Nové pravidlá registrácie domén .sk

Správca národnej domény SK-NIC, a. s., avizuje zmenu svojich pravidiel. Tá by mala byť definitívne schválená už v prvom štvrťroku 2016. Novinky sa pozitívne dotknú držiteľov domén s koncovkou .sk.

„Návrh nových pravidiel bol predstavený na decembrovom zasadnutí Komisie pre správu národnej domény .sk. V súčasnosti prebieha o pravidlá diskusia najmä v odborných kruhoch, ako i medzi samotnými registrátormi, pričom títo majú svoje zastúpenie aj priamo v Komisii. Predpokladám, že nové pravidlá budú schválené Komisiou v marci tohto roku,“ približuje detaily prípravy nového dokumentu riaditeľ SK-NICu Peter Bíro.

Nové pravidlá okrem iného upravia a zvýšia možnosti držiteľov domén. Toto sú tri zásadné zmeny, ktoré sa v nových pravidlách objavia:

  1. Počíta sa s predĺžením registračného obdobia domény na 10 rokov. V súčasnosti si je možné internetovú doménu zaplatiť iba na jeden rok.
  2. Platba za doménu bude môcť byť vykonaná počas celého roka a nielen tesne pred vypršaním registračného obdobia, ako je tomu dnes.
  3. Doménu .sk budú môcť získať užívatelia z celého sveta. Podmienkou však bude, aby mali doručovaciu adresu v jednom zo štátov Európskej únie resp. Európskeho hospodárskeho priestoru.

Spoločnosť SK-NIC, a.s. neustále skvalitňuje svoje služby, čo sa odzrkadluje aj na starostlivosti o zákazníkov. Od januára 2016 je zákaznícky servis v prevádzke aj cez víkendy - v sobotu a nedeľu v čase od 8:00 – 12:00. Okrem toho sú zamestnanci SK-NICu zákazníkom k dispozícii cez víkendy aj v prevádzke firmy na Námestí SNP 14 v Bratislave.

„Už prvý víkend ukázal, že tento krok mal zmysel. Samozrejme, medzi registrátormi sa našli aj takí, ktorí si náš servis chceli iba overiť. Naši operátori spracovali viacero písomných i telefonických požiadaviek a predpokladáme, že po ukončení dozvukov sviatočného obdobia bude víkendová prevádzka len narastať,“ konkretizuje riaditeľ SK-NICu P. Bíro.

SK-NIC, a. je správcom internetových domén najvyššej úrovne na Slovensku. SK-NIC, a.s. aktuálne eviduje vyše 334-tisíc internetových domén.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Vrátenie tovaru - ako riešia eshopy nechcené produkty

Ako zredukovať percento vráteného tovaru? A čo urobiť s produktom, ktoré pôvodný objednávateľ nechce? Inšpirujte sa radami majiteľov úspešných slovenských eshopov.

Ako založiť eshop? Radia Dedoles, Inspio, Isadore a Bubulákovo

Eshopy vznikajú na každom kroku, no len máloktorý z nich prežije. Dôvodom neúspechu nie je len silná konkurencia. Na vine bývajú nesprávne nastavené priority, ktoré vznikajú celkom nevinne. Väčšinou nevedomky.

Reklamácia a vzor reklamačného listu v e-shope

Ako má spotrebiteľ postupovať pri reklamácii tovaru zakúpeného v e-shope? Aké sú jeho práva a povinnosti a aké sú naopak práva a povinnosti predávajúceho?

Tipy na zaujímavé reklamy na Facebooku

Facebook poskytuje širokú škálu rôznych kreatívnych reklám a nie vždy je to iba o práci s jednoduchými banermi. Ak sa chce firma svojimi reklamami na Facebooku odlíšiť, mala by zvážiť iné možnosti formátov.