Portál finančnej správy od roku 2014

Od 1. 1. 2014 je v ostrej prevádzke nový portál finančnej správy (daňovej a colnej sekcie).

Nový portál nahradil pôvodné samostatné portály drsr.sk a colnasprava.sk a nájdete ho na adrese financnasprava.sk

Od 1. 1. 2014 majú všetci platitelia DPH, daňoví poradcovia, advokáti a zástupcovia platiteľov DPH povinnosť komunikovať s finančnou správou elektronicky.  Využiť môžu nový portál finančnej správy alebo aplikáciu eDane.

Dohoda s daňovým úradom pre colný úrad neplatí

Od 1. 1. 2014 majú subjekty, ktoré sú platiteľmi DPH povinnosť komunikovať elektronicky aj s colnými úradmi, ak sú registrované alebo evidované na spotrebnú daň. Finančné riaditeľstvo upozorňuje daňové subjekty, že na základe dohody uzatvorenej s daňovým úradom nie je možné doručovať písomnosti colnému úradu. Je potrebné uzatvoriť dohodu s každým správcom dane zvlášť.  

eTax sa zruší, eDane zostanú a pribudne nový portál

Finančná správa od 16. 12. 2013 postupne vypínala jednotlivé funkcionality systému eTax. Daňové subjekty eTax používali na podávanie dopytov, registráciu pre elektronickú komunikáciu a elektronické posielanie daňových priznaní.

Ak chce podnikateľ podávať daňové priznania aj po 27. 12. 2013 elektronicky, odporúčame mu nainštalovať si aplikáciu eDane. Táto aplikácia bude fungovať nepretržite. Aplikáciu eDane je možné používať na podávanie daňových priznaní aj v roku 2014.

Nový portál finančnej správy (daňovej a colnej)

Od 1. 1. 2014 má daňová a colná správa nový – spoločný portál. Tento portál nahradí systém eTax a podávať daňové priznania bude možné v roku 2014 pomocou nového portálu alebo pomocou aplikácie eDane. Cez nový portál bude možné vykonávať aj ďalšie činnosť ako napríklad podávať dopyty.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Zmena v doručovaní dokumentov k spotrebnej dani od 12.12.2021

Finančná správa ukončí duálne doručovanie elektronických úradných dokumentov (napr. rozhodnutí) za spotrebné dane k 12. decembru tohto roka. Ako ich bude posielať po novom?

Elektronické doručovanie od januára 2022: návod aktivovania schránky na tento účel

Finančná správa bude doručovať dokumenty elektronicky do schránok na Ústrednom portáli verejnej správy za všetky druhy daní. Túto schránku však treba mať aktivovanú na doručovanie. Ako na to?

Zmeny v obchodnom registri: novinky v elektronických službách

Obchodný register a jeho elektronické služby si prechádzajú zmenami, podávanie návrhov bude rýchlejšie a jednoduchšie. Prvá fáza je už spustená – pozrite si prehľad noviniek.

Obojsmerná elektronická komunikácia s daňovým úradom od 1.1.2022

Finančná správa od 1. januára 2022 avizuje spustenie obojsmernej elektronickej komunikácie, teda smerom k daňovým subjektom. Prebiehať však nebude cez portál finančnej správy.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky