Nové pravidlá registrácie domén .sk

Správca národnej domény SK-NIC, a. s., avizuje zmenu svojich pravidiel. Tá by mala byť definitívne schválená už v prvom štvrťroku 2016. Novinky sa pozitívne dotknú držiteľov domén s koncovkou .sk.

„Návrh nových pravidiel bol predstavený na decembrovom zasadnutí Komisie pre správu národnej domény .sk. V súčasnosti prebieha o pravidlá diskusia najmä v odborných kruhoch, ako i medzi samotnými registrátormi, pričom títo majú svoje zastúpenie aj priamo v Komisii. Predpokladám, že nové pravidlá budú schválené Komisiou v marci tohto roku,“ približuje detaily prípravy nového dokumentu riaditeľ SK-NICu Peter Bíro.

Nové pravidlá okrem iného upravia a zvýšia možnosti držiteľov domén. Toto sú tri zásadné zmeny, ktoré sa v nových pravidlách objavia:

  1. Počíta sa s predĺžením registračného obdobia domény na 10 rokov. V súčasnosti si je možné internetovú doménu zaplatiť iba na jeden rok.
  2. Platba za doménu bude môcť byť vykonaná počas celého roka a nielen tesne pred vypršaním registračného obdobia, ako je tomu dnes.
  3. Doménu .sk budú môcť získať užívatelia z celého sveta. Podmienkou však bude, aby mali doručovaciu adresu v jednom zo štátov Európskej únie resp. Európskeho hospodárskeho priestoru.

Spoločnosť SK-NIC, a.s. neustále skvalitňuje svoje služby, čo sa odzrkadluje aj na starostlivosti o zákazníkov. Od januára 2016 je zákaznícky servis v prevádzke aj cez víkendy - v sobotu a nedeľu v čase od 8:00 – 12:00. Okrem toho sú zamestnanci SK-NICu zákazníkom k dispozícii cez víkendy aj v prevádzke firmy na Námestí SNP 14 v Bratislave.

„Už prvý víkend ukázal, že tento krok mal zmysel. Samozrejme, medzi registrátormi sa našli aj takí, ktorí si náš servis chceli iba overiť. Naši operátori spracovali viacero písomných i telefonických požiadaviek a predpokladáme, že po ukončení dozvukov sviatočného obdobia bude víkendová prevádzka len narastať,“ konkretizuje riaditeľ SK-NICu P. Bíro.

SK-NIC, a. je správcom internetových domén najvyššej úrovne na Slovensku. SK-NIC, a.s. aktuálne eviduje vyše 334-tisíc internetových domén.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google Shopping (Nákupy Google) na Slovensku

Google spustil na Slovensku novinku, ktorá má pomôcť prevádzkovateľom e-shopov a ich zákazníkom. Aké výhody a nevýhody majú reklamy Google Shopping?

Ako posunúť e-shop o level vyššie

Mať vlastný e-shop je pre začínajúcich podnikateľov chytľavá idea. Nečudo, veď zriaďovacie náklady sú nízke a expanzia do sveta jednoduchá. Ako však urobiť z e-shopu ozajstnú firmu, ktorá vás bude živiť?

Ako písať reklamné texty na Facebooku

Niet pochýb o tom, že nielen banner, ale aj reklamné texty dokážu ovplyvniť úspešnosť reklamy na Facebooku. Zhrnieme vám, čo nám na našich klientoch najviac fungovalo, čo má byť v texte reklamy a ako najlepšie napísať reklamný text na Facebooku.

Ako si vybrať webhosting: kľúčové faktory, ktoré si treba porovnať pri výbere

Zvažujete kúpu hostingu, ale neviete, podľa čoho vyberať? Ak chcete webhosting pre firemný web, toto sú najdôležitejšíe kritériá, ktoré treba zohľadniť.