Uvažujete nad dodatočným biznisom? Využite fenomén nahrádzajúci služby pošty

Uvažujete nad dodatočným biznisom? Využite fenomén nahrádzajúci služby pošty
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Novinka v logistike ParcelShop e-shopom sľubuje výhodu v predaji v podobe efektívnej siete výdajných miest, majiteľom prevádzok, ktoré sa zapoja, zasa vyššiu koncentráciu potenciálnych zákazníkov.

Fenomén zo zahraničia, ktorý nahrádza služby pošty bude aj na Slovensku

Vedúca globálna spoločnosť v logistickom a dopravnom odvetví – spoločnosť DHL, prináša jednu z aktuálnych zahraničných noviniek v logistike aj na Slovensko. Vďaka divízii DHL Parcel Slovensko verejnosť spozná sieť lokálne umiestnených ParcelShopov, ktoré ľuďom umožnia vyzdvihnúť si a podať zásielku bez asistencie kuriéra, či nutnosti zájdenia na poštu. „Ak si zákazník objedná tovar z e-shopu, môže si ho vyzdvihnúť, kedykoľvek bude potrebovať a na ním určenom mieste, v blízkosti práce, či bydliska,“ hovorí Richard Bebjak zo spoločnosti DHL Parcel Slovensko.

Väčší počet potenciálnych zákazníkov v prevádzkach

Pre lokálne predajne, ktoré sa rozhodnú stať ParcelShopom, môže táto novinka znamenať vyššiu koncentráciu zákazníkov a prílev potenciálnych zákazníkov. Prevádzky ako kníhkupectvá, kvetinárstva, či papiernictvá svoje portfólio služieb vďaka ParcelShop rozšíria o novinku zaujímavú pre širokú skupinu ľudí. V Nemecku tento koncept funguje už v 20 000 prevádzkach a DHL Parcel Slovensko ich plánuje do konca roka 2015 otvoriť niekoľko stoviek.

Lokalitu vhodnú na umiestnenie ParcelShopu pritom stanovuje analýza pohybu ľudí v jednotlivých mestách a tiež požiadavky zákazníkov. Postup pre podnikateľa, ktorý by sa chcel stať prevádzkovateľom ParcelShopu, je pritom celkom jednoduchý. Stačí, ak zavolá na zákaznícke číslo DHL Parcel Slovensko alebo svoju požiadavku odošle prostredníctvom webovej stránky www.balikovapreprava.sk. „Záujemcu o ParcelShop DHL navštívi náš špecialista, ktorý posúdi lokalitu a vhodnosť prevádzky ako zmluvného partnera na zapojenie sa do siete ParcelShopov DHL. Proces je rýchly a jednoduchý,“ informuje Bebjak.

Podmienkou sú otváracie hodiny, lokalita aj vzhľad prevádzky

Predajňa, ktorá je vhodným adeptom na prevádzkovanie ParcelShopu, by sa mala nachádzať vo vyhovujúcej lokalite, disponovať dostatočne reprezentatívnym vzhľadom s výkladom a možnosťou parkovania. Rozhodujúce sú aj služby a prístup personálu. „Na uskladnenie balíkov postačia 2 m štvrocové uzamykateľného priestoru. Nie je potrebné rozširovať technické zariadenie predajne, dostačujúce je bežné vybavenie spočívajúce v počítači so štandardnou tlačiarňou a pripojením na internet,“ približuje podmienky Richard Bebjak. Dôležité sú však aj otváracie hodiny prevádzky; predajňa by mala byť otvorená počas pracovných dní a tiež minimálne v sobotu. Odmenou pre prevádzkovateľov ParcelShopov bude provízia za vyzdvihnuté a podané balíčky, prílev nových potenciálnych zákazníkov do prevádzky, ktorí si prídu vyzdvihnúť alebo podať zásielku, ako aj uvedenie prevádzky na webovej stránke DHL Parcel.

Výhoda aj pre e-shopy

E-shopy vďaka tejto službe získavajú logisticky rýchlu sieť výdajných miest a svojim zákazníkom umožňujú dostať sa k svojim objednávkam vo veľmi krátkom čase. „Vo veľkej miere sa tak podporí on-line nakupovanie a rozšíria sa možnosti e-shopov,“ hovorí Richard Bebjak. Zásielky distribuované pomocou ParcelShopou sú pritom obmedzené hmotnosťou 30kg, dĺžkou 1 meter a šírkou 0,5 metra. Tieto parametre v súčasnosti spĺňa väčšina produktov zasielaných zo slovenských e-shopov. Príchod nových služieb v oblasti on-line nakupovania tiež predpovedá nárast počtu zákazníkov nakupujúcich cez internet, ale zároveň aj objemu peňazí, ktorý pri nákupoch utratia.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Poštovné od 1. 7. 2024: zmeny v cenníku poštových služieb

Ako sa zmenia ceny zaslania listov, balíkov či za použitie poštových poukazov? Prehľad aktuálne platného aj nového cenníka.

Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Informačné povinnosti e-shopu

Čo musí obsahovať webová stránka online obchodu a na aké informácie nezabudnúť v prípade obchodných podmienok či reklamačného poriadku?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky