Ako zviditeľniť firmu na Mapách Google? Pomôže kompletný firemný profil

Zobrazenie firmy na Mapách Google závisí aj od úplnosti biznis profilu. Zvýšiť záujem zákazníkov o návštevu web stránky či prevádzky je pritom možné až trojnásobne - aké informácie by v profile nemali chýbať?

Firmy boli v dôsledku pandémie donútené prispôsobiť sa novým podmienkam, ako aj novému „normálu“. Komunikácia so zákazníkmi sa presunula na internet. Preto bolo, a stále je, pre firmy nevyhnutné zobrazovať čo najaktuálnejšie informácie v rámci online priestoru, ktoré reflektujú meniace sa podmienky s uvoľňovaním protipandemických opatrení. Svedčí o tom aj vyše 15 miliónov úprav „Firemných profilov“ vo Vyhľadávači či v Mapách Google, ktoré firmy po celom svete urobili každý mesiac po vypuknutí pandémie.

Na druhej strane je zákazník, ktorý takisto zostal odstrihnutý od svojich obľúbených prevádzok a značiek. Zrazu nebolo možné zájsť si len tak do obchodu či kaviarne. Zákazníkom nebol ľahostajný ich osud, a to najmä v rámci lokálnych komunít. Globálny záujem o hľadanie výrazu „ako pomôcť malým firmám“ dosiahol v marci 2020 historické maximum (nárast o vyše 700 % oproti predchádzajúcemu mesiacu).

Pandémia zvýraznila dôležitosť kompletného firemného profilu na Mapách Google

Dohľadateľnosť firiem a ich prezentácia na internete nebola nikdy taká dôležitá, a to najmä v časoch, ktoré pandémia obrátila o 180°. Keď ľudia hľadajú informácie online, chcú nájsť svoje odpovede rýchlo. Platí to najmä pre ľudí, ktorí si prezerajú dostupné služby a obchody v ich okolí. Informácie, ktoré firmy poskytujú, by preto mali byť pútavé a čo najviac aktuálne. Firemné profily, ktoré sa zákazníkom zobrazujú cez Mapy Google, tak pomáhajú firmám zdieľať informácie, napríklad o tom, kedy otvárajú či aké bezpečnostné opatrenia majú v súčasnosti zavedené.

Na Slovensku sa napríklad oproti predpandemickému obdobiu zvýšilo využívanie lokálnych funkcií na Mapách Google až o 25 %, vrátane takých nástrojov, ako sú Zoznamy (Lists), Karta Preskúmať (Explore tab) či Komunitný feed (Community feed).

Podľa interných dát Googlu navyše firmy s kompletným firemným profilom obdržia na Slovensku v priemere 5-krát viac telefonátov, 3,2-krát viac požiadaviek na trasu, ako sa k danej firme dostať a 3,3-krát viac návštev firemných webových stránok, v porovnaní s neúplnými firemnými profilmi.

Zdroj: Google
Zdroj: Google

Tipy, ako zviditeľniť firmu na Mapách Google: prečo nevynechať firemný popis či špeciálnu ponuku?

Moja firma na Googli je nástroj pre podnikateľov, ktorý dokáže pomôcť zviditeľniť firmu vo Vyhľadávači aj na Mapách Google. Ak ho firma nepoužíva, prichádza o obrovskú podnikateľskú príležitosť, ktorá je navyše bezplatná.

Niekoľko tipov, ktoré firme pomôžu zviditeľniť sa:

  1. Spravujte svoje údaje cez aplikáciu Moja firma na Googli. Táto ľahko ovládateľná aplikácia je dostupná zadarmo a poskytuje všetky nástroje, ktoré sú potrebné na komunikáciu so zákazníkmi. Navyše, všetky informácie, ktoré firma v aplikácii zmení, sa automaticky zobrazia aj vo firemnom profile na Mapách Google.
  2. Vyplňte kompletné údaje. Vo firemnom profile je možné nastaviť si adresu, otváracie hodiny, je tiež možné nahrať fotografie prevádzky. Dôležitou súčasťou firemného profilu sú kontaktné údaje na prevádzkovateľov. Väčšina informácií, ktoré majiteľ firmy do aplikácie zadá, je štruktúrovaná, teda bude profilu rozumieť aj potenciálny zákazník z inej krajiny, ktorý je na Slovensku na návšteve.
  3. Zamerajte sa na firemný popis. Treba sa zamerať na to, čo firmu odlišuje od konkurencie. V rámci prvého kontaktu tak má spoločnosť možnosť oboznámiť potenciálnych zákazníkov s tým, aké produkty či služby ponúka.
  4. Špecifikujte ponuku firmy. Zákazníci chcú poznať detaily. Ak teda firma predáva napríklad oblečenie, je vhodné vytvoriť katalóg produktov, do ktorého sa dajú pridať fotografie s popisom a cenami. Zákazníci sa potom môžu prekliknúť na webovú stránku obchodu alebo tovar objednať. Ak prevádzkujete reštauráciu, pridajte menu.
  5. Umožnite kontakt so zákazníkmi. Firmy môžu zákazníkom umožniť zasielanie správ. V takom prípade sa vo firemnom profile zobrazí tlačidlo „Správa“ a doručené správy si je možné zobraziť v aplikácii Moja firma na Googli. Všeobecným odporúčaním je na takéto správy pohotovo odpovedať, najlepšie do 24 hodín. Tým dokáže firma posilniť dôveru zákazníkov, ako aj ich motiváciu k ďalšej interakcii s firmou.
  6. Informujte o novinkách alebo špeciálnych ponukách. Firma má možnosť ich propagovať aj pomocou príspevkov v profile. Môže tak dať vedieť o akciách, ktoré organizuje, prípadne podporiť nové produkty alebo služby. Zákazníkov, ktorí navštívia jej firemný profil prvýkrát, môže firma motivovať napríklad aj poskytnutím zľavy.
Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Budovanie nabíjacej infraštruktúry podľa nových pravidiel EÚ

Nariadenie EÚ stanovuje pravidlá a termíny výstavby nabíjacích staníc pre osobné elektromobily, no tiež pre nákladnú prepravu a autobusy. Čo a dokedy musia členské štáty stihnúť?

Autonómny robotický taxík ako chorvátska revolúcia dopravy

V Chorvátsku budú jazdiť taxíky bez volantu, pedálov a vodiča. Predstavený bol ich prototyp. Čaká nás revolúcia v doprave? V čom všetkom spočíva výnimočnosť vozidiel Verne ?

ChatGPT-4o a iné nástroje AI: využitie vo firme očami odborníka

Čo podnikateľom ponúka nová verzia ChatGPT, ako AI môžu využiť marketéri či personalisti, aj na čo myslieť ohľadom bezpečnosti, priblížil expert na umelú inteligenciu Jan Tyl.

Google Consent Mode v2: čo to je a aké zmeny prináša?

Firmy, ktoré chcú využívať remarketing, musia od 6. marca 2024 implementovať novú verziu Google Consent Mode. Čo sa mení?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky