov? Prehľad aktuálne platného aj nového cenníka.

Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky