Portál finančnej správy od roku 2014

Portál finančnej správy od roku 2014

Od 1. 1. 2014 je v ostrej prevádzke nový portál finančnej správy (daňovej a colnej sekcie).

Nový portál nahradil pôvodné samostatné portály drsr.sk a colnasprava.sk a nájdete ho na adrese financnasprava.sk

Od 1. 1. 2014 majú všetci platitelia DPH, daňoví poradcovia, advokáti a zástupcovia platiteľov DPH povinnosť komunikovať s finančnou správou elektronicky.  Využiť môžu nový portál finančnej správy alebo aplikáciu eDane.

Dohoda s daňovým úradom pre colný úrad neplatí

Od 1. 1. 2014 majú subjekty, ktoré sú platiteľmi DPH povinnosť komunikovať elektronicky aj s colnými úradmi, ak sú registrované alebo evidované na spotrebnú daň. Finančné riaditeľstvo upozorňuje daňové subjekty, že na základe dohody uzatvorenej s daňovým úradom nie je možné doručovať písomnosti colnému úradu. Je potrebné uzatvoriť dohodu s každým správcom dane zvlášť.  

eTax sa zruší, eDane zostanú a pribudne nový portál

Finančná správa od 16. 12. 2013 postupne vypínala jednotlivé funkcionality systému eTax. Daňové subjekty eTax používali na podávanie dopytov, registráciu pre elektronickú komunikáciu a elektronické posielanie daňových priznaní.

Ak chce podnikateľ podávať daňové priznania aj po 27. 12. 2013 elektronicky, odporúčame mu nainštalovať si aplikáciu eDane. Táto aplikácia bude fungovať nepretržite. Aplikáciu eDane je možné používať na podávanie daňových priznaní aj v roku 2014.

Nový portál finančnej správy (daňovej a colnej)

Od 1. 1. 2014 má daňová a colná správa nový – spoločný portál. Tento portál nahradí systém eTax a podávať daňové priznania bude možné v roku 2014 pomocou nového portálu alebo pomocou aplikácie eDane. Cez nový portál bude možné vykonávať aj ďalšie činnosť ako napríklad podávať dopyty.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


TAXANA – chatbot, ktorý bude radiť daňovníkom

Finančná správa spustila najväčšiu novinku tohto roka v oblasti proklientských opatrení – chatbot TAXANA.

Zjednodušenie registrácie a autorizácie pri elektronickej komunikácii s finančnou správou

Od 1.7.2018 sú fyzické osoby registrované pre daň z príjmov a ich zástupcovia povinní komunikovať s finančnou správou výlučne elektronicky. Z uvedeného dôvodu finančná správa začiatkom júla 2018 zjednodušila registráciu a výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy.

Autorizácia už za pár minút

Finančná správa výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy. Daňové subjekty registrujúce sa pomocou kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP) alebo občianskeho preukazu s čipom (eID), získajú potvrdenie o autorizácii okamžite.

Elektronický podpis, kvalifikovaný elektronický podpis, elektronická pečať a časová elektronická pečiatka

Aký je rozdiel medzi elektronickým podpisom a kvalifikovaným elektronickým podpisom, elektronickou pečaťou a časovou pečiatkou a na čo tieto prostriedky slúžia.