Content marketing

Firmám už dávno nestačí zamorenie priestoru propagačnými prostriedkami a jednorazové zvýšenie predaja. Dôležitý je obsah. Hodnotný, cielený a nenútený. Ak ste ešte nezačali využívať content marketing, je najvyšší čas.

Už zo samotného názvu content marketing je jasné, že v tejto forme marketingu je dôležitý najmä obsah. Nie však hocijaký.

Ak sa zamyslíme nad takmer každodennou situáciou, kedy sa ocitáme v záplave reklám a informácií, uvedomíme si, že dokážeme z nich vedome zachytiť len tie najhodnotnejšie informácie. Nechceme predsa neustále sledovať reklamy v TV, listovať letáky zo schránky či počúvať za volantom reklamné spoty. Žijeme v rýchlej dobe, kedy si našu pozornosť získa predovšetkým hodnotný, relevantný a neotravný obsah. A presne taký by content marketing mal byť.

Úlohou content marketingu je prinášať informácie, ktoré potenciálneho i stáleho zákazníka obohatia a budú preňho užitočné. Nie je však možné obsahovo mieriť na široký segment ľudí. V tom prípade by content marketing strácal svoj zmysel.

Pred samotným spustením obsahového marketingu pracujte najskôr s informáciami, ktoré máte. Vymedzte si segment zákazníkov, vytvorte si persóny, na ktoré chcete obsah zacieliť a netrieštite informácie na všetky strany.

Pracujte s viacerými nástrojmi

Content marketing je pomerne široký pojem, z ktorého si treba vybrať na základe poznania cieľovej skupiny. Blog, článok, infografika, audio, video, newsletter, webinár, e-kniha. Nie každý si trúfne pracovať so všetkými nástrojmi.

Častým nástrojom, ktorý využívajú firmy je blog. Jeho obsah však treba vedieť robiť. Blog nemá predstavovať spleť pekných slov. Spoliehať sa na to, že ho má každý, vám nepostačí. Práve naopak. Blog je síce stále dobrá vec, ale treba ju prepojiť s ďalšími nástrojmi content marketingu. V súčasnosti by ste už povinne nemali prehliadať tvorbu vlogov či Instagram Stories.

Netvorte hocijaký blog len preto, že ho má každý

Ak sa rozhodnete pre tvorbu blogu, nezabúdajte na to, že potrebujete komunikovať relevantné informácie, ktoré sa musia dostať na správne miesto a v správny čas. Preto je nutné pracovať s kľúčovými slovami, ktoré stanovená cieľová skupina najčastejšie vyhľadáva. Za kvalitným PR blogom stojí vždy SEO. Dať dokopy pekne naštylizované vety, nie je prácou content marketéra.

Pracujte tiež s prelinkami na produkty či služby, ktoré web ponúka. Obsah však musí pôsobiť prirodzene, a preto si problematiku blogu vždy podrobne naštudujte. Blog by mal byť jasný, pochopiteľný, nie príliš zdĺhavý a najmä uveriteľný. Nikto predsa nechce čítať povrchný obsah plný zavádzajúcich informácií.

Dôležitá je tiež pravidelnosť, kedy a ako často budú blogy publikované. Pokiaľ však čakáte, že vašej firme sa zvýši predaj produktov zo dňa na deň, ste na omyle a vnímate marketing veľmi jednostranne. Relevantný obsah, ktorý dokážete pravidelne potenciálnemu či stálemu zákazníkovi priniesť, udrží nielen jeho pozornosť, ale aj podporí vašu značku. Nechcete predsa pôsobiť lacno, tuctovo a navyše aj otravne.

Prečo investovať do content marketingu?

Ak sa práve rozhodujete, či investovať do content marketingu, zamyslite sa nad tým, čo pre vás tvorí skutočnú hodnotu. Nie je to samotná reklama, ale informácie, ktoré dokážu byť nápomocné a zaujať. Návštevnosť stránok je možné zvýšiť absolútne prirodzenou cestou a práve preto je budúcnosť reklamy najmä v rukách content marketingu.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Natívne kampane – ako oživiť značku

Sila značky pomáha biznisu. Ak je vaša značka známa a s dobrou reputáciou, klient je ochotnejší váš počúvať. Nuž a život značke viete veľmi efektívne vdýchnuť aj natívnou kampaňou.

Prepojenie online a offline sveta v reklame

Viac ako polovica nákupov na predajniach je ovplyvnená online reklamou. Také sú údaje z interných štatistík Facebooku. Otázka znie, ako prepojiť online prostredie s offline predajmi a domerať priamy dopad na tržby.

Investujete do digitálneho marketingu a nedarí sa vám? Možno vám chýba digitálna stratégia!

Ak vám vaše marketingové aktivity v online neprinášajú požadované výsledky napriek tomu, že do nich investujete značnú časť rozpočtu, je čas zamyslieť sa nad vašou digitálnou stratégiou.

Tri príklady natívnej reklamy zo sveta

Ak chcete využívať natívnu reklamu, dajte si pozor, aby ste ňou rozprávali príbeh a nešírili strohé PR o sebe. Pozrite si príklady, ako sa to dá robiť.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky