Osoba podnikateľa

Popísať podnikateľa typologicky nie je jednoduché. Podnikatelia sú si v mnohom veľmi podobní, zároveň však môžu byť veľmi odlišní. Dá sa povedať, že zásadný rozdiel, ktorým sa odlišujú od nepodnikateľov je postoj v myslení a v tom, že nielenže veria svojim snom, ale pracujú na tom, aby sa ich sny premenili na realitu. Vlastné podnikanie však nie je pre každého to správne riešenie. Aj keď nemusíte byť práve rodený podnikateľ alebo podnikateľka, niektoré základné osobnostné predpoklady by ste predsalen mali spĺňať.

Osoba podnikateľa

Existuje množstvo dôvodov, ktoré motivujú človeka stať sa podnikateľom: sloboda v rozhodovaní sa o pracovnom a voľnom čase, možnosť presadzovať vlastné nápady, možnosť dosiahnuť úspech. Rovnako existuje aj množstvo dôvodov nato, aby si človek takéto rozhodnutie veľmi dobre premyslel. Nie každý je totiž schopný schopný chopiť sa iniciatívy, prebrať zodpovednosť a osamostatniť sa. Viesť firmu nie je jednoduché, obzvlášť v prípade, ak ide o začínajúceho podnikateľa. Podnikateľ musí mať sebadisciplínu, byť cieľavedomý, komunikatívny, kreatívny a musí mať kladný vzťah k zdravému riziku.

Odborná kvalifikácia

Existujú firmy, ktoré vznikli bez odborných vedomostí zakladateľa, iba vďaka „geniálnemu“ podnikateľskému nápadu. Takýchto je však minimum. Platí však pravidlo, že bez ohľadu nato, či chcete vyrábať výrobok alebo poskytovať službu mali by ste rozumieť tomu, čo robíte.


Skúsenosti

Jedným zo základných predpokladov úspechu je to čo viete a naučili ste sa: vaša odborná kvalifikácia a spôsobilosť. Okrem toho by ste mali nejaký čas (posledný rok/dva) pôsobiť v obore, v ktorom sa chystáte robiť biznis. V takom prípade totiž lepšie poznáte zákazníkov, trh, viete lepšie motivovať spolupracovníkov a odhadnúť budúce príležitosti i hrozby.


Obchodnícky duch

To, že ste odborník/odborníčka, z Vás ešte nerobí dobrého podnikateľa alebo podnikateľku. Mali by ste mať aj obchodníckeho ducha a poznatky z oblasti obchodu. Ak pociťujete hendikep v tejto oblasti je dôležité ho čo najrýchlejšie odstrániť. Mnohé veci z oblasti obchodu a predaja sa dajú naučiť.

Článok pokračuje pod reklamou


Ekonomické vedomosti

Pre každého podnikateľa je nesmierne dôležité rozumieť financiám, účtovníctvu a daniam. Netvrdíme, že máte vedieť detaily, ale mnoho podnikateľov zlyháva práve v tejto oblasti, pretože nedokážu robiť kvalifikované rozhodnutia. Aj tu sa dá mnohé dobehnúť vzdelávaním, pomôcť môžu tiež rôzne podnikateľské združenia.


Osobnostné predpoklady

Popísať podnikateľa typologicky nie je jednoduché. Podnikatelia sú si v mnohom veľmi podobní, zároveň však môžu byť veľmi odlišní. Dá sa povedať, že zásadný rozdiel, ktorým sa odlišujú od nepodnikateľov je postoj v myslení a v tom, že nielenže veria svojim snom, ale pracujú na tom, aby sa ich sny premenili na realitu. Vlastné podnikanie však nie je pre každého to správne riešenie. Aj keď nemusíte byť práve rodený podnikateľ alebo podnikateľka, niektoré základné osobnostné predpoklady by ste predsalen mali spĺňať.

  • vytrvalosť - odhodlanosť uspieť,
  • pohotovosť,
  • flexibilita,
  • sklon k riskovaniu,
  • kreativita,
  • zodpovednosť,
  • ctižiadostivosť,
  • schopnosť viesť tím,
  • zmysel pre pozorovanie,
  • pozitívna orientácia voči všetkým ľuďom, s ktorými prichádzate v rámci podnikania do styku.

Odporúčame tiež videoprezentácie Kľúčové predpoklady na úspech v podnikaní (videoprezentácie)

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako sa stať copywriterom a ktoré schopnosti vás odlíšia od konkurencie?

Copywriting je jedna z najjednoduchších ciest, ako sa začať živiť písaním. Nepotrebujete formálne vzdelanie, môžete pracovať z domu a stretnete sa so zaujímavými ľuďmi. Ako sa stať copywriterom?

Peniaze na rozbeh podnikania - aké má začínajúci podnikateľ možnosti?

Máte skvelý biznis nápad, ale chýbajú vám peniaze na jeho realizovanie? Nezúfajte. Ukážeme vám možnosti získania financií na štart podnikania.

Čo je copywriting?

Kde sa copywriting využíva? Aký je rozdiel medzi copywritingom a content marketingom? Ako rozpoznať kvalitný copywriting?

Živnostník prvý rok neplatí odvody – mýtus alebo pravda?

Živnostník prvý rok podnikania neplatí odvody – túto vetu už počul takmer každý z nás. Je to však pravda alebo mýtus? Je toto obdobie skutočne jeden rok a ako je to s ročným zúčtovaním odvodov?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky