Portál finančnej správy od roku 2014

Od 1. 1. 2014 je v ostrej prevádzke nový portál finančnej správy (daňovej a colnej sekcie).

Nový portál nahradil pôvodné samostatné portály drsr.sk a colnasprava.sk a nájdete ho na adrese financnasprava.sk

Od 1. 1. 2014 majú všetci platitelia DPH, daňoví poradcovia, advokáti a zástupcovia platiteľov DPH povinnosť komunikovať s finančnou správou elektronicky.  Využiť môžu nový portál finančnej správy alebo aplikáciu eDane.

Dohoda s daňovým úradom pre colný úrad neplatí

Od 1. 1. 2014 majú subjekty, ktoré sú platiteľmi DPH povinnosť komunikovať elektronicky aj s colnými úradmi, ak sú registrované alebo evidované na spotrebnú daň. Finančné riaditeľstvo upozorňuje daňové subjekty, že na základe dohody uzatvorenej s daňovým úradom nie je možné doručovať písomnosti colnému úradu. Je potrebné uzatvoriť dohodu s každým správcom dane zvlášť.  

eTax sa zruší, eDane zostanú a pribudne nový portál

Finančná správa od 16. 12. 2013 postupne vypínala jednotlivé funkcionality systému eTax. Daňové subjekty eTax používali na podávanie dopytov, registráciu pre elektronickú komunikáciu a elektronické posielanie daňových priznaní.

Ak chce podnikateľ podávať daňové priznania aj po 27. 12. 2013 elektronicky, odporúčame mu nainštalovať si aplikáciu eDane. Táto aplikácia bude fungovať nepretržite. Aplikáciu eDane je možné používať na podávanie daňových priznaní aj v roku 2014.

Nový portál finančnej správy (daňovej a colnej)

Od 1. 1. 2014 má daňová a colná správa nový – spoločný portál. Tento portál nahradí systém eTax a podávať daňové priznania bude možné v roku 2014 pomocou nového portálu alebo pomocou aplikácie eDane. Cez nový portál bude možné vykonávať aj ďalšie činnosť ako napríklad podávať dopyty.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Kvalifikovaná elektronická časová pečiatka a pečať

Na čo slúži kvalifikovaná elektronická časová pečiatka pri elektronickom podpisovaní a ako sa elektronický podpis odlišuje od elektronickej pečate.

Rozdiel medzi podpismi KEP a ZEP

Čo je to kvalifikovaný elektronický podpis (KEP) a na čo sa používa? Ako sa líši od zaručeného elektronického podpisu (ZEP) a v čom je rozdiel medzi eID kartou a ZEP-om?

Ako podpísať dokument KEP-om (kvalifikovaným elektronickým podpisom)

Ako podpísať elektronický dokument s pomocou občianskeho preukazu s čipom a ako následne elektronický podpis overiť?

Online komunikácia v čase krízy rastie. Ako sa chrániť vo virtuálnom svete?

Z prieskumu vyplýva, že len 44 % Slovákov považuje e-mailovú komunikáciu s finančnou inštitúciou za bezpečnú. Čo robiť preto, aby ste znížili možné riziká?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky